|
|
|
|---|---|
|
Nu är jag sur... På min skönhet till bil (E28) som för övrigt lever ett eget liv (elen spökar ständigt) Så lyser ABS lampan antingen när du *Varvar över 4000 *Över 70 blås Blir tokig på den snart... Någon som vet varför eller vad man kan göra... //Nicke | |
| Troligen någon av kuggkransarna vid hjulen som antingen har rostat eller möjligen skit på dessa så att ABS-givaren ej känner av kuggen.Man kan se kuggkransarna bak lätt om man kikar mot hjulen underifrån.Men det där med varven över 4000 kan jag ej förstå att lampan börjar lysa.Däremot vid en viss hastighet så "missar" givaren urgröpningarna i kransen pga ovanstående.Vad gäller framaxeln så vet jag ej om man kan okulärbesikta dessa men troligen...Försök med rengjöring först innan ett oundvikligt byte av felande krans blir aktuellt. | |
|
Okey... ska ta o kika på det nu... vi får se hur det ser ut Tack för tipset //Nicke |
|
|
Jag vet att en kompis haft samma problem på sin 318i det va nått med hans check panel som slog ut ABSén Han provade med en panikbromsning och då försvann det men kommer tillbaka i mellanåt troligen nått man får leva med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.