|
|
|
|---|---|
|
Hej! Lilla bakrutan öppnas av sig själv. När man vill stänga den så "spökar" låset genom att låsmotorn går när man lyfter upp eller stänger till rutan. Frågan har varit uppe men det finns inget bra svar, vilket jag hoppas på nu. Annars blir det BMW verkstaden och tom i julkassan... Är det kabelslitage? Fukt? Säkring?? Hälsningar! Sword | |
|
Det är till 99% säkerhet en avvickad kabel i vänstra gångjärnet. Den kabel du söker är brun/röd eller brun och är tunn. Kolla mitt mektips på www.touringklubben.com/bakrutefix_e39.asp Länk ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Stort tack magnus M! Får återkomma efter lite fumlande i kylan... Hälsningar! Sword |
|
|
Nu tycker jag att jag gjorde ett halvt tappert försök i minusgrader. Fick loss en täckkåpa delvis men då gick klamret sönder. Kom inte åt kablarna så det får tyvärr bli verksta´n. Bakrutan har ju blivit helt galen! Mvh sword |
|
|
Dick såga av min plast för att komma åt... men en ny kostade bara 15kr har jag för mig. Verkstäder är dyrt... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Fick skulle det ju stå... Dessutom är ett garage nästan ett måste. Inget utejobb alls. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.