|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem ..bromsservot sitter i vägen för mina delortorplenum? Hur fan ska man göra? å jag vill köra förgasare så insprutning e utesluten. bilen är en Bmw e12 1974 årsmodell med för stort bromservo.. | |
| Bygg en lång tryckstång till servot och flytta hela paketet längre fram/ ner... borde få plats under förgasarna... Eller så kör du utan bromsservo och får lite schysst racekänsla på köpet. :) | |
|
racekänsla...vad menar du då? och hur blir de i besiktningen utan bromsservo? |
|
|
hm?..kanske bordedet gå å få bakåt? Kan nån förklara hur sellholm pedaler fungerar?.. |
|
|
? ingen som kört med rapplet?tilton..wilwood.. e det bara för race putte?..går det å besikta... eller e det bara för dyrt för å trampa på..:) |
|
|
min528: Inte många som åker bana med bromsservo, skillnad som dag och natt i känsla på pedalen. Gamla porschar tex, hade ingen bromsservo, bl.a min. Lite läskigt i början men underbart när man vant sig, besiktningen tror jag inte opponerar sig då själva pedaltrycket inte mäts... Mvh, Magnus. |
|
|
emhå: nackdelar med att köra utan bromsservo då? min bromsbomb har kastat in handduken...då kke man kan ta bort bomben och servot å plugga bomb-anslutningen? nu chansar jag bara..har ingen aning om de fungerar eller inte :P du eller nån annan kke vet? |
|
| ......jag menar att man kanske kan göra så för att slippa den underliga känslan i pedalen om bomben är trasig om du förstår? | |
|
Gör nog som EMHÅ här uppe föreslog..:) går å ta hela bakåt ochså...mer jobb bara:( framåt med en förlängning av bromsservo stången..Har redan börjat å göra en..:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.