AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
995

bygga låda till 6*9 högtalare

ly
2
lyset
525i 91a 24v
Jag köpte ett paket från mds med 5,25 fram högtalre och 6*9 bak, dom på mds sa att de skulle passa i orginalhålen men 6*9:orna går inte att få ner i hatthyllan utan att göra några större ändringar så jag täntke bygga lådor åt dom istället. Vet någon vilka dimensioner man ska ha på dessa lådor? Högtalarna heter fanatic nr-690 .
markus00
Är lite osäker men tror att elementen är tillverkade för att spela "open air" men isåfall kan du ju bygga en låda men öppen baksida tex
to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
Jag ska pga kasst ljud i orginalplatsen på mina hatthyllehögtalare höja upp baffeln med en typ av låda utan botten.
Jag har iofs 5,25+diskant men du kan ju nyttja samma princip.
Jag tog högtalargallret och kapade ur en skiva lika stor som den.
Sedan ska jag sätta sidor som passar ner i platsen för orginalgallret.
Men du har ju större element så du kan ju bygga ut lådan så att den passar dina element och sedan placera den över dina orginalhål, skicka ur den där plastbaljan som ligger där för orginalmontage och böka i lite dämpull.
Jag vet ännu inte hur detta kommer fungera iom att jag i skrivande stund håller på att bygga dom.
Men jag skulle gissa att dina element behöver en ganske rejäl låda för att bli rätt.
Vill du ändå bygga en riktig låda till dom så är det enda att skaffa fram parametrarna och räkna på det.
MDS kan ju säkert plocka fram dom om du frågar dom.
Eller ge ett förslag på hur du ska montera dom.
//Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.