AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.490

Rolig vinterbil under 15000?

plupp
Vet att det är ett Bmw forum men frågar ändå :)

Nån som har nåt tips på några roligabakhjulsdrivna bilar för under 15000 som man kan ha och leka med bara? Det böhöver absolut inte vara fint skick eller dyligt, i princip bara att den rullar men ändå itne kommer falla ihop om 10 mil. Vad finns att välja mellan för modeller, några tips?`:)
Opel Manta, Toyota Celica till och med-85, Opel Ascona A och B dom och BMWs modeller E21, E30, E28 är vad jag skulle leta efter om jag var du.

Mvh Stephan
Toyota Starlet ca -80, Toyota Corolla 70 tal , Opel: Ascona AB, Manta AB, Kadett ABC, Rekord ABCDE, Monza m.fl.m fl.

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
740 turbo utan dubbdäck (om soppatörsten är "oviktig")... =)

Mvh
Skulle det inte roligbil...Volvo? ;)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
hehe ja inte är den rolig om det inte är halt... =)
M535 såklart
Har haft två M535, den bästa vinterbilen man kan tänka sig. Men det är nästan synd att köra dessa bilar på vintern, nästan samlarbilar nu. Men hittar man hågot vrak under 15.000:- så varför inte. Fina hittar man inte under 25.000 idag.
jimbooo: lite off topic, men passar motorn från en 745 rakt av i en E28?
BMW E28 eller E30, utan minsta tvekan.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
SAAB V4!
Den är otroligt kul på vintern... helt platt på undersidan så man kan ha den som kälke om så skulle behövas. Sen är den ju spännande också... man vet aldrig vad som skall hända.
Men BRA är den inte...

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Min 325 med diffbroms är nog i alla fall det mest lätthanterliga man kan ha på vintern! Just nu med utslitna 205 sommardäck. Så just nu är den en katastrof. Går fortare att gå om man ska nånstans...

Men till helgen blir det väl vinterdäck.

E30 eller E21 om man vill ha riktigt j*vla galet skoj, E28 om man nöjer sig med bara väldigt roligt :)
Skaffa en gammal Subaru. Fyrhjulsdrift är alltid kul, särskilt på vintern. Du drar vilket framhjulsdrivet turbomonster som helst, iallafall 0-40............

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
M FEMMAN: vrak under 15, hmm ja köpte min nybesiktigad å skattad för 9500, vrak vette tusan? iofs var det nog världens kap ja gjorde också =)

745 snurran går i ganska smidigt:

turbosidans motorfäste måste byggas om för turbon är ivägen, hyffsat lätt operation.

sen måste du banka lite i hjulhuset på samma sida för wastegaten kommer ta i annars.

om du har kvar ABS:en måste du dra om rören annars kommer dom bli för varma pga turbon kommer för nära, passa på å byt oljefilteradaptern från org motorn så kan du köra med både oljekyl å olja till turbon (3,4:an kanske har oljekyl) min hade inte det iaf å ja kör me den äldre 3.2L

bak på toppen går det ett vattenrör ta bort det å sätt dit den som satt på din org motor sen var det inte så mkt mer.

det är lättare att få i motorn än att hitta en som är till salu om man säger så ;)
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
alfa 75ts alt 2,5v6 bör du hitta i hyffsat skick
jimbooo: tack för tipsen! Vad kör du med för databox, den från M535 eller 745an? Vilken kul bil för lite pengar, det vore kul att titta på bilen!
jag kör med ett haltech e6m, det är ett sprut man får mappa själv med laptop, varvstopp, soppa, tändning, launch control å lite sånt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.