|
|
|
|---|---|
| När jag står stilla och vrider på ratten börjar bilen ibland att hugga i ratten. Det här fenomenet uppkom när det blev snö på marken. Kan det vara glapp i hjälpstyrarm eller liknande? förslag? | |
|
Har du kollat nivån på servooljan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nej, kan det vara så simpelt?? Har ju inte märkt något tidigare. Vad ska man ha för olja i servon (min instr.bok e på franska)? |
|
|
Har man låg olenivå och motor/servo är kall så är det vanligt att det hugger och låter illa. Kolla nivån. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Det står på locket vad du ska ha för olja. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Kolla på locket som Micke skriver! e34 kan ha olika oljor även om det är samma årsmodell. BMW 525i -90 |
|
|
Det kan också vara att remmen slirar, det var det på min. Remspännaren var inte helt spänd. Mvh Björn |
|
|
kolla så att inte styrboxen läcker oxå! hade samma problem med min, och det va att styrboxen läcker så att oljenivån sjönk, mvh, pär |
|
|
Det blir så ibland när det är snö på marken. Inget att oroa sig över. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.