|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaha, då var hon beställd (hoppas inte jag ångrar mig, mycket pengar men det är hon värd!) BMW 535dAT Diesel (272hk 6,7kg bil/hk) 6-växlad automat Touring Solid svart beiget skinn ljus poppel trä komfortpkt M pkt Servotronic utökad klima Navigation hi-fi PDC Stolsvärme bak drag style 135 18" sommarhjul Style 124 17" vinterhjul Och JA, railsen blev kvar. Nästan orsakat största bryderierna... Visst, några saker är standard men ändå avgörande för valet. Välkom hem till våren!! | |
|
Min drömbil! Har inte råd med en ny men det är ju bra att du köper en ny så finns det iallafall en begagnad på några år! :-) Synd på railsen bara... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Detta blir min första nya bil som jag själv beställt! -02an var också ny men det var en bil som redan fanns och som jag mer eller mindre var tvungen att ta pga försäkringsbolag, längre historia. I detta fall var drömmen större än ekonomin sas, blir nudlar, gröt och trisslotter fram till april. |
|
|
Hmm, varför inte metallic? I.om att svart är en av de känsligaste färgerna att underhålla så är en solidfärg ännu känsligare mot repor pga avsaknaden av klarlack. Spenderar man över en halv miljon på en bil skulle jag definitivt välja en metallic lackiering. För övrigt är jag fascinerad av den råstyrka som BMW lyckats åstadkomma iom dubbla turbos i denna modell. /D |
|
| Försäljaren sa att även de solida lackerna har samma klarlack som de med metallic, har han fel? | |
|
Något av en drömbil även för mig, underbart! Men ingår inte metalliclack i M-paketet? Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Även alla Bmws solida lacker har klarlack nuförtiden. Jag vågar inte svära på när de började med detta dock. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Nej, metallic ingår ej M pkt, inte heller färgen olivgrön som jag hade bestämt mig för. Därför fick den bli svart. | |
|
Gratulerar! Fan vilken bil, 535d verkar vara en riktig raket! |
|
|
Helt klart rätt val, touring, 535 och sportpaket. Exakt vad jag valt :) Grattis! MVH, E38B12 |
|
|
Svart är HELT RÄTT färg! Finns det något tråkigare än en ny silvergrå BMW som alla tycks beställa? Möjligen är en silvergrå Nissan Micra tråkigare... Nej Svart är helt rätt! Urläcker kommer den att vara! Dessutom väldigt udda på våra vägar i den färgen. Grattis till ett underbart bilval! Sov Gott! |
|
|
chrisod: Vill minas att jag hade klarlack på min M3-02 som oxså var solidsvart mycket snygg färg. |
|
|
Som jag skrev ovan så har alla solida lacker klarlack from typ nångång på 90 talet. skulle tro 95 o framåt. Schwarz II är en grymt snygg färg. Klockrent val. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Helrätt bilval med helrätt utrustning! En Svart BMW är aldrig fel :) Men UJ vad den antagligen kostar. Såg en svart E61 shadowline i Sthlm för ett tag sedan - Mkt snygg! Valde du shadowline eller chrom -lister? /Lazze Länk |
|
|
Mycket lyckat val en Svart 535dMA Touring är aldrig fel din spec är inte dum alls, Grattis! Lazze; Shadowline är standard vid val av M-Paket man kan däremot välja högglans eller matt. Mvh Stephan |
|
kilroy |
Håller med flertalet...en svart BMW är alltid rätt...Bör ju vara ganska bra tryck i den dessutom....Mvh kilroy |
|
Det kommer bli en grymt fin bil du får hem till våren, jag tycker du valt helt rätt gällande utrustning och färgval! Är sugen på att börja äta nudlar och gröt jag med;-) ///Johan |
|
|
Hör av dej om 15-20 år så köper jag den gärna ... "1äg org.skick" |
|
|
Stephan735i: M-paket = shadowline, det visste jag ju, dum fråga av mig :) Men kan man välja högglans eller matt? Har bara sett högglans på nyare BMWs. /Lazze Länk |
|
|
chrisod: Varför är du tveksam till köpet? /A |
|
|
Oj, tack för all positiv respons! Var lite rädd för att sticka någon i ögonen men ville bara berätta mitt stora steg för några som förstår vad det handlar om! Tveksam för att det kostar en MASSA pengar! Dock jämförde jag utrustning, ska man all utrustning som 535d har standard på en 525d tillsammans med sportpaket och komfort paket så krympte de 110' som skiljer i listan till någonstans runt 50'. Dessutom skiljer det ca 100 hk så..... Sedan är det absolut inte fel på min 525i, behöver ju inte byta, annat än bensinare, åker mycket och långt. Därför har jag nu äntligen hittat en diesel som passar, 535d's uppladdningssystem är i "rätt" riktning. Detta kommer vi att se mer av på dieselmotorer i allmänhet. Både CAT och DAF har det i sina lastbilar, SCANIA en variant på det genom sin turbocompound så detta är utveckling. Att vänta på de nya, är det en ny valvtronic?, som kommer till bensinarna så är detta Xggr mer betydande när det gäller motornsverkningsgrad t.ex. De påverkar alltså miljön och bränsleförbrukning minst lika possitivt som ökad prestanda, det är en "bonus" som jag gärna ser fram emot! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.