|
|
|
|---|---|
|
Går det och bygga om bromsarna bak från trumma till skiva?? är det mycket jobb.... Måste man ta bärarmarna från någon annan bil eller hur fungerar det???? Tack för alla svar | |
|
sök finns många trådar om ämnet om jag inte missminnermej så får manta bärarmar skivor ok från en bil med skivor bak (antar att det är E30 du tänker på) så satsa på o dra te nåpn skrot o hitta en 325:a, alla 325:or har (tror jag) skivor bak, men det är bara den och m3:an som har det standard. mvh Erik jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Har varit uppe förut, prova att söka: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Folk glömmer som vanligt bort BMW 323i. Den har också skivor runt om, precis som 325, M3 mm. |
|
|
Samt 320 med abs-bromsar, som också har skivbromsar bak....... Alla BMW-bilar med ABS har skivor även bak! ///Magnus |
|
| Alla touring och 318is också :) | |
| Hur mycket lär man ta av en bil för att få ihop det då????? | |
|
bärarmarna och oken är nog mycket bra att ta.. skivor, backar o belägg (om man inte köper nytt) sen skiljer det nog på bromsrör o slangar (kolla upp det) men dom kan man lika gärna investera nya. // Gunnar ---- www.plasmastyle.dk www.reproglas.com www.norin.dk |
|
|
Som sagts så hela bärarmarna inkl bromsar. Men sen om det blir nåt bättre, det är inte troligt, den lilla bromskraft som ligger på bakhjulen på en E30 klarar trumbromsarna väl av! (c:a 20-25% ligger bak, c:a 75% fram!!) Krångligt o onödigt om man inte ska åka bana eller nåt, fast knappt ens där har du nån fördel av dom små skivorna! ///Magnus |
|
|
Reducerventilen ska väl också bytas? Håller med E21-racing, onödigt att för vardagskörning byta en bra konstruktion mot något som ser bättre ut. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Man kan byta reduceringsventil, dock inte nödvändigt, men man ska tänka på att trumbromsarna har mer kraft än skivor, så man får lite feldoserade bromsar. // Gunnar ---- www.plasmastyle.dk www.reproglas.com www.norin.dk |
|
|
Gunnar------------- Har du msn eller icq? Vet inte om du känner igen mig har varit hos Martin när du har varit där och du känner igen min bros Björn K. Här av dig till mig vore bra om man kan få lite tips av dig, så slipper man skriva här MVH Mathias Nilsson Hedemora |
|
|
Jaha.. Tjena grabben.. jodå.. adda gunnar_norin@hotmail.com på msn du.. // Gunnar ---- www.plasmastyle.dk www.reproglas.com www.norin.dk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.