AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.091

ESS kompressor kit vs strul?

Tjena.
Siter och läser lite här på forumet och ESS verkar ju perfekta.

Men är det inget som just har erfarat dessa problem med besiktningen? Uteblivna ersättningar från försäkrings bolag?
Strulande motorer och pajade drivlinor?

Intrycket från forumet verkar ju nästan perfekt annars :)

Mvh
Mattias
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kanske inte är någon som krockat ännu :) Jag har aldrig hört att någon haft problem vid besiktning (ännu). Däremot tar man alltid en risk att bli utan ersättning vid olycka alt få ombesiktiga. Du kan läsa en hel del matnyttigt i Askens dagbok: Länk
Jag har inte haft problem med besiktningen.
Försäkringen är inget problem om inte skadan uppstått direkt till förld av ökad effekt. Rasar motorn, växellåda så blir det svårt att få på försäkringen men vid krock, brand mm så påverkar inte kompressorn försäkringen.
E
1.156
E
320 ci cab -04
Matte

Om du sätter i en kompressor från ESS så är din bil per difinition olaglig. Besiktningen kanske "missar" vilket jag tvivlar på.
Händer det en alvarlig olycka med personskador så kan du ge dig på att försäkringsbolaget kommer att titta på din bil. Får de se kompressorn så säger de " här utgår ingen ersättning" bilen är olaglig du blir personligt ansvarig och i värsta fall försatt i konkurs. OM du tycker att motorförsäkringen är viktig, så är det en skitsak i sammanhanget. Om du inte anser att du har råd att blåsa en motor/drivlina så skall du nog inte ta risken...

Hårt, ja men sanningen är ofta hård men nu vet du i alla fall.

Man borde isället arbeta på att se över reglerna för trimning etc. Reglerna borde vara, Trimma visst men resten av bilen måste hålla för det, givetvis besiktning och försäkring därefter.

E

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.