AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.471

525i e60 - erfarenheter?

andha45
Hej, har goda kontakter i Tyskland och har stött på 525-04 ettåring med 2 000 mil som kan köpas för knappt 30 000 euro, dvs ca 270 000 klar i Sverige. Från BMW-åf. Tycker rent spontant att det känns prisvärt, särskilt då den har all utr (utom larm) som de svenska m komf.pkt har + en massa annat.

uttagen dec 03
adaptives Kurvenlicht
Sitzverstellung elektrisch mit Memory Fahrersitz
Handyvorbereitung Bluetooth
soltak glas
stora kliman
PDC fram o bak
värmestolar
vita blinkers
Navigationssystem Business
Xenon-Licht
Fällb baksäte
Multiratt
Farthållare
Alu 16"
titangrå met, svart skinn
listpris ny EUR 49.800

Har någon erfarenhet av hur denna nya modell håller eller andra reaktioner?
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Det var ju en massa utrustning. Det enda är då fri service och vagnsskadegaranti samt vanlig garanti. Sen kostar det väl lite att importera den? Det verkar ju vara en bra deal *s*

andha45
Ja, den mesta utrustningen är ju helt klart vettig. 29 000 euro x9 = 260 + 10 för att köra hem den. Vagnskada typ 8 tusen och fri service 5 (en Insp + ett oljebyte; första oljeservicen gjord). Till detta kommer sämre andrahandsvärde men det borde vara en bra affär ändå.

Tom i norr: vad har du för erfarenhter av din 525:a?
andha45
Fabriksgarantin gäller ändå. Dessutom överlappas den av EuroPlus-garantin som följer med och kan förlängas ett år.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Det är en bra bil. Jag har bara haft den i en månad så vi får se hur den är i -30 grader. Jag saknar inte direkt min 320 E46.. Det enda felet jag hittat hittils är att säkerhetsbältet korvar sig ibland.

andha:

Finns en 525 med liknande utustning på börsen för 337:-Nypris 487000:-
Svart läder & dekorlister i aluminium
Nyskick!
Nybilsgaranti till 2005-12-13,
Servicebok

Invändig utrustning:
Armstöd i läder
BMW Professional HiFi med CD
Car key memory
Check-control
Elhissar fram & bak
Eljustering av stolar och ratt med minne
Eltaklucka i glas
Farthållare
Fällbart baksäte
Färddator
GSM-förberedd, (universal bluetooth)
Halvljusautomatik
iDrive
Innerbelysningspaket
Klimatronic, utökad
Multifunktionsratt
Navigationssystem Business 16*9 med DVD-läsare
Skisack
Stolsvärme
Velourmattor

Utvändig utrustning:
16" alufälgar
6-växlad adaptiv automat med sportläge & steptronic
Adaptivt ljus
Dimljus
Elbackspeglar
Nedlackad
PDC fram & bak
Regnsensor
Vita blinkers
Bi-Xenon

Säkerhet:
ABS
DBC (dynamisk bromskontroll)
DSC (dynamisk stabilitetskontroll)
Adaptivt bromsljus
Airbag*6
Centrallås
Elektronisk startspärr
Extra bromsljus bak
Komfortlåsning
Nackstöd bak * 3
RDA (däcktrycksindikator)
Strålkastarrengörning
andha45
starre: tack!
Utrustningen stämmer exakt med den jag hittade. Enda skillnaden är att det ej finns uppgift om att den i TYskland har HiFi-pkt men å andra sidan kan det vara så att den har det alt. har den svenska handlaren fått för sig att det är HiFi (tyvärr ej helt ovanligt). Det är en s k fleet car, kan vara f d hyrbil el hyrts ut till ngt företag under ett år. Alla har samma spec. och leasas ut av BMW i München, sedan tas de tillbaka och åf kan avropa bilar i önskad färg. Skulle tro att de betalar 26-28 000 för en beroende på mil och antal, sedan säljs den för 30-35 000.

andha45:

Ja dom vara ganska lika:))även denna var uttagen i dec fråga är hur mycket man kan pruta då denna vagn är färdiga antar jag??

Tycker att det låter ganska billigt i mina ögon i alla fall, undra om dessa har gått hårt i Tyskland? Kan inte vara mycket slitage på en bil som har gått 2000mil på ett år.
andha45
Jag har köpt några bilar på detta sätt förut. Svårt att veta om de gått hårt men det är tveksamt att betala flera tiotusenlappar extra för att "veta" att bilen är lugnt körd. Min erfarenhet av BMW är att de håller bra för hårdkörning.

I Navi Business ingår Radio Professional men inte HiFi. Skulle tro att de fått det om bakfoten. Alla i denna fleetomgång är uttagna nov el dec 03 så specen är nog utan HiFi.
JJ
33
JJK
X6 M50D
Finns en risk att beg.priset på E60 525 sjunker när de släpper nya motorn med valvetronic i Mars - April.

andha45
JJK: tror du den blir en sån revolution? Jodå, kanske som 325-328 1995 ungefär... entusiasterna vill ha nya motorn.

Om man köper en ettåring 200 under nypris kanske det inte har så stor påverkan men man kan ju vänta och se.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.