|
Sida 9 av 28
|
|
|---|---|
|
Jag såg imorse att jag hade fått en FAX från den nya konungen som hade faxat in detta till mig igår eftermiddag: Hej, Vi har mottagit er begäran om kopior på de rapporterade som finns hos Skade och Räddninglarm AB gällande arbeten som utförts åt B Sverige AB. Då detta är handlingar gällande ärenden mellan ovan nämnda företag kan vi tyvärr inte distribuera dessa till er. Med vänliga hälsningar, BMW Sverige AB Kundrelationer >>>> Verkligen imponerad av en sådan kundrelation <<<< Visst BMW har Sveriges mest nöjda kunder! Eller är de bra jag och några till som tycker annorlunda? Liste: Yes, har varit kontakt med advokaten idag och hon säger att detta är lagbrott men vi har rätt att kräva dessa handlingar. |
|
|
Så sinnerssjukt jag det borde verkligen vara ett lag brott.. Ang kundrelationen så är det verkligen så oproffsigt så det saknar like utav ett företag i den kaliber det ändock är. |
|
|
Stoffe Krusell: Ja verkligen, de är ännu en gång bevis på hur inre kärnan fungerar. |
|
| Tjena gubbar, har haft mycket att stå i men har varit på bmw verkstad och de hade glömt att boka mina grejer eller vad man vill kalla det, han kunde inte svara på var delarna fnns utan att de skulle beställa nytt och då har det gått 5 veckor för att få hem nåt som tar två dar och jag vart ganska arg och bad om att få reklamera bilköpet, jag ska in på tisdag morgon och han skulle snacka med bmw innan des......jag återkomma med svar och ha en bra vecka allihopa! | |
|
Tjena Benn: Ajjj då, vad ska man säga! Saknar ord! Vad hade du beställt? Fick du idag svar från BMW eller? |
|
|
Jag blir fan galen, det är klädseln so ska bytas på bägge framstolarna igen...sönen har gått upp.......och stötfångaren bak hänger ett par mm på höger sida, han sa att ett fäste har gått av.........och den sparkar ut växlar ibland....... Och nej han menade nästa vecka när han sa tisdag så menade han två tisdagar framåt..........jag palla int ens att bli arg.........han skämdes så det räckte.....men snart så blir jag galen |
|
|
Benn: För att bryta onda trender måste man ta till radikala åtgärder: byt märke:( Micke K. Länk |
|
|
Fan vad tragiskt med allt strul. Har aldrig hört talas om någon som haft i NÄRHETEN så mycket strul med sin bmw som någon av er. Nu har jag iof... Hoppas det löser sig till det bättre. Bra kan det väl aldrig bli som läget är... Lycka till. |
|
|
Tja grabbar, har varit i kontakt med Thunderbird ( arvin ) och fått numret till programmet Plus – Sverker Olofsson (Tel: 090 - 17 50 00 vxl). han har snackat med dem och jag ringer imorgon. Man skulle ringa mellan 13:00-17:00 sa växeln för att kunna få tag på dem. Ni som har haft seriösa problem som har varit återkommande hör av er så att de har tillräckligt mycket att gå på så det blir nåt gjort..........för är det nån som är seriös så är det PLUS och det är även aktuellt med en stämning för att få ersättning och då är det nog bättre att vi går ihop och hyr en advokat. Det är jätteviktigt att vi inte låter dem trampa på oss, för alla vi har slitit för varenda krona vi har lagt ut på bilarna och de ska inte få göra så här mot oss ostraffat, inte när vi har rätt! Snälla grabbar ring och berätta....sätt av de fem tio minuterna så att det blir gjort! Stort tack, Benn |
|
|
Good morning guys: Jag ber också till er alla som har blivit illa behandlad eller har haft problem med era bilar att ni ringer till Plus idag mellan 13.00-15.00. Eller emaila Expressen. Även ni som tycker att så för de inte bara gå till för gärna ringa/emaila för att stödja oss. Hårt arbete ger resultat! Vi konsumenter har fått bättre rättigheter från 1 april, 2005 - lagen har ändrats för Missnöjda Bilköpare som har nu rätt att klaga i upp till tre år. Läs Bilsport.se: Länk Jag vill tacka alla som har drivit fram detta lag ändring och alla ni som vill hjälpa till att förbättra kvalitén på framtidens bilar, vi har chansen att göra detta tillsammans idag hand i hand. Tackar, Arvin |
|
|
det är så mycket teknik och elektronik i de nya bilarna så att de strular hela tiden för en, E36 har aldrig krånglat så, men BMW ville komma med mer teknik och skit i sina nya bilar då blev det knas i en hel del bilar, för förvånar mej inte ifall E90 skulle krångla mer...Dom måste skärpa sig där nere i bayern, vi borde skicka ett brev ill dom "vad har hänt med era bilar"..jaja hoppas det löser sig för er.. BMW its a ride not a car |
|
| :) | |
|
Konsument köplagens reklamations tid är nu 3 år istället för 24 månader som det var innan. Dessvärre gäller det produkter inköpta FRÅN OCH MED den första aprill 2005 och frammåt. Alltså inte varor köpta före det datumet! |
|
|
Benn: Fick du tag på Sverker? Har någon annan hunnit att ta kontakt med SVT eller Expressen? |
|
|
Kommer precis från bmw verkstan i gävle där man tydligen inte har kunskaper i svenska språket........ "va skulle vi prata med bmw svergie?...ehhh, odå det har vi glömt" De skulle ta det under dan, jag återkommer med svar när jag hämtat ut bilen! BMW for the man inside you! |
|
|
Benn, i det svenska språket skriver man ut både länder och platser med stor bokstav i början. Varför är det bara vissa personer som drabbas av allt? Hur kommer det sig att det alltid är ”vattentäta” case som aldrig får någon lösning…? Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
Jaymz: Kul att du är bra på att rätta felstavningar! Vi ska få lösning snart! Rättvisan tar tid och är energi krävande. Men vi hoppas att ingen ska drabbas av CP bilar verken svenskar, invandrare, kineser, latinare, greker eller afrikaner mm.. Om du inte tror på mig läs tex amerikanska och tyska sidor. Där finns mera E46 ägare som har värre eller samma bekymmer som vi har här i Sverige. bimmerfest.com: Länk motor-talk.de: Länk Jag var på bilbesiktningen idag morse och besiktade pärlan (Mazda 626 -93). Bilen är 12 år gammal och de var bara köra in köra ut bilen utan anmärkning. Detta kallar jag för kvalité. Men tror du att våra 330i E46 kommer att klarade detta om 10 år? -------------------------------------------------------------------------- ------------------------------ Efter 7 bärgningar är förtroende för märket = 0% |
|
|
Benn: Jag åkte på lunchen till Nacka och hämtade ut mina nya nummerbelysningsglas kåpor (läckte in vatten) som var beställda föra tisdagen. De blev ändå två omgångar igen:-( Först fick jag glaset sen fick jag vänta i en kvart få papperet utskrivet men killen bakom disken sa att de tar ännu längre tid att få arbetsorden och bad mig att återvända på nytt. Åkte ditt 2 timmar senare då hade han äntligen lyckats att skriva in de på datorn och hade även skrivit ut de oxå. ohhhhaaa. Har nästa börjat vänja med detta:-(((( BMW -> när du älskar att köra till verkstäder varje dag. ------------------------------ Efter 7 bärgningar är förtroende för märket = 0% |
|
|
Jag körde igenom min 9 år gamla 328 genom besiktningen för några månader sen. Inga fel alls! Säger det något om bilmodellen? Inte mycket va? Har för övrigt ägt 4 bmw så här långt. 2 E36 och 2 E46. Slår jag ihop alla dessa fyra vilka har gått dryga 20.000 mil tillsammans så får jag inte ihop hälften av dom fel du räknat upp. Betyder det att jag haft tur? Thunderbird, Jag beklagar verkligen att du haft strul med din bil och bemötandet av bmw. Vad som är sant och inte kan jag inte bedöma eftersom jag bara hört din version. Med alla fel du haft på din bil hade jag krävt en ny bil för länge sen. |
|
|
Thunderbird: Kul att du tycker det, alltid trevligt med uppskattning. Personligen tycker jag det är rätt trevligt att dagligen bli utsatt för denna ”CP bil”, dock kallar jag den för BMW. :) Vad bevisar de två länkar du postade? Enligt mig ingenting. Jag är av någon anledning övertygad om att min 330i kommer att klara besiktningen om 10 år, den kommer dock inte vara min ägo längre vid det tillfället. Jag vet inte men det känns som en chansning men det kan faktiskt vara så att det finns skribenter här på forumet som äger bilar som är 12 år (kan det dessutom vara möjligt att det finns ägare av äldre bilar?!) som har lyckats klarat en besiktning. Jag sticker faktiskt ut hakan och hävdar att så är fallet. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.