|
Sida 6 av 28
|
|
|---|---|
|
rob_t_j72: Inte än! Jag har haft fult upp med jobbet. Har fått några heta namn som jag ska kontakta (när jag för lite tid över)!! |
|
|
F.Y.I. Nu är drömbilen bortbärgad på nytt, för 7e gången! Den står på verkstad sen i lördags morgon:-( |
|
svintoleffe |
Vad hände nu.? om man får fråga. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Vet ej! Den var helt stendöd i lördagsmorgon, de gick inte att larma av och starta underverket! Fick vänta några timmar att få den bärgat:-( Bilen var på reparation för några veckor sen hos bil centralen i Solna (var bärgad ditt), där åtgärdades många punkter på bilen. Enligt service papperet så har dem byt ut Grundmodul (data boxen), instrumentpanelen, dörrhandtag, Knappsatsen på ratten, Batterilocket, Baggagerumsbotten, bensinförbruknings givare, programmerat om nyckeln mm.. Sen där efter har dem orsakat nya fel!!!!!!!!!! |
|
|
Min 330Ci har varit rätt problemfri om man jämför mot din, men den köpte jag ju begagnad den är en -01. Men visst har det varit lite bekymmer, den drar olja, kamaxelgivare, oljenivåsensor, lås/larm, en brun smörig gegga innanför oljelocket m.m. Allt detta på ca 7mån. Senaste Inspektion 2 gick på 1100€! (massa småfel) Hoppas det löser sig för dig. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
| snacka om måndagsex, jag förstår att du är ruskigt less på bilen... | |
|
Bayerische: Nu vet jag inte vad du menar med drar olja, men som jag förstått det är det normalt att M54B30 drar en liter per 1000 mil. Märkligt att det är så då M52TUB28 inte verkar dra någon olja alls mellan intervallerna. Den bruna geggan beror ju på ogynsam körprofil, dvs det är inte bilens fel. Kamaxelgivare är ganska vanligt tyvärr. Även låskistorna om de nu var de som strulade för dig. Ingen bil är felfri, inte ens min mammas 7 månader gamla toyota. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag tror att misstaget du gjorde var att du gick till flera olika verkstäder. Hade du bara gått till Borgs Bil hade de fått mer press på sig att lösa detta samt att om de inte hade fixat det efter flera försök hade ett återköp inte gått att undvika. Min pappa köpte en Volvo V70 -01 från Bilia Haga Norra. Under ett års tid bytte han glödlampor 14 ggr, elhissarna levde ett eget liv, AC gjorde som den själv ville samt att den dog några gånger under färd. De bytte centrala styrboxar och alla möjliga saker. Det hela slutade med efter mycket påtryckningar att Volvo tillsammans med Bilia beslöt sig för att lösa tillbaka bilen. Trots att bilen hade gått 5000 mil fick han nästan tillbaka alla pengar. Den största skillnade är att han gick på samma verkstad hela tiden och varje gång krävde att få använda säljarens tjänstebil medans den egna bilen reparerades. /Fredrik Swärd |
|
|
wendtan: Helt rätt! Jag är nog helt nöjd med bilen. Men lite mer strul än M5'an. Bilen drar lite olja, vilket jag inte vet om det är normal eller inte. Men tycker en "vanlig ny bil" inte ska dra en droppe mellan olje byten? Nåja, man är ju van med oljepåfyll från M5'an:) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
ferlin: De kan man lugnt säga, tålamodet är slut för länge sen! Har hämtat ut fanskapet från bil centralen i Segeltorp. Dem påstår att nuuuuu har dem fixat bilen! Utfört arbete = har byt ut batteriet på nytt! För se hur länge håller denna lösning! Har dem löst problemet, vad tror ni? Kom till jobbet öppnade bagageluckan så alla batteri kåpor och behåller är icke ihop skruvad. Allting ligger löst där bak. Även klockan i bilen är felaktig inställd! Vad ska man säga? Fick faktisk bättre service på Bil centralen i Solna, nära jag hämtade ut min bil där ifrån så såg jag att billen hade rollat 8 km mindre än vad jag hade kört med den tidigare (de e lite + på i kanten i alla fall) Eller hur? |
|
|
Fy f... Blev riktigt upprörd när jag läste tråden. Att sådant kan hända.. Tycker att det enda rätta är att kontakta advokat. Thunderbird: Ge dig inte, stämm dom.. |
|
svintoleffe |
När bilen står inne på firman, då går du antingen till chefen, o slår näven o bordet, o säger, jag vill låna er bil under tiden min står på verkstad. Det var vad en arbets kompis sa till mig, när hans ford focus stod inne, då gick han in till chefen o drog näve i bordet, då fick han låna chefens st 200. Gör samma sak som han. För bler det samma problem då, då vet átt om bilen funkat för den killlen, o inte för dig vart problemet ligger. Då menar jag att du kanske låter bilen stå för läntge elelr något sånt. Nu menar jag inget illa, men någonstans ligger det ett problem. Sen sitter det så mycket elektronik i dagens bilar, så man ej kan lämna utan att använda dom ett längre tag.=( Samma sak gäller om man har bensinvärmare i bilen, då brukar en ja känner, står den på tio minuter, så lär man köra bilen lika länge, innan man har fått tillbaka en del ström.=( Länk Bimmern MVH Leffe |
Lundqvisten |
thunderbird: Har ej läst alla inkäggen, vet därför ej om du tidigare fått detta tips: vänd dig med fördel till Sverker på tv-programmet PLUS då blir det fart på karusellen. Jag vet vid några tillfällen då jag själv varit i delo med div motsträviga återförsäljare, då har det endast räckt med att antyda att man tänker kontakta PLUS för att vi skall komma till en bra lösning. I ditt fall hade jag naturligtvis kontaktat både ARN för utredning samt även Sverker för svartmålning av BMW. Tänk dig själv om detta kommer upp på tv? sedan är det "KÖRT" för BMW. Här har du mailen till PLUS redaktionen: plus@svt.se Jag kan på stående fot GARANTERA dig att Sverker tager upp ditt fall till granskning OMGÅENDE. |
|
Sward: fick pappa nästan tillbaka alla pengar eller fick han tillbaka nästan alla pengar? Stor skillnad och jag hade inte varit nöjd med det första alternativet.. ;-) /Christofer |
|
|
Hubbe325: han fick tillbaka nästan alla pengar. Eller rättare sagt. Han fick köpa en 2 år nyare V70 med större motor (170hk istället för 140) och mer utrustning (aut och skinn) till ett väldigt rabatterat pris. Jag har för mig, osäker dock, att han lade 30000 emellan och då hade den gamla bilen ändå gått 5000mil. Beroende lite på hur man räknar med rabatter od kan man tom få fram att han fick mer än vad han gav för sin gamla bil men på papperet tror jag de köpte tillbaka den gamla med avdrag och så fick han grymma rabatter på den nya. /Fredrik Swärd |
|
|
"Jag kan på stående fot GARANTERA dig att Sverker tager upp ditt fall till granskning OMGÅENDE" vilka garantier, precis sådana vill nog thunderbird ha ang bilen också :) |
|
Lundqvisten |
topasblå: Det lär han nog få direkt efter att BMW fått reda på att PLUS har ärendet under pågående granskning. Vem f**n vill bli uthängd i tv, och vilken story sen, jag har ALDRIG tidigare hört talas om nå't värre tokigt...SKÄMS PÅ SIG BMW |
| Låt oss hoppas.. | |
Lundqvisten |
Jag tycker att Thunderbird skall ha en helt fab-ny felfri bil av exakt samma modell, samt ett saftigt skadestånd p.g.a allt lidande han fått genomgå. |
|
Sward, låter som en bra deal. din far blev nöjd och handlaren tappade varken ansiktet eller en kund. /Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.