|
|
|
|---|---|
|
Skulle smälla på vinterdäcken idag. Gick ut i garaget och såg att de var puts väck. Börjar bli lätt trött på diverse småtjuvar. M3 speglarna har försvunnit ett antal gånger, däck, lister, vingar etc bara "försvinner" Skall sätta min M3 på en enslig parkering och aptera lite dynamex i M3 speglarna. Tror 100 gram räcker för att nävarna skall försvinna på dessa tjuvjävlar. Det är det fanimig värt. M3/// Mullret | |
| De där med dynamiten låter som en jävligt lockande lösning! | |
| Det räcker med en tändhatt för att fingrarna skall gå förlorade. | |
735 |
....synd på bilen bara. Verkar som kamera är det enda som biter. 220 V i ett utanpå liggande dörrhandtag kanske?? |
|
Jag plingade killen som var 1:a ägare på en Påse jag skulle köpa. Han hade byggt en stålbur inuti sitt garage till bilen. Va-fan! Skall man verkligen behöva ta till sådana säkerhetsåtgärder bara för broder blå inte har tid jaga bovar. F.ö så körde första ägaren bara bilen t/r till sitt garage pga stöldrisken. Själv ställer jag ALDRIG den bilen utan uppsyn. Blir väl till att köpa lite fyrkantsrör och ta fram svetsen.:-( M3/// Mullret |
|
|
Vaknade i morse och kom på att sommardäcken inte heller synts till i garaget. Jo. visst, de var väck oxå. Totalt 4 sommardäck på 16" ganske nya LM fälgar, samt 4 15" vinterdäck, helt OK på plåtfälg. Inte ens lönt ringa snuten då självrisken äter upp det mesta ur försäkringspremien. Såna djävlar. Funderar på märka fälgarna på insidan, (innanför däcket) med vem de tillhör: (Dessa fälgar tillhör X.x.) Kanke en hederlig däckfirma kollar vem som lämnar in dem när däcken skall bytas? Är det OK klippa av fingrana på såna djävla tjuvar med en fågelsax? M3/// Mullret |
|
|
Mullret: Mitt garage är färdigt nu så du kan få hyra in dig i min 20 fots container om du vill. =) håller med dig att det är för jävligt att vissa inte kan skilja på ditt och mitt..........! Länk |
|
| Kanske dags att flytta? | |
|
Flytta, det är klart ett alternativ, till att ta med fälgarna upp i sängkammaren varje natt:-( Skall märka fälgarna på insidan (innanför däcket) med: // Denna fälg tillhör x.x. Ring 0705-xxxxxx eller polisen om ej legitimation kan uppvisas// M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.