|
|
|
|---|---|
|
Min tds-93 har blivit lite svårstartad de sista dagarna,får köra på starten en 15-20 sek. innan den startar men sen går den som vanligt.Den blir inte svårstartad igen förrän den stått still en 10-12 tim.Alltså släpper den tebax bränslet till tanken igen ,kan de va de små returslangarna mellen spridarna som är otäta?Och isåfall, märker man inte de på att det läcker lite diesel vid slangarna lr?? HBK | |
|
låter som returslangarna...är det hål någonstans så "dras" luft in i slangen...därför syns inget läckage...detta har jag vart med om många gånger med en Golf jag hade för länge sedan...hade ett rent helvete innan ja kom på att byta ut en efter en..den kunde till och med stanna lite överallt...det vart ungefär som soppatorsk. Mvh/Andreas |
|
|
Hei, hvordan bytter man returslangarna ? Er det bare å skru av plastdekslet oppe på motoren, kjøpe ny slanger på BMW, dra av de gamle, og presse på de nye returslangarna ? Eller finnes det noe tips for hvordan disse skal byttes. Kalle/Oslo |
|
|
koola: Funkar glödstiften? Mvh |
|
|
Läcker det inte när slangarna är dåliga eller e de för lågt tryck på returen fär att det ska komma ut nåt.Hur som helst så ska jag byta dem idag o se hur den beter sig imorrn,får väl kolla om glödstiften e ok.Tack för tipsen så länge, jag lär nog återkomma i ämnet senare............... HBK |
|
| KCH Du kan köpa slang på en dieselfirma typ Bosch går åt 1 meter slangen ska vara 3,2 mm..sen är det som du skriver skruva av plastlocket och byt | |
| Koola; Kan även vara din pump i tanken som inte går..det märker du om den blivit slö då du ska gasa fullt man kan tro att turbon lagt av..samt om du parkerar i uppförslut så blir den svårstartad om den fått stå en stund | |
|
Sådär,nu har även glödstiften bytts och bilen e som ny att starta ,troligen e de det som har spökat hela tiden.Har bytt slangarna på spridarna(returen):hjälpte ej,satt backventil på bränsleslangen:hjälpte ej,bytt bränslefilter:hjälpte ej,kollat reläet till glödningen:ok, men nya stift gjorde susen......... HBK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.