|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Varför skulle det vara så??? Det är väl bara att flytta sensorn eller leva med 2 sensorer mindre.?!?! Eller?? /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Vänta nu, sitter nån av sensorerna i stolen? Däremot kanske det blir spännande att montera bälteshandskarna, har för mig att Z3 har förspännare till bältet med liten laddning? Jag har åtminstone inte fått nedsatt airbagfunktion :) mvh Anders |
|
|
Det har pratats om det, har själv inte slitit ut någon stol än så inte vet jag. Den enda airbagsensor jag hittat sitter innanför värmereglagen och mätarna i mittkonsolen.. Inbillar mig att bältet har en liten laddning, men det sitter ju i "rullen". Nere vid stolen sitter bara en vanlig fästögla. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Enligt min verkstad sitter det airbagssensorer i stolarna, har själv lyckats få den i förarstolen att flippa ur i samband med att jag satte mig lite väl snabbt och hårt... /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
det sitter en sensor matta i sittdynan a'la 1700kr styck. (Dem går jämt sönder jag har redan bytt den i passagerarstolen en gång och den är trasig igen. skit-USA-kvalite') sedan har vi en sensor i bältessträckaren. Den skulle ha återkallats på alla 99-01 till 99-04 pga funktionsfel men BMW Sverige tog det i stället vid servicetillfället. ( men bara om dem krånglade) . Däremot fick alla Z3 i tyskland en återkallningsorder. Där kan man i och för sig fråga sig hur BMW Sverige resonerade? Om det däremot sitter någon laddning i den vågar jag inte svara på. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Helt klart för mycket elkrafs i moderna bilar :-/ Tänkte mest på att bälteshandsken kan bli tajt mot kardantunneln om det sitter en "klump" på själva handsken. Det var grisigt tajt i 993 och är väl inte så mkt bättre i z3? Kul att höra hur det går för Caspar med hans monterande :) mvh Anders |
|
| Ta bälteshandsken från E30 i stället, de skall vara betydligt nättare än E36 (tips från MH-GTR)... | |
|
Firren: Jag vet inte om det är så kul... Allt som skall skruvas i bilen i vinter känns övermäktigt, dessutom är jag utan garage.. :-( /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar du har väl en tomt! smäll på en thermotält och kör bilen in för att meka. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Termotält?? Vad är det? Tänkte slänga upp lite reglar och en press, typ som båten står under på vintern.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: En sån som byggarbetare har om dem inte har vinterbarrack. Någon sorts plastaktig tyg och med egen värmeaggregat. sotleken varierar men det går lungt att köra in en bil i det. dock rätt dyrt om maan har värmen på hela tiden :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
"storleken" skulle det stå naturligtviss. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Värmen behöver ju bara vara på när man skall meka, men det låter som en dyr sak till att börja med... :-( Vart kan man få tag på något sådant?? /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
För enklare (kortare) mek i värme funkar väl annars OK GDS? mvh Anders |
|
|
Firren: Inte om bilen är avställd! :P /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: sant! :) Men vad gäller vår vän Caspar så har jag för mig att han fortfarande härjar runt i snöyran med sin Z... En alternativ fräckis är att hitta något varmt P-garage och meka där :) T ex garaget här i Nacka Strand där in- o utpassering inte är biljettbundet. mvh Anders |
|
|
Firren: Njae... Bilens rullande dagar innan vinteruppehållet är räknade, ställs av så fort det är torrt nog att tvätta och komma hem. Turen hem idag blir sista "bruks"-turen då jag hämtar hem traktorn ikväll. Mek jobben är inte heller av den lilla typen. - Bygga om lyktorna till Xenon med angeleyes. - Byta ut sätena till Sparco Evo, - Lacka och montera G-power bodykit (lämnas bort) - Bygga stereo (27 högt + 3 slutsteg) i glas-/kolfiberlådor - Lacka (lämnas bort) stora delar av inredningen samt montera - Installera H&R Club Sport chassi - Installera Strong-Struts butt-brace & body-brace - Tillverka ett övre bakre fjäderbensstag (lämnas bort) och montera. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: Ah, låter nästan som att du behöver låta bilen stå still ett tag då! Synd att jag inte har dubbelgarage, vore kul med en mekpolare. Men det är så jädra mycket som ska rymmas i mitt lilla simpla enkelgarage :-( får knappt plats med bilen! I helgen börjar mitt eget skruvande till slut, första och största ångesten är alltid att få upp eländet på pallbockar :) 27 högtalare?!!! Goddamn! Bygger du själv? mvh Anders |
|
|
Caspar: om du söker garage som i Firrens beskrivning relativ nära dig så har jag hittat en i Solna mot Sumpan och Bromma hållet. Flerbilsgarage som tillhör ett stort företag men det är relativt lugnt där och varmt. Inträde både med passerkort och kod så det känns rätt säkert. och billigt för varmgarage. endast 500kr/mån. Jag tar med mig en uppsättning verktyg i skuffen när jag kör bilen över ditt i dag. ska meka små grejer där i alla fall. är det nåt för dig så slå mig en pling. |
|
|
Z3c: Tack, men jag avstår. Skall jag ha ett garage så blir det ett riktigt mek garage där jag också kan förvara alla grejer utan problem. Firren: Jo den blir nog stående ett tag, förhoppningsvis är den ute på vägen igen när gatsopningsbilarna har gjort sitt!! Stereojobbet hoppas jag göra själv. Har en ganska bra bild om hur jag vill ha det, måste bara få till gjutningen av baslådor i glas-/kolfiber samt lackning... De 24 första högtalarna är inga problem, de skall in i kupen, det är baslådorna som blir TIGHT, liksom slutstegen (som förvisso ocksp skall in i kupen) Stereon är faktiskt en av anledningarna till att jag köpte sportstolarna, det blir mycket mer plats över utan underrede och mån för rörlighet. Eller så var det bara en dålig ursäkt... /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.