|
Sida 5 av 28
|
|
|---|---|
| Är inte så insatt, men är det inte framförallt med nyckel som nyare bilar stjäls? | |
|
Alla bilens nycklar finns och inga är utplockade vad jag vet jag kan dock ha fel. Försäkringsbolaget utreder. Att antyda eller anklaga om FB tycks vara tufft. Mvh Asken |
|
|
RS2: x5an blev stulen samma natt den levererades. 645an vid provkörning av oärlig kund. Är det dom du syftar på?` Mvh Asken |
|
|
Asken, Förutom deras egna bilar så är det väl fler kunders bilar som försvunnit? Om jag kommer ihåg rätt så var det väl någon X5a ytterligare i samband med alla andra X5 stölder tidigare i år? /RS2 |
|
|
Asken>> Trodde det var just det du antydde?!.. "Bilen hade blivit nyckelkörd med xxxxxnyckeln x antal mil. " // Jim Profit |
|
|
RS2: Den enda 645an som försvunnit från Borgs är den som försvann efter service. Den är nu upphittad och utredning pågår. Om jag uttryckt mig oklart på något sätt så ursäkta mig. En X5a är borta enlgt vad jag vet, fråga borgs själva? Jim: Jag vill noga poängtera att det är Försb, polis och rättsystem som får visa vad som skall ske. Du förstår säkert. Mvh Asken |
|
|
Thunderbird: Det låter väldigt ledsamt. Jag får det bara inte att gå ihop.... Du kanske kan hjälpa mig. Det jag förstått när jag kollat visar såhär. Borgs: Du hade besökt dom 2 gånger?. En gång för att få en ny nyckel och en gång för att byta batteri. 2a gången fick du en sats vinterdäck på alufälg till nått värde mellan 20-30k brutto(?)och fick skriva på ett papper där de ville försöka kompensera dig för de problem du upplevt och uppgett att du haft. De ville försäkra sig med pappret och du hade även där intygat att du sannerligen och närligen var fullt nöjd med deras kompensation. Verkstäderna i Sätra, Solna och på Borgs menar på att bilen körs så lite att batteriet laddas ut mellan gångerna och( bilen står i 3-4 veckor då tar batteriet slut det har även jag upplevt i min gamla 330Cia även med bensinvärmare, det kan ske verkar konstigt men så är det) alla har försökt kommunicera fram det utan framgång. Jag säger defintivt inte att Borgs är felfria, misstag kan alltid ske men vad jag förstår så har de jag pratat med( förvisso bara en 4-5 stycken personer runt i stockholm per telefon) verkar ha ansträngt sig för att hjälpa dig? Förvisso kan fel inträffa och säkert finns det brister i de utbytta delarna men många saker inträffar pga låg batterispänning och får de inte fram sitt budskap om grundproblemet vad kan de göra mer än byta delar som felindikerar i DISEN men är man inte överens om grundproblemet så går det ju inte att lösa det ju. Hoppas att alla inblandade parter kan lösa detta på ett bra sätt. Mina 5 öre. Mvh Asken |
|
|
Asken, Bara för att vara korrekta så finns det faktiskt ett fel på alla E46 tillverkade fr o m 03/2003 t o m 07/2003 som gör att bilen inte går i viloläge och batteriet kan då tappa all laddning på bara några få dagar. Allt finns beskrivet i en service bulletin ifrån BMW eftersom alla bilar ska åtgärdas men tyvärr så verkar inte så många verkstäder läsa informationen som skickas ut av BMW eller kontrollera vad som finns i de olika service systemen som de använder. /RS2 |
|
|
Asken: Angående 645an, kan inte du berätta lite om vem är ”X-mannen” som har kört bilen och hur mycke är xxx antal km? Var har du fått dessa informationen ifrån? Sen säger du att 645an försvann vid prov körning, menar du Fredriks bil eller en annan 645a? Sen undrar jag om de var Fredriks bil som lånades till någon annan oärlig kund eller? I så fall hur i H**** kan man låna ut en kunds bil till någon annan kund? Hur många av oss på forumet skulle acceptera en sådan tillåtelse??? |
|
|
Asken: Jag har besökt Borgs Bil sex gånger totalt (har dem glömt de eller dem vill neka detta också) och en hel del telefonsamtal, 1a-2a gången jag fick prisförslag och för beställning av bilen, 3e gången åkte jag ditt för att få mitt el-kontaktuttag som dem hade glömt att sätta ditt den i kuppen (ändå hade dem till gången till bilen mer än 3 veckor innan leverans och missat detta). En annan sak när dem ändå hade tillgång till bilen så pass länge och hade registrerat/besiktad bilen hur kunde dem missa gnisslande bromsar och missljudet i kuppen (bilen var ändå körd 22 km innan)?? 4a gången åkte jag ditt för att kolla och se efter var har min modellbeteckning som skulle levereras med bilen men inte följde med så vart den hade tagit vägen? Sen fick jag höra föra service avdelningen att dem hade skickat till mig! Men de dröjde mer än 2,5 månader innan de kom med posten! Allt detta är små saker men väldigt mycke irriterande för en kund. 5e gången när ena nyckeln hade strejkat så beställde Borgs Bil hem en ny nyckel till mig men dem förstörde den nya nyckeln framför mina ögon och sa att vi har programmerat om din gamla nyckel och den funkar nu! Geee right, fortfarande har jag problem med samma nyckel som inte går inte larma på och av, jätte smart gjort av Borgs Bil va? Bilen stod aldrig parkerad mer är än 2-3 dagar, inte som Bil Centralen i Segeltorp säger 3-4 veckor till dig! Om vi ändå säger 3-4 veckor den stod helt stilla mitt på sommaren så ska en bil som är tillverkat 2003 tåla detta scenario, de är inte en T-Ford från 1920 talet!!! Alla andra bilmärke klar av denna situation och varför ska inte en prestigefull BMW klara av detta??? Efter jag hade blivit bärgad för 4e gången och nämnde för första gången att jag vill häva köpet på grund av all strul och Borgs Bil tyckte att va då ra är du inte nöjd med bilen, vi har fixat alla dina problem de är inget ting vi kan göra åt de,, heehe sorry sa dem! Men på andra sida säger dem att en ny bil inte ska behöva besöka verkstäder under sitt 1a år och absolut inte åka bärgningsbil!! Jag för inte ihop de. Men när jag skickade papperna till ARN och fick ARN efter sig, då ringde up Försäljningschefen från BMW Sverige och ville att jag skulle ge dem en chans till att fixa bilen och jag skulle få lite plåster på såret. Han lovad att dem skulle gå igenom hela bilen och om att mera problem dykte up så skulle dem lösa in bilen som dem har gjort för 7 serie kunder. Ok fine, ni kan för en chans till då, borgs bil byte batteriet, vinterhjulet mm.. och jag skrev på papper att jag har mottagit 4st vinterhjul att bilen ska vara driftsäker. Men då ändå hade missat att fixa stereon! Så Borgs Bil har aldrig aldrig tagit eget initiativ för att lösa problem eller kompensera med något! Men de dröjde inte mer än 50-60 mil bilkörning innan de var dax för femte gången att stå vid sida om vägen och skämmas på nytt och ringa efter bärgare igen. Ändligt Bil Centralen i Segltorp så hade tändspolarna gått sönder. Frågan är varför hade inte Borgs bil bytt ut dessa när dem visste att de fanns felaktiga tändspolar i omlopp på denna modell??? Sen har problemen bara fortsatt där efter, nyckel, instrumentbelysning, knapp satsen på ratten mm.. Där efter kontaktade jag Försäljningschefen för BMW Sverige och berätta vad som hade hänt på nytt, och han säger jag har ingenting med de att göra! Kontakta Borgs Bil:-( Och vad tror ni att Borgs Bil säger då? I alla fall på en så pass ny bil har jag sammanlagt på mig mer än 70-80 A4 sidor av diverse service papper, kvitto och andra dokument! Hur som helst, allt har funkat jätte dåligt från börja tills nu! De går att skriva en bok av de hela. Grundproblemet är att Borgs bil leker med sina kunder, tar deras tid och pengar, har svårt att lösa tekniska problem, har inga rutiner för att kunna behålla sina kunder, deras försäljare ska även sluta att ljuga om bilar och om sig själva (att dem har varit sjuka, har haft tidsbrist när dem inte ringer upp kunden eller att dem ska åka på semester i 2v men när man ringer efter 3-4 dagar så svar dem!!! Även måste dem förstå vad är kravet för en ny bil och stå för sina ord….. Ingen kund ska behöva få lida och stå och tjafsa för deras rättigheter. Löser man inte dessa problem så kan dem räkna med att flera arga kunder, jurister, journalister och ARN som kommer att jaga dem i framtiden! Till slut de går att lösa alla problem men rätt sätt och med handlingskraft. |
|
|
Thunderbird: jag har sagt det för till dig men ...jag blir så jäkla förbannad o tycker synd att det ska behöva vara så som det e ..men vill du bli av med all strul i fortsättningen och glömma det som har hänt ! bli av med den bilen ....det är de ända lösningen ..den bilen kommer inte att ge dig , det du hade förväntat dig från början...ge inte upp ...häv köpet , stå på dig tills dem köper bilen av dig så kan borgsbils chef, ha den som sin egen bil o få känna på hur de känns! BMW M-POWER |
|
| Fyyyyy fan vad drygt av Försäljningschefen för BMW Sverige att säg att han inte har nått med det att göra. Ville han inte ens hjälpa dig?? | |
|
GINO: Visst kan jag sälja bilen när som helst. Men jag vill inte lura någon annan oskyldig person och samtidigt att jag ska leva med dåligt samvete resten av mitt liv. Annars har jag funderat på detta mer än 1 miljon ggr , men de går bara icke! Som du skrev: jaaa verkligen - de enda lösningen är att Borgs bils chef ska få smaka på sin egen medicin och berätta för oss alla här hur de känns att äga en oturs bil! |
|
|
bmw_patricia: Nej han ville de inte de, och i klar text menade han SKYLL DIG SJÄLV att du har råkat köpa en BMW. Han låtsades att han inte hade sagt något eller lovat mig någonting, i verkligheten hade han tidigare tagit ett par timmar (vid 2-3 olika tillfällen) av min fritid för att övertala mig att dem skulle få en chans till att åtgärda alla fel och att jag skulle dra tillbaka anmälan från ARN. Så idag känner man sig lurad från många olika håll:-( |
|
|
thunderbird: Har du kontaktat jurist än? |
|
|
Thunderbird: jag menade inte att du ska kränga bilen till ngn annan stackare som förväntar sig ngt annat en strul maskin för dem pengarna...dem enda som förtjänar den bilen är borgsbil! ingen annan :-) (kommer aldrig mer att köpa ens skruv från dem efter det som har hänt dig thunderbird) kunde ha hänt vem som helst! Bra att du tänker oxå ärligt o inte blåser ngn....skönt att det finns ärliga männsikor! BMW M-POWER |
|
|
Thunderbird: jag menade inte att du ska kränga bilen till ngn annan stackare som förväntar sig ngt annat en strul maskin för dem pengarna...dem enda som förtjänar den bilen är borgsbil! ingen annan :-) (kommer aldrig mer att köpa ens skruv från dem efter det som har hänt dig thunderbird) kunde ha hänt vem som helst! Bra att du tänker oxå ärligt o inte blåser ngn....skönt att det finns ärliga människor BMW M-POWER |
|
|
thunderbird: x-mannen? Jag vet att bilen är nyckelkörd och är körd ett antal kilometer. Det tycker jag saknas i denna diskussionen. Att publicera saker som inte är sakliga eller kan bevisas i en rättssak är inte lagliga därför säger jag inte mer. JAg tar tillbaka tesen om att 645an blivit stulen vid provkörning det var jag som var felinformerad, har nu dubbelkollat det. Det är ju tråkigt att det verkar vara oenighet i fallet. Om det nu är 2 eller 6 gånger så kan jag ju förtydliga mig. 2 gånger menas de gånger det skall åtgärdas fel och då borgs fått reda på att du fått fel på bilen och också fått nån slags chans att fixa det. Om de har missat att montera en elkontakt och ett emblem är borta det är ju misstag. Vad har dom däremot med dina 5 talet besök på andra verkstäder det förstår jag inte? Du låter ledsen sårad och besviken? är du det. ARN gick ju igenom hela ärendet och där blev dom inte anmärkta på någon punkt efter de hade gått igenoma alla handlingar men jag kanske är felinformerad? ARN missade väl något låter det som? Om du nu inte är nöjd med borgs och ARN inte har något att anmärka så vet inte jag vad det är fel. Jag låter det vara osagt. Mvh Asken |
|
|
thunderbird: på hemförsäkringen(jag utgår ifrån att du har en, alternativt rättshjälp på fordonsförsäkringen) kan du säkert söka möjlighet till rättshjälp. Kolla med dina försäkringsbrev du och jag kan nog inte komma längre i våra diskussioner:)) Lycka till RS2: Vad jag vet är det fixat men det får du be thunderbird kolla. Asken |
|
|
Oavsett vad som är rätt eller fel i detta fall så lider Borgs bil mycket dålig publicitet. Förstår inte varför dom inte tar tillbaka bilen och slipper dålig publicitet. har själv mycket bra erfarenheter av Borgs bil, både sälj och serviceavdelningen. //Player |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.