AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.957

Var hittar ni era pärlor?

Sida 1 av 2
Jag måste fråga hur ni egentligen bär er åt när ni hittar E32or, E34or, och E30or för den delen, i de skick som ni gör?? jag var inne och kikade på den senast inkommna 7 serien i 'läsarnas bilar' galleriet. Den ser ju så jäkla fin ut!! Kan inte någon hjälpa mig att hitta en fin E30, E34, eller E32a runt 25000? Det bör vara en 6a, absolut ingen 4a. Det är väl inte orimligt? habegäret för en fin klassiker växer exponentiellt:D!!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Blocket!

Länk Detta verkar vara en juste bil för runt 20 000:- Få ägare, trevlig färg och det viktiga skinnet. Bilen är nu nybesiktigad. Någon riktig pärla kan du dock inte räkna med för 25 000:-, utan snarare en bil i ett hyfsat bruksskick.

Länk Denna kollade jag på igår. Väldigt fint maskinellt skick men behöver en omlackering eller åtminstone omfattande lackjobb, samt nya stolar fram, byte av kamrem+vattenpump+inspektion 2. Om du gillar att meka och lacka kan den nog vara ett hyfsat köp. Säljaren vill ha 25 000:- för bilen vilket jag tycker är på tok för mycket med tanke på hur mycket som behövs fixas. Vinterdäck finns inte heller föresten.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej Seven!

Det är min bil Du sett i galleriet som senaste 735iA 1992!

Du kan få köpa den av mig, för ett riktigt bra pris, då jag letar E32 750iAL! (jag vill/måste lära mig att tanka, på allvar...) Min bil är riktigt fin, och framförallt ärlig!

Du är välkommen att höra av Dig till mig på något av dessa nummer:

+46 16-145351
+46 70-4616167
+46 16-147025
+46 16-148675
E-mail I: fad.gadget@telia.com

Mvh
/Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
hejsan köpte min för 10.000 en bmw 735ia sport igår, den hade rubbet i el och skinn, ingen rost och är svensksåld norrlandskörd..gubben ville bara bli kvitt den från gårn.
vad skulle jag annars fått ge ca 20.000? för 19000 körda mil ?
Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
Istället för att göra en ny thread så hakar jag på här...nu har bilder på min bil kommit upp Länk
Ik
223
Ika
525i -88
var ute efter en 735:a och var på väg att köpa en risig fan och renovera då en kompis råkade nämna i förbifarten att en gubbe hade dött och i hans dödsbo fanns en fräsch 7:a. Givetvis så ringde jag och kollade med dom vad priset var. Dom skulle sälja den till volvo dagen efter för kring 30 så jag bjöd 25 och tog hem den samma dag...Den ser ju kanske lite annorlunda ut nu efter otaliga tusenlappar utlagda...=)

Nu har jag snart en nyrenoverad topp också så då kan jag titulera den som en riktig pärla...;)

Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hallå, hörrni, allihop!

Detta är litet "Out of Topic", men...

vad tycker ni en riktigt fin och ärlig 735:a, som min tex. är värd?

Jag har ju en 92:a, som säkert är ganska känt på forumet vid det här laget. Ni kan se bilen här:
Länk

Allt jag skrivit stämmer ärligen, och jag har även försökt vara så ärlig jag bara kan, med bilderna, så att det inte skall uppstå några missförstånd mellan mig och en eventuell köpare.

Som ni vet så är det ju inte helt billigt att köpa riktiga kvalitets- delar till dessa bilar, och jag har inte sparat på krutet, då jag faktiskt i början, tänkt behålla den en längre tid. (och för övrigt gärna gör, om det inte dyker upp nåt intressant med stor motor!)

Jag begär 45.000:- för den, eller ett byte mot en 740iA/L eller 750iA/L i likvärdigt eller helst ännu bättre skick och med riklig utrustning! I detta läge är jag faktiskt beredd att lägga en slant emellan, trots att riktpriserna generellt är låga. I de flesta fall är ju en E32 7-serie för runt 20-30.000:- behäftad med en hel del fel och brister, som lätt kommer upp i de pengar jag lagt på min bil, om inte mer! Jag tänker på 750:n som kostat 45.000:- att få i bra skick (Morgan)!

Jag har vid det här laget blivit nedringd av en massa idioter som direkt prutat över telefon, och som tror att den billigaste 7:an är den som sätter riktpriset... Ojojoj...!

Bara en fundering jag hade, och gärna vill höra Era åsikter om! Tycker ni jag kanske är "ute o cyklar", eller... vad gäller priset?

Mvh
Anders

Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
Jag tycker din verkar vara ett topp exemplar så 45000 är nog inte fel,min är dock inte till salu men jag skulle inte släppa min under 50000 som den står nu då får den va kvar :)
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
kraftwer : Jag resonerar precis som du , och jag vet vad det kostar att göra iordning en skruttig bil.

är 735an verkligen så fin som man kan tro av bilder och text tycker jag att den är värd 40 000:- i reda pengar - prutat och klart. men det förutsätter ju att det finns lite kvitton och att säljare/köpare ligger på samma nivå när det gäller att bedömma bilars skick.
Släpper inte min 730 under 40 papp , behåller den hellre.

Problemet är väll bara att vare sig du eller jag kommer att hitta några kunder ? och varför skulle vi det ?
E32 har ryktet och åldern samt reservdelspriserna emot sig.
Och den "typiska" 7-serie köparen vill ha en bil som rullar för 20 papp och helst slippa kosta på 10 papp på första servicen (som jag brukar göra...endå gör ja jobbet själv) och helst vill de inte kosta på något alls , altså få en nya bil som ej kräver service för 20 papp.....

Bara gratulera om du får den såld , själv har jag gett upp och behåller mitt skötebarn tills taket sjunker in av materialutmattning :-)
Ingen är beredd att betala dylika priser för 15 år gamla och driftsdyra bilar är min uppfattning.

Du ser ju själv vilken typ av folk som ringer , själv gått igenom samma sak så man kan säga att jag känner till ""kundkretsen"".

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Nöjd E30 ägare
Seven_

E32 är en underbar bil, min far ägde en royalblå 735i -88a för x-antal årsedan, den och jag fick många trevliga mil ihop när jag precis fått körkort.

Men jag vet ju vad du har i garaget:) så varför inte gör som jag, köp något som bryter helt mot "stort & komfortabelt". Jag har en 325i -89a som rullat 9100 mil, den tar man ut och leker av sig lite med på krokiga vägar när vädret tillåter.

ha de gött, ses på träffen:)

KRAFTWERK, måste ge beröm för din fina E32:a!!

I do it only for the glory.
Jag instämmer med Wadel. Ser man till "bil för pengarna" så är Anders fina 735:a tveklöst värd det begärda priset. "Tyvärr" så är det dock marknaden som bestämmer, och jag tror att runt 35 000:- är vad bilen har som marknadsvärde.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Efter ett mycket intressant samtal med kraftwerk kan jag bara konstatera att hans 735a är en SUPERFIN bil. Det är verkligen underbart att se bilar i detta skick!!! Det finns 2 anledningar till att jag inte köpte kraftwerks E32a.

1. Jag har satt en budget på 25000 mil på en vinterbil

2. Det skulle skära i mitt hjärta att ta ut en 735a i detta skick i snö och slask!!! Detn är helt enkelt för fin och påkostad.

Så de fick bli en Audi 100 2.3 92a. Efter många vrakdyk hittade jag en pärla i dag. 68 årig pedantisk dam som har ägt den de senaste 8 åren. 2 tidigare ägare, sv såld. Wow, vilken skilldnad på ägare och ägare!! Hon begärde 32, jag fick den för 27:)! MEn nog tänker jag allt på den där E32 pärlan i Eskilstuna....kanske en annan dag....om den finns kvar;).

Kraftwerk: Tack för ditt givande och informationsrika samtal, jag hoppas att jag inte förpestade dig med allt för många frågor!!

Nöjd E30: SUCK.....OM jag bara hade hittat en fin 325a hade jag slagit till direkt!! Men allvarligt, FINNS det fina E30 kvar som fortfarende har röda baklyktor och som inte är fullständigt nerkörda? Din 11000 milare lkåter som ett FYND!!

För övrigt var jag o synade en E34 535a (se allaannonser.se, 535i m5 optik)! Jag behövde bara starta bilen i 2 sekunder innan jag sa: 'Tack, men denna bilen är inte i det skick jag förväntat mig'...Jisses vilket vrak!!!

25000 kr ska där så klart stå:S

Nöjd E30 ägare
Seven_
Måste rätta Dig, min har gått 9100 och inte som Du råkade skriva 11000, men om se sådar 5-6 år har den nog gått ca 11000 mil:)

Jodå,det finns fortfarande några fina E30 kvar som inte är nersölade med tokigheter som plastprylar och neonrör och annat mög... (om jag nu får säga min mening) Du får se min och bedömma själv.

Jag fattade inte först att de var en vinterbil du skulle ha, då hade jag inte rekomenderat att köpa en E30, de klarar inte heller vintervädret så bra.
Då passar det bättre med något annat märke som kan köras med i saltet. Din nya Audi 100 låter ju vettigt, de har ju vad jag hört problem med att få rosten att fästa:)
Själv kör jag en 240 från 88:a som rullat 7200 mil (fd. farmors & farfars)

I do it only for the glory.
Oops, 9100 mil va de t.om, skrev lite fel. ännu mer imponerad! Vi får ta en träff nån dag nästa vecka så vi kan kika närmre på våra vinterkärror (samt pärlorna som ligger i ide).
Jo Audi har alltid klingat bra i mitt hjärta. Den 5 cylindriga motorn i 2.3an tycker jag e underbar, och rost existerar inte på C4 karossen med undantag för omlackade paneler och galvsläpp.
7200 mil med 240n??!!*ASG Detta är ju riktigt komiskt...var hittar du alla dina lågmilare? Berätta nu:P!

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Seven:

Det var mycket angenämt att tala med Dig i telefon, och Du ställde inte alls för många frågor :)

Jag vet inte hur jag skall göra, men jag tror jag fått napp på en, eller eventuellt två, 750:or som verkar vara värda ett skärskådande under lupp, så att säga!

Mvh
Anders

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Köp Min 735:a nästa år, Kommer förmodligen sälja den nästa år till sommaren. Går bra, 100% rostfri, Mycket fin. Priset kommer ligga runt 30000, finare 735:a med styling till det priset är svårt att hitta.

Något som retar mig är folk som tycker att motorn gått långt. Finns det full servicebok och kvitton på 30000mil så tycker folk att det är mycket att pruta på. Vad jag har hört mig för så går efterhållna 7serie bilar 50000-70000 innan det är till att motorn ger sig och reparationer är värdelöst. Något som jag tycker att det är inte fel att pruta på är allt krimskrams och elektronik som brukar ge sig.
Håller med dig Infinite! Säeskillt när E32an ÄR en bil som för det mesta har rullat många mil! Som sagt, är den väskött och servad så är det bara dålig stil att pruta och se ner på miltalet. I stället borde man få beröm för att den är fulldokumenterad ända upp till 30000 plus....men sådana omtänksamma fasoner förekommer knappast inom 'däcksparkar kretsen' som denna typ av bil tragiuskt nog lockar till sig!
Mycket möjligt att det blir en E32 nästa höst. Jag kommer att börja leta tidigare nästa år (sensommar). Jag uppskattar all er hjälp och förslag.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Hej Kraftwerk!

jag har studerat din 735a länge och väl i annonsen och jagh måste erkänna att jag är ganska sugen på den! Problemet är väl bara att jag känner att det kommer bli mycket smärtsamt att avsluta kärleksförhållandet med min nuvarande "vackra tyska"! Vi får se vart det leder.

BMW CS #5139
KRAFTWERK; Din 735:a ser mycket mycket bra ut tyvärr har den två stora fel för min del; den är för fin för att brukas på vintern vilket är vad jag vill göra med min andra bil och den har automatlåda vilket jag inte alls kommer överens med körde en 740i E32 för en månad sedan den kändes mycket tråkigare/slöare en min manuella 735:an trots 75hk mer underligt nog, jag passar helt enkelt inte i hop med automat så därför letar jag manuell 735/730 V8 men urvalet är begränsat finns det ingen med ACC, airbag, cd, diffspärr, bensinvärmare, färddator i okej skick med inte alltför många små defekter/rost för 25-35tkr? färg och miltal är oväsentligt har gärna en vit med 49000mil bara den inte är ett vrak.

Som jämförelse till ditt pris så såldes 740:in en Lang-93 för 30tkr med 31000mil i bruksskick med några mindre defekter men elstolar, EDC-dämpare, ACC, bensinvärmare i funktion 2ägare sedan ny med den i tankarna är inte 40-45tkr orimligt det gäller bara att hitta en köpare.

Mvh Stephan
Krawftverk:
Har du några bilder på din M535:a? 8900 mil! Skulle vara intressant att kika på den! Är det möjligen en malachitgün pedantskött vagn som var till salu i Stockholm för ett par somrar sen?

Mvh
///Jonas
M535'an
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.