|
Sida 8 av 28
|
|
|---|---|
|
Jag snackade med Kalle F på BMW sverige som tydligen har hand om det här, de skiter totalt i det här........han sa att de kunde bistå veerkstan med tekniker, sen har de inte med det här att göra! You dont have to die to go to heaven, drive a BMW!! |
|
Njuren |
sikket öde att behöva ladda sin 330 som en mobiltelefon för den ska fungera.... BMW - i nöd och lust? |
| Stackars den som blir ägare till denna bil när garantierna gått om nu inte BMW skrotar bilen.... | |
|
Är helt övertygad att det har inget och göra med hur lite/mycket du kör. Bilen ska funka om du så bara kör 5km till butiken per dag. Generatorn ger ju mer ström än bilen förbrukar, annars skulle ju bilen stanna på en långfärd med tomt batteri! Dessutom är det ju endast i start ögonblicket ja typ 2sek som bilen drar ström som generatorn inte ger fullt, den ström förbrukningen är nog snabbt igentagen av generatorn. Men det stämmer thunderbird, BMW har en massa ljud av diverse manicker som låter långt efter bilen är stängd och låst. Kanske nån av dessa stjäl ström av dig, men dina problem är ju långt ifrån endast relaterade till dålig spänning i batteriet. Säger det igen, mycket tråkigt! Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Thunderbird Det är verkligen helt sjukligt det här med din bil. Och att ni ännu inte kommit fram till en lösning till din fördel. Att det har dragit ut och tagit så lång tid. Kommer ihåg när du skrev ditt första inlägg om det var här eller på passagen. Jag skulle skämmas om jag var anställd på någon av ovannämda firmor. Önskar dig all lycka |
|
|
Benn: Jag har pratat med kalle en hel del, men jag lite svartsjuk på att han erbjud dig en tekniker:-p :-) De ända han sa i alla samtal va att lämna bilen till verkstan så fixar dem bilen åt dig (som jag inte viste var verkstan logg och att ingenting hade hänt med bilen innan)! De kändes faktiskt att prata med en vägg och ibland med en bandspelare när man pratade med han, hur som helst han är utbyt nu! Men personligen tror inte att många konsumenter fick någon vettig information ur gubben. |
|
|
Stoffe Krusell: Jag tror de flesta av oss här på forumet håller med att detta e helt sjuk men hur ska vi kunna lösa detta problem när jag för dessa tre alternativ att välja mellan. 1. Vi fixar alla fel 2. Du kör för lite 3. Du har fått en oturs bil Vad ska jag välja?? |
|
|
Ny bil. eller alla pengar tillbaka + skadestånd för psykist lidande borde vara nummer 4 Även om det mot all förmodan skulle behövas advokathjälp |
|
| Ringde igår till BMW Service Card och begärde få en fax med alla loggar från årets börja tills förra veckans händelse, fick beskedet från telefonisten att dem måste kolla upp med BMW Sverige för godkännande (jag hade fått alla papper från dem tidigare). Ringde ett par timmar senare och kollade upp saken på nytt, fick veta att hon inte hade fått tag på cheferna så hon hade bollat vidare ärendet till sin kollega. Kollegan ringde idag vid lunch tiden och sa kundrelation ansvarige (nya killen Henrik) tillåter inte denna begäran! Har BMW Sverige rätt att stoppa/dölja bevismaterial för mig? Är de någon annan som har fått avslag? | |
| Vilken typ av logg pratar du om här? Loggar i kundsystem ska enligt lag lämnas ut oediterade till den som begär att få ut uppgifter om sig själv. | |
| Herregud vad e det frågan om ? Dem kan väl inte ha någon som helst rätt att undanhålla sådan information till ägaren för bilen = ? | |
|
thunderbird, stoffe och kruss......e ni med på att man styr upp nåt vettigt mot de här stjärnorna som sitter och jävlas med oss? jag skriver gärna på ett papper och begär ut all sån information........fixa en länk så får vi ta tag i det här nu....se hur många bmw ägare man kan få med sig....... kan vi styra pp det här till nåt vettigt?? snacka medd em på bmw club schweden och se om de kan hjälpa till med underskrifter? BMW for the man inside you! |
|
| Benn - vad menar du? Ska ni starta en namninsamling? Inte för att vara en tråkmåns, men det vore bara ett verkningslöst slag i luften. | |
|
Tror jag inte, om man ringer upp nån tidning, insider...eller vad fan som helst....och säger att här finns det säg 100 pers som har blivit behndlade si och så av BWM sverige och deras verkstäder.....och ringer upp han som har hadn om det här på bmw och ger han en chans att ersätta oss och byta ut bilarna...det ska ju va roligt att ha en bil! Känns så fel att bara ge upp när man hr en så mycket större chans om man e fler!! Eller är det bara jag som inte vill svälja det här och gå runt och sura, utan vill ha det jag betalt för?? BMW for the man inside you! |
|
| Benn jag är gärna med om det kan hjälpa till | |
|
528:n Bra skrivet! De är klart att BMW tror att vi är luffare när vi kräver en fungerande bil från dem eller få tillbaka våra pengar. För att dem ändå har lyckats att blåsa oss totalt (tror dem). De är också helt klart att de känns extra hårt för oss som är drabbade efter som att vi har svettas extrem mycket för känna in dessa pengar och sen går köper deras bilar som inte går att använda:-( Men värst av allt är den fysiska och den mentala misshandeln som dem utsätter oss med. |
|
|
Liste: Jag utryckte mig lite otydligt där, de ska vara alla inrapporterade händelse som har gått via BMW jouren. |
|
|
Benn & Stoffe Krusell: Jag är med till 100%. Vill vara den sista personen som BMW Sverige fick leka med. Att samla in namnlista är ett bra alternativ och även dem som känner att vi förtjänar bättre behandlig (vi är ändå deras kunder) kan kanske skicka email eller ringa till BMW Sverige och säga eran mening angående detta. En hand låter inte av sig själv men med två händer kan man åstadkomma mycket! De så fler personer de så bättre! Vem vet nästa gång kan det vara du, din familj, dina vänner, kollegor med mera som kan hamna i samma knipa! Vi ska inte ge tills BMW Sverige har rätta till sig ordentligt. Dem måste lära sig att kunden har alltid rätt och de är kunden som betalar deras löner, punkt slut. |
|
|
Ah, då förstår jag - tolkade det som att det skulle samlas in namn a la "Stoppa Öresundsbron!" eller liknande. Klart att de som drabbats ska samla ihop sig så gott det går och framföra ett gemensamt klagomål och inte nöja sig med orimliga förslag eller dålig kundbehandling. Jag tror dock inte att det lönar sig att gå via München. München lär ändå bara bolla vidare till Solna, så det är dumt att ta den omvägen, liksom. Jag hade planer på att köpa fabriksny BMW förut, delvis för att jag trodde att man inte kunde råka ut för det som vissa de facto HAR råkat ut för. Så i efterhand är jag lite glad att det blev begagnat istället. Hoppas och tror dock att BMW Group Sverige ordnar upp den här typen av problem inom kort. |
|
| Thunderbird - "alla inrapporterade händelse som har gått via BMW jouren"... Menar du vad som antecknats av BMW Jouren när du ringt dit? Isåfall har du enligt lag rätt att få ta del av detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.