AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.510

Cab skydd...

Us
4
User
Z3 -96
Hej är det någon som vet var man kan köpa ett cabskydd till en Z3 1,8 -96 och hur mkt det kostar.
t.ex: Länk
eller Länk

men har inte även BMW orginal en variant? fast jag har läst att just dem är klumpiga och tar plats i bagageluckan.

p.s välkommen till forumet!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Ro
93
Rob_Z3
Z3 Roadster 2.8 -00
Jag köpte BMW orginal det kostade 3700 tror jag.

Det tar mycket utrymme om man ska ha det med sig
i bagaget men det ser bra ut när det sitter på plats.

Kolla om du har fästpunkter för cabskydd jag är osäker på om det sitter det på alla bilar.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Orginal varianten är mycket snyggare än de mjuka varianterna, men det är tyvärr lite klumpigt när man transporter det...

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
men "original"varianten... ingår inte den när man köper en bil? mao borde inte föregående ägare ha en sån liggandes som du kan få eller få köpa billigt?

Jag personligen har aldrig använt nåt cabskydd på mina 4 år med 3 olika Z3 cabar... tycker det räcker att fälla ner taket och låta det ligga där... e så bökigt med massa skydd och skit som inte egentligen behövs.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Magnus: Det må vara bökigt att använda, men utan skydd blir taket otroligt smutsigt på insidan, kan ju vara värt att tänka på nu när du skaffat innertak!
Tidigare i höstas passade jag på att tvätta vindskyddet i badkaret. Vattnet blev nästan svart av sex års eller 3300 mils smuts. Tänk då allt som sätter sig i innertaket :|

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jo jag vet det blir mycket skit men jag tycker inte det har varit nåt som inte gått att tvätta bort... brorsan hade innertak i sin och det blev inte så skitigt så det var nåt som inte gick att ta med en blöt trasa.
Så för den delen så tycker jag inte man behöver nåt cabskydd... men det är ju min egen åsikt...

På min förra Z borde det använts lite flitigare... tror den stått ute parkerad i solen med taket nere väldigt ofta för taket var BLEKT inuti av solen... och det var ju inte riktigt lika stiligt.

Så om man parkerar den nercabbad när man e på jobbet eller liknande så är det nog en mycket bra ide med cabskyddet...

Jag lägger ju visserligen alltid på taket om jag så bara ska in på ica och köpa lite mat.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Cabskyddets främsta funktion enligt mig är ren design. Bilen ser 10 resor bättre ut med skyddet monterat än med alla fula spretig stag i vädret.. Fast bäst är ju ändå Z4 som fäller taket rätt!!

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Us
4
User
Z3 -96
Tack för svaren...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.