AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.312

E61 beställd! Gjorde jag fel?

Sida 2 av 2
Stort grattis till en bil som verkar underbar, hade man bara haft pengar så...

Som någon annan sa, jag är intresserad av bilen om 15 år så ring gärna då : )

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
chrisod:

Du ville inte ha adaptiva kurvljus? Tror de gick på 4200:-?

Utökad Webasto som P-värmare är nog också en höjdare framförallt på en diesel...

Annars är beige helt rätt interiörkulör till svart lack!!!

Mvh
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
rob skrev det jag tänkte. Adaptiva kruvljus, bänsledriven värmare med fjärrkontroll samt kanske cdväxlare?:)
Grattis till en stabilt flott vagn, den är du värd!
Asken
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

mmmm...

skulle man ta med allt man ville ha så, tja. Näe nu är det klart.

Dock kan vinterhjulen korrigeras till stjärneker 124 18" (kanske kanske blir t.o.m. snyggare än sommarhjulen)

Tack Asken,

Tror faktiskt att jag är värd den, efter jag krockade bort min 530iMAT-01 så har jag inte varit riktigt nöjd. Nu är ordningen återställd!

Kommentar: kul att skriva i forumet igen. Kommer ej ihåg mitt användarnamn från bmwpower så jag fick skapa ett nytt.
or
725
oreo
323i -85
Grattis till att ha bestämt dig! Jag har gjort som du - bestämt mig för att försaka en massa annat för att får köra en drömbil och efter ett drygt halvår är jag fortfarande övertygad att jag gjort rätt! Du borde ju dessutom bli åtminstone 54 hk nöjdare - även om 218 hk duger mer än väl ;-)) Om jag vore som du skulle jag fundera över att byta ut hifi mot adaptiva kurvljus om du någorlunda ofta kör på mindre vägar utanför stan. De för faktiskt en otrolig skillnad och jag tycker att de är definitivt mer värda sina pengar än hi-fi högtalarna. Jag ångrar också att jag inte köpte till dieselvärmaren, men eftersom du har utökad klima så kan du köpa till den i efterhand utan att det kostar mer än att köpa den som tillbehör vid nybilsköp!

//Örjan C
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
chrisod:

Du måste tänka procentuellt! =)) 20.000 extra när du redan ligger över halvmiljonen kan väl inte göra så mycket? ;)

Skämt åsido så konfigurerade jag en 530dAT och hamnade på 527.500:-, då besinnade jag mig...

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En diesel med 540 prestanda måste vara det ultimata för långköraren :)) Grattis till ditt val.

///MVH Hasso
Länk
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Jag har kanske missat något, men älgarna kommer väl fortfarande vid sidan av vägen, även vid kurvor? Ok, det finns en andra sida av vägen också. Har aldrig varit intresserad att se PÅ vägen den finns nog kvar, har jag haft x-tra ljus har jag vinklat de flesta ut i skogen. Därför har jag inte riktigt funderat på C5 tillbehör (ni vet citroen reklamen). Näe det är säkert bra men är nöjd med E39ans ljus.

/Christian
Snart 535dAT -05
or
725
oreo
323i -85
Jo, älgarna kommer fortfarande vid sidan om vägen, men de kan väl lika gärna komma från kurvans insida som utsida? Med det adaptiva ljuset har du lika mycket ljus på bägge sidor om vägen i kurvor (istället för att ha allt ljus på ena sidan som med vanliga strålkastare) och jag upplever detta som mkt positivt. Om du har möjlighet så prova i alla fall detta innan du köper så vet du hur du upplever det. Jag har ännu inte haft någon som testat min bil som inte gillat det!

//Örjan C
Personligen så tycker jag att en bil inte kan ha snyggare färg än svart solid! Jobbig fäg att hålla efter, men det är lätt värt tiden anser jag! =)

/erik
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
OBS! Älgarna kommer alltid från höger om du kollar på skylten!
Navi kan jag vara utan helt och hållet, har än aldrig hamnat helt fel! Betala över 20.000 spänn för det, nääää! Har PDC på X3:an, men det kunde jag ha varit utan! Fast touringen är nog mer svårparkerad.Men annars verkar din bil rätt schysst!
/A
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Chrisod:

Brukar också vinkla extraljusen ganska långt åt sidorna, och det är bättre för batteriet att ha en vanlig motorvärmare med inbyggd batteriladdare (DEFA) istället för en dieselvärmare som drar ut batteriet...

Mvh
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror knappast att extraljus/adaptivaljus/dagsljus hjälper om älgen kliver ut och du själv kör i 90 km/h. Tycker de adaptiva ljusen är bra och inte speciellt dyra heller. Men om jag får välja 5 options som jag måste ha så ligger inte adaptiva ljus med på den listan.

Grattis till bilen, en underbar vagn!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.