|
|
|
|---|---|
|
Såg att widik.se hade stötdämpare till låga priser. Nån som vet vilket fabrikat ? Vilken kvalitet? Priserna är mycket låga, typ halva priset jämfört med motornord o mekonomen. | |
|
Fråga om det är gasdämpare, annars är det ingen hit. Skulle köpa till min fd 735 fram och de hade ingen för just min årsmodell, men de erbjöd mig att prova om de skulle passa eller skicka tillbaks annars, schysst! Tyvärr provade jag inte deras variant, dels för att priset verkade alldeles för lågt + att frakten var rätt hög (ifall de inte passade så skulle de ju returneras) men så här i efterhand borde jag ha provat... Mvh |
|
|
Jo det är gasdämpare och jag slog till. Hoppas bara att dessa gör mig glad o lycklig. |
|
| Återkom gärna med info om de är bra/ok/kass... | |
|
Jag har handlat av framvagnsdelar av Widik. Liknade mest Biltemas junk. Påstår på hemsidan att dem handlar av samma tillverkare som original. Ingen av delarna jag köpte kom iaf från Lemförder, Jag kommer iaf inte att upprepa misstaget. /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
förra året bytte jag dämpare bak satte dit ett par billigare av märket kyb tror jag det var, förra veckan la ena av den frös fast i botten alltså bilen helt stum på ena sidan, gissa om man åkte som en vante efter vägen då de kom ett gupp låg i ca 90km/h då den frös fast, trode min sista stund var kommen var som att åka på ett järnspett. aldrig mer billigt skit är ju livsfarligt var ju ren tur att jag inte fick möte for som en pingpong boll över helavägen tog x antal meter innan man fick stop på den, och saken blev ju inte bätter av att jag inte hunnit få på vinter sulerna =/ |
|
|
joakim E>>>KYB är ett av de vanligaste dämparna i världen idag(inget billigt skit heller tycker jag)...Konstigt att dem kärvar efter bara ett år,men naturligtvis kan allting hända. Så billiga är dem inte tyckte jag när jag handlade till min 735:a(har dessa KYB fram). Om jag inte missminner mig så kostade dem strax över tusenlappen stycket.. Däremot så inhandlade jag märket "Eurodamper" till min f.d. 528:a...Bara skit enligt mig,stenhårda och totalt utan komfort,visserligen så "fallerade" dessa inte så länge jag hade den vagnen med dessa dämpare(dryga året), men ett totalt nerköp från dämparna jag då före tyckte var totalslut... Tur att det gick bra hur som helst när din dämpare "frös". Hade du förresten nya dammskydd på dessa? Mvh Janne. |
|
|
Och det man egentligen BÖR köpa till sin BMW är Bilstein eller Koni... Om man vill ha den livslängd och känsla som en riktig entusiast naturligtvis ska ha :) Mvh Janne. |
|
| nog kan jag påstå att kyb är billiga till min bil ligger ett par orginal dämpare bak runt kostar ca 1600kr/st dessa kyb fick jag för 900kr/st och kostar samma idag. | |
|
Ok joakim E. Billiga då kanske, men inga dämpare som normalt kan sägas vara "billiga" i betydelsen att dem då skulle vara dåliga "per automatik". Skulle kunna tänka mig att det i princip är liknande uppbyggnad både på originalen som då "piraten"(i detta fall KYB)... Mycket troligt påslag "för originalkvalitet"(700kr). Gissning naturligtvis... Mvh Janne. |
|
|
har kikat på de gamla dämparna (kyb) de är rätt bodell till min bil och jämfört dessa med orginaldämparna, kan bara konstatera att (kyb) dämparna är lite annars än orginal dämparna, själv "behållaren" där kolvstången gör ner är mycket klenare än orginal dämparna. vet inte varför men tror j ju inte att detta är nogon bra sak men kan ju ha fel. de håll iaf inte för mig. |
|
|
joakim E>>Lite nyfiken...Vad hette originaldämparna? "Förr i tiden" så var det ofta BOGE-dämpare som satt från fabrik. Brukar finnas ett märke bredvid BMW-loggan någonstans på dämpar'n. Jag tror iofs att BOGE är uppköpt av SACHS nuförtiden,så BOGE enskilt finns nog inte mera... Mvh Janne. |
|
|
har fktist inte kollat de är iaf blå till färgen om det kan hjälpa Joakim E |
|
|
Svart "skal" brukar vara vanligt,men det är ingenting som jag iaf kan särskilja dämpare på :) Jo förresten,mina Bilstein på M535:an var gula hur som helst ;) Mvh Janne. |
|
|
ska fråga på måndag ska och byta dämparna fram och fjädrarna bak. Joakim E |
|
| Har haft dom monterade drygt en månad och dom är ok än så länge. Hur dom står sig mot bilstein eller boge är svårt att säga, det jag var ute efter var std dämpare, hade sänksats innan. | |
|
Köpte JR stötdämpare som finns på "börsen". Dock oljedämpare men fungerar bra på en 15 år gammal bil ! Mycket nöjd må jag säga ! Widik som företag är dom helt usla, ingen service att tala om, deras produkter håller inte riktigt bra klass heller, skulle köpa avgassystem hos dom, två delar som var buckliga och dom ville knappt ta hem nya delar för att sälja till mig..... DVS jag kommer aldrig handla mer på Widik....hellre betalar jag lite extra för bra service..... Stejak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.