AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.024

Bilen kokar

Hej !

Nu har jag varit med om något skumt....tror jag.
Åkte ifrån Sverige igår kväll...-15 grader...bilen går helt normalt.....en gång under 2 timmars färden märker jag att kupe värmen sjunker och sen stiger....men alla mätare är helt normala.
Idag när jag ska åka till jobbet så får jag ingen värme i kupen....och sen stiger tempen rätt upp till rödt ! .....när jag kommer till jobbet så fyller vi på glykol......men temperaturen stiger fort upp til røtt igjen.....tar bilen till verkstad och dom tryck testar systemet, och fyller på närmare fyra liter med glykol...dom hittar inget fel men säger till mej att jag måste hålla koll på bilen....dom misstänker att topplocks packningen har gått.....men bilen ryker inte eller något annat.....Är det någon som har vart med om något liknande ? , är det farligt att köra vidare med bilen ?

al
3
alfie
525i -89
låter som topplockspackningen.. kolla upp det ordentligt annars lär du sluta med en sprucken topp som undertecknad :o(
Har suttit och läst om stackars "Helga" ...måste säga att jag blir lite skrämd !!
Tror att det är bäst att ringa BMW i Karlstad direkt imorgon när jag kommer på jobbet, en sak är säkert....börjar nålen röra på sig....DÅ BLIR DET BÄRGNINGSBIL !!

Men, hur i helsike kan topplocks packningen "bara" gå till fanders så ? , bilen har ju gått skitabra hela tiden utan problem.

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vattenpumpen på dessa brukar kunna ge sig, hur långt har bilen gått? Men eftersom vatten saknas, är toppackningen troligare felorsak.

Kör inte med bilen, förrän du vet vad som är fel!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Bilen har gått 14 000 mil, var på service (BMW) i Augusti, allt var bra med bilen, och den har gått utan problem...tills idag morgon, då stack nålen iväg.....var på verkstad och dom test tryckte systemet utan att finna något fel, har kört flera mil efteråt och nålen står helt perfekt...inte ett spår av att den skulle flytta sig över mot rött område....

Men, är det möjligt att just nu finns det vatten i systemet ( motorn) och att det hela tiden blir mindre och mindre och att jag går slut på vatten i motorn igjen ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.