|
|
|
|---|---|
Danne W |
Tjena !!! Jag skulle köpa nya tändstift till min 325(E36) -92 Och tänkte att jag skulle ta Bosch super 4, ni vet dem med 4 stift. Men då fanns de inte till varken 325:an eller till t.ex M3(som jag tänker skaffa mig) Bara dem med dubbla fanns. Vad är detta!!??? Vilka tändstift rekomenderar ni? Är ngk bra? Jag ska även köpa olja och filter. Vilket ska man ha? Är det sant att Bmw är lite kräsna vilket filter(märke) man använder? Här var lite att bita i! Mvh Danne W |
raymondkoponen |
hej jag rekomenderar orginal tändstift. för några kronor extra får du sjusta stift som e gjorda till din bil. motorolja på bmw i solna körde dom med mobil 1 olja 0/30 men har gått över till castrol 0/30 för att d e biligare att köpa in så valet e din (helsyntetiskt) mvh fr bmw mek |
Crusty |
Vad kostar orginalstift då? "The Blue BMW" |
|
Skälby Bil och Plåt i Enköping (auktoriserad BMW-verkstad) kör på Castrol SLX (helsyntet), som de hävdar att BMW själva rekomenderar. Har kollat efter pris på den men inte hittat nåt... Filter kan du köpa på BMW för nån hundring //Koffe |
|
Aldric |
Castrol SLX kostar strax under 160 kr/l på Mekonomen. |
Danne W |
Tja! Det låter som man ska ha Castrol olja. Men det får nog bli delsyntet för det har det varit i tidigare. Och så blir det original tändstift och filter. Tack för tipsen! Mvh Danne W |
Axel |
Kör på helsyntet,det är små kostnader i det stora hela,men motor slitaget betydligt mindre framför allt vid kallstarter R6 är bäst |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.