|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har detta till sina Phosphyre Halos Angel eyes? /Mikael | |
|
Ingen som har denna coola funktion? /Mikael |
|
| Vad är det? Fjärkontroll till parkeringsljuset? Låter coolt ;) | |
|
Det är en funktion som finns till Angel eyes på E46 och om man kopplar in dem på ett visst sätt eller har en tilläggs modul så tänds dem när an larmar av bilen och släcks när bilen larmas på eller dörrarna öppnas respektive stängs osv... Jag skulle vilja ha mer info om denna funktion därav frågan. /Mikael |
|
| Var den svår att installera? Hade inte tid att meka så jag skickade den vidare till dig:). Skall nog investera i den till våren. | |
|
Det som är lite konstigt är att det ser bara ut som om det är fördröjningen som fungerar när man stannat bilen. Dom tänder inte när man larmar av bilen eller öppnar dörren. Jag undrar om det finns ett annat sätt att installera det på och vilken del i paket som styr detta? Jag skulle tro att det ska räcka med att koppla in sig i ECU boxen på den gul rpickiga kabeln... /Mikael |
|
|
Skall kolla med de som sålde kitet och fråga... Återkommer med svar |
|
|
Jeg har dette kitet installert i min bil Fungerer slik: Mine Phosphyre AngelEyes er koblet opp mot interiørlyset. På denne måten vil mine phosphyre halos alltid lyse og dimmes ut synkront med interiørlysene. Eks. når jeg f.eks åpner døren så vil mine halos lyse opp. Når bilen er låst og jeg låser den opp med fjernkontrollen, så vil interiørlyset lyse opp (og dermed også ringene). Länk |
|
|
Kilronan: Hur kopplade du in det? Gjorde du det via ECU boxen? /Mikael |
|
|
Kilronan: Snyggt foto på bilen:) Var det svårt att koppla dessa till interiörsljuset?? Mvh |
|
|
mbri: Jepp, Phosphyre Halos kitet er koblet opp mot en kabel i ECU boksen. Instruktioner følger med kitet. Razvan Terme: Dersom du har belysning i fotbrønnen (ved pedalene) så er det veldig enkelt. Bare å dra en tynn kabel fra motorrommet og inn i kupeen under rattet. Der kobles den på interiørlys-kabelen. Alle kabler og instruksjoner følger med i kitet. Dersom du ikke har belysning i fotbrønnen så må du f.eks koble den opp mot lyset i taket. Ikke noe problem, bare litt ekstra jobb. Jeg har forklart det på lenken under. Länk |
|
|
Snyggt gjort! Vet du vilken kabel man ska koppla in sig på i ECU boxen om man vill ha den funktionaliteten. Det vore skönt om man inte behövde dra kabeln in i kupen. Jag antar att man måste igenom pansarväggen om man ska dra kabeln in i kupen... /Mikael |
|
|
Jeg har ingen kompetanse når det gjelder mylderet av kabler i ECU-boksen, men phosphyre-kabelen skal etter instruktionen kobles til en rød kabel med hvit stripe og gule prikker. Jeg fant faktisk ikke denne kabelen i min ECU, så jeg prøvde å koble den til en rød/hvit kabel - heldigvis fungerte det! Dersom man skal ha Remote-funktionaliteten så må man dra en kabel gjennom pansarväggen for å koble til en interiørlys-kabel. Tror ikke det er noen interiørlyskabel i ECU-boksen. Men dette er faktisk veldig enkelt. Inne i ECU-boksen, helt bakerst, et stykke nede så er det et lite hull som går fra motorrommet til kupeen :) |
|
|
Fick du med någon extra del för remote delen? Jag fick 2 ballaster, ringarna oh ett relä där plus och jord kabel sitter och från den får det sedan ut kablar till ballasterna... /Mikael |
|
|
Remote-kitet inneholder vel bare et nytt relä + en kabel som må kobles til interiørbelysningern. Det er et separat kit som må bestilles i tillegg til standard Phosphyre Halos. Uten dette kitet så vil ringene lyse i ca 20 sekunder etter at tenningen er slått av. De vil heller ikke fades ut. |
|
|
OK, det förklarar min förvirring kring det hela... Jag har inget extra relä utan bara det som förljer med i kittet, dvs ringar, 2 ballaster, t-skarvkoppling och ett relä. /Mikael |
|
| Finns detta till e36:an? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.