|
|
|
|---|---|
|
På en 750ia-90:a ///MVH TONY | |
|
På den gula stickan, närmast kupén på passagerarsidan. Nivån ska kollas med driftsvarm låda på tomgång, i läge P eller N. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
phiber! .... för att få upp stickan måste den svarta plastknoppen vikas i pilens riktning och sedan dras rakt upp. ----- tog några månader innan jag kom på det. MVH /// Paap R |
|
Skall titta på lunchen !! tack för svar ///MVH TONY |
|
|
Skiljer stickan på äldre och nyare 750? Min sticka är gul och dras bara rakt upp, på samma sätt som motoroljestickan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| är det likadant på v8an på en e32a.har fanimej inte sett någon sticka till lådan när jag tänker efter | |
|
V8:an har en annan låda, och saknar sticka. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Var fyller jag på olja och vilken olja om det behövs ? ///MVH TONY |
|
|
Du fyller genom hålet för stickan, tratt rekommenderas! Oljesort är minst ATF Dexron II, men jag fyllde min med Dexron III-klassad (=bättre) olja. Sök lite i forumet, så hittar du mer tips om hur man byter oljan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Måste jag byta olja ? tänkte bara fylla på . ///MVH TONY |
|
| jo,det visste jag,men ändå så tycker man att det ska finnas en sticka att kolla oljemängden med,eller ska man under och lossa någon nivåplugg?eller tror dom att det ska vara evighetsolja som mb trodde till sina bilar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.