AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.355

värdelös vinterbil

bo
105
bobbyboy
BMW 528ia 1996
jaha, då var man bmw ägare då...helnöjd! förutom att den går som en kråka i snö då!
sitter det ingen diffbroms i en 530i-94??
to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
Hm, jag har en 525 -93 och testade idag vinteregenskaperna på vägar med moddsträngar på 15-20cm tjocka.
Även på "körda" snöiga vägar med ca 5cm snö.
Jag har iofs flong nya dubbdäck på men jag tycker min beter sig otroligt snällt.
Tycker nära nog jag får provosera fram släpp på snöig väg.
Kan det vara så att dina däck är dåliga?
//Tobbe
Diffbroms var tillval det var också ASC+T, det bästa du kan göra nu är att ha bra vinterdäck som Nokian Haka4 eller liknande då minskar du vinterproblemen mesta möjliga.

Mvh Stepham
bo
105
bobbyboy
BMW 528ia 1996
jodå, däcken är väl inget vidare, men det är nog mycket det att jag är van att köra en tung framhjulsdriven bil förut som gick dit man styrde hela tiden.
visst, bmw,n styr kanonbra men nuddar jag gasen har jag ju klappställ direkt =)
bo
105
bobbyboy
BMW 528ia 1996
ok, jag trodde diffbroms blev standard på de flesta bakhjulsdrivna bilar i början av 90talet.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
försöker du köra en bakhjulsdriven bil på samma sätt som en framhjulare så spelar det nog ingen roll vilka däck mm du har.
Öva på att vrida på den där runda saken du håller fast dej i så skall du snart upptäcka tjusningen med bakhjulsdrift:-)

Göran

Min bil
Länk
an
643
anlima
735iA -87
Göran, har du fått till motorvärmaren ,nu när det är kaaaalllt?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Hej, nix..Stjärtlapp från Clas Olson o klippkort på LLT:-) får duga till löningen dimper ner

Min bil
Länk
an
643
anlima
735iA -87
Stjärtlappen såg jag, men det var minst tio år sedan du åkte buss sen sist ser jag. Jag har inte kvar klipptången, den är förpassad till antiken, he he.

/Mats
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
jag tolkar så klart efter bussen..sitter på stjärtlappen o håller fast i din stötfångare, så om du känner att det går tungt så är det bara jag:-)

/Göran
an
643
anlima
735iA -87
Akta dej bara för skarvarna på bergnäsbron , för att inte glömma broklaffarna. Du har ju hört däckljudet när du kört där,,,Aj aj aj.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Det är inte däcksljud, Det är JAG som ylar..:-)

/Göran
Om man inte har diffbroms men vill ändå åka på sköna ställ, så är det ju bara att "koppla till" så kommer arslet. Inge skoj alls när det bara slirar på ett hjul.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Ja
760
JanF
530i-93
Körde 30 mil i snöstormen senaste dygnet, Låg i omkörningsfilen hela tiden och blåste på. Måste säga att E34 går som tåget under de svåraste vinterförhållanden. Är supernöjd. Den tunga V8an pressar sig fram genom mycket djup modd.
Min 530iT gör fint på snö om man kör den fint , gasar lungt osv...Sen kan du ju köra hur brett du vill väldigt längt oxå..Men det beror ju på hur man kör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.