|
|
|
|---|---|
|
er det noen her som vet om intrumentet passer fra en 90mod på en 88mod e34? takker for alle svar!mvh anita | |
| JA KOLLA BARA OM DU HAR TVÅ KONTAKTER ELLER FYRA. | |
|
Om instrumenthuset (kombiinstrument) passar eller inte beror på vilken modell av E34:an du pratar om. I en E34:a med analog väg/trippmätare så går inte att byta till ett instrumenthus med digital väg/trippmätare. Oavsett om det är två eller fyra kontakter och årsmodell. Rätta mig om jag har fel, men vill minnas att det går inte. |
|
|
HEI jeg har digitalt spedomer så da skal det vel passe? |
|
|
Passar egentligen inte, eftersom kodkontakten sitter på olika ställen. Kommer huset från en exakt likandan bil, kan det det möjligen fungera, men mätarställningen blir fel. Försök få tag i ett instrument tillverkat före februari 1989, då passar det. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bilen er en 525 som skal bygges om til m5 og det er vel ikke så lett å skaffe et instrument fra før 89 ser at hvis man bestiller på schiedemann? må man bestille coedestikerer til biler nyere en 9mnd 89 med og det står på e34 net at det går fra å bruke det fra den nye rypen til den gammle men ikke motsatt....så jeg vet ikke jeg... |
|
|
Nyare hus + ny kodkontakt på gammal bil är ok. Men mätarställning kommer inte att stämma, den kommer att visas från nya instrumentet. Men varför vill du byta? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jeg vil bytte for at på mitt instrument går km til 240 og turteller til 7000 og det blir jo ikke helt riktig når m5 instrumentet går til 300 og 8000.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.