|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Hmm.. verkar bara vara jag som skriver i denna tråd.. men men.. Startade idag upp bilen utan orginalsätena på plats och det stämmer, någon sensor eller nåt till airbagsystemet finns då varningslampan för fel i systemet tändes (om det nu inte är så att den kollar att bältessträckarens kablage funkar). /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: zodiaken (användare här på autopower) och JanneZ3 (på rejsa.nu) har båda bytt stolar och mekat mycket z3c / M coupé. Tips att höra med dem om hur de gjorde! Zodiaken fick även in 2st Evo i sin z3c. Lite filande får man nästan räkna med, är det 'öronen' som är för stora eller för trångt kring kardantunnel? mvh Anders |
|
|
Firren: Kardantunneln förskjuter sätena utåt vilken gör att de tar emot i "öronen" om de inte kommer upp i höjd med rutan. Dessutom gör kardanen så att stolar inte sitter mitt framför ratten. Jag antar att Coupen har bättre plats vid "öronen" då Roadstern inredning svänger in mycket mera. Hade Zodiaken och Janne Evo L eller vanliga Evo? Det skiljer ju någon/några cm på dessa. Jag tror nog att jag får in dem om jag verkligen vill, men just nu har jag så många andra projekt så det får vänta. Kardantunneln blir stället jag ger mig på då bilen dessutom ser mycket råare ut utan den feta mittkonsolen (körde utan länge i somras pga annan meckande), /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: jag har tipsat zodiaken om fallet, gissar att han kikar in när han kommer förbi jobbet nästa gång :-) Att få stolen rätt i sidled och samtidigt kunna stänga dörren mm var en huvudvärk även i min bil. Så det jag försöker säga är att stolsmontering nog är lite pill och eventuellt lite filande-sågande för att det skall passa. mvh Anders |
|
|
Nu är jag här :) Jag hade vanliga EVO i min Coupé. Jag rensade FRISKT från stoppning i mattan mot kardantunneln för att få in stolen tilräckligt långt för att kunna stänga dörren. Där finns cm att hämta om man är lite brutal :) Jag fick även kapa öronen ca 0,5 cm för att inte rutan skulle slå i. Lite lysande varninglampor får man helt enkelt leva med om man inte orkar pilla med ngt slags motstånd eller nåt. Jag körde även med annan ratt utan airbag så det var enklare att tejpa över varningslampan och blunda för problemet ;) Jag har lite bilder från installationen så om du skickar ett mail till per@flexokliche.se så ska jag se om jag kan förse dig med dessa. /Per |
|
|
Per: Du kan droppa bilderna till caspar@caspar-z3.se vore kul att se hur det blev. Jag har ingen lust att denna vinter bygga ny mittkonsol etc, då jag har alldeles för mycket annat att stå i.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.