|
Sida 3 av 28
|
|
|---|---|
|
M525: Vet du idag till vem du skickade mailet till? Jag skulle bli jätte tacksam om jag fick tag på en vettig människa på BMW! |
|
|
Hej. Jag gick in bmw.de och där finns formulär för frågor, skriv sedan att de skall vidarebefodra till rätt person. skriv med chassi nr etc... |
|
| M525: Tack, de ska jag gör på engång! | |
|
M525: Idag har BMW Tyskland hört av sig till mig och undrade efter adressen! Ohhhhh! Vad har hänt helt plötsligt? |
|
|
hehe.. som vanligt ska man gå på högsta hönset direkt, det ger ALLTID utdelning! |
|
|
bra. hoppas det löser sig... |
|
| Uppdatera tjunderbird, vad säger BMW tyskland?? | |
|
bmw_patricia: inte mycke än så länge! Sista mailet jag fick av dem var: We have forwarded your request to the relevant department for assessment. Så de tar tid att hitta en relevant person! |
|
| bmw_patricia: Björnen är fortfarande i koma! | |
|
thunderbird: Det förstår jag. Kan vara svårt att fatta själv då man intesuttit i samma båt. Varför var bilen 3 veckor försenad? Mvh Asken |
|
|
Hej Asken: När jag beställde bilen så sa försäljaren att de ska ta max 8 veckor! Bilen var levererad efter 7 veckor från tyskland till Borgs bil. Men jag fick den 3 veckor senare ändligt kontrakt (dvs 1 månad efter att dem hade fått bilen)! Jag fick aldrig bra för klarning varför de dröjde så länge. Borgs bil skylde på diverse grejer, dina listor har inte kommit, sen hade dem kommit men inte alla, motorvärmaren ska kopplas, snart är den klar mm.. sysselsatte mig i flera veckor. Men sen när jag fick bilen så var inte kupé kontakten ens inkopplad:-( Nu undrar jag när bilen var hos dem så tror jag dem måste ha implementerat alla barnsjukdomar som fanns under den tiden i min bil! Hur låg tid brukar ta för en försäljare att registrera en ny bil och sen leverera den till kund? |
|
|
Jag har köpt två nya bilar, det tar normalt 2-3 dagar innan verkstaden har tid att göra den leveransklar, förutsatt att allt har kommit. Har man beställt väldigt mycket extrautrusntning som eftermonteras så kanske det tar en dag extra. När jag beställde 330i (hösten 2000) så tog det 12 veckor innan den tillverkades, antar att det var rätt mycket tryck på den modellen just då. |
|
| dali: Ja för seriösa bil försäljare tar de så kort tid, men Borgs Bil behöver en månad på sig för att efter montera några listor och koppla in en motorvarmare! | |
|
Thunderbird, tycker verkligen synd om dig, men mina egna erfarenheter av Borgs talar ett helt annat språk. Har alltid köpt mina bilar där och servar alltid där. Har hittills bara positivt att säga. Inga problem med långa leveranser eller strul med eftermonterat som tar tid. Har bara upplevt KANON service och ett trevligt bemötande som jag sällan sett maken till i bilaffärer. Du måste verkligen ha haft maximal otur med både bil och försäljare. Hoppas att det löser sig till det bästa inom kort, för det bästa som finns är ju att köra runt i sin BMW. Nåja, det finns ju annat som oxå är väldigt trevligt ;-) Fransosen |
|
|
Om det tar flera veckor att göra en ny bil leveransklar så beror det oftast på att bilen har skadats i transporten. Någon på BMW påstod att så stor del som 10% av alla nya bilar tyvärr skadas på något sätt i transporten. Oftast är det bara lackskador men det kan även vara plåtskador eller andra saker som fälgar, backspeglar, spoilers, mm. /RS2 |
|
|
Fransosen: Vist jag önskade att de var så där för mig och alla andra drabbade kunder oxå! Men tyvärr de hela har utvecklades åt fel håll! För tillfället har andra personer vänt sig till mig och berättad samma skräckscenario (en som har köpt 320i och den andra 316) och att dem har även köpt bilen från Borgs Bil. Men de värsta av allt har hänt för Fredrik (ägare till en BMW 645-04) som råkade ut för en riktig mardröm upplevelse, hans aktivstyrning låst sig under färd (hade några barn i bilen) och hans bil blev stulen hos Borgs Bil (tjufff då var 800 000 borta)! De finns säkert jätte många nöjda kunder också de tvekar jag inte på, men dem som har blivit drabbad är värda en bättre behandlig och åtgärdsantagande från både Borgs Bil och BMW! De där de hela brister! Vi kan inte vara förband på bilarna (dem har inget liv) men de mänskliga problem hanteringen som har skett på helt uselt sätt! |
|
|
thunderbird: Vänta inte för länge att kontakta jurist, finns säkert nån regel om att anmälan/åtal måste kommit in inom skälig tid från leverans... Tyvärr vet jag ingen "bra" advokat, men här får du några att välja på: Länk Mvh |
|
|
rob_t_j72: Yes jag e på G! De gäller att välja den bästa då ra! Tack för informationen! |
|
|
Tjäna grabber, Har precis fått fax from tyskland angångne min fråga “hur många oturs bilar tillverkar BMW varje vecka” och här e deras svar! Ska jag gråta eller skratta?? Vad är eran bedömning? ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Dear Mr. Arvin, Please be assured that the overall satisfaction of all BMW owners, concerning both the products and services provided by our organization is of great importance to us. Therefore, we do regret reading the necessary repairs to your BMW 330i and deeply apologize for the inconvenience and time you already spent dealing with this issue. We would like to assure you that your concerns are of interest to us. That is why we have contacted the Customer Service Management of BMW Sweden to review your matter together with them, as they are in the best position to support you in this matter. They informed us that your dealer offered you compensation in form of a set of winter tyres and that you were provided with a rental car during the repairs. Regarding the new key, which has been ordered for you, we can only recommend you to pick it up at your dealership. Furthermore, we have been informed that BMW Sweden as well as your dealer have discussed all issues with you. From our point of view, we don’t have any reason to doubt their information and fell that your matter has been dealt with correctly. Please be assured that we will forward a copy of our response to BMW Sweden for there files. Dear Mr. Arvin, we thank you for allowing us to offer our response and sincerely hope that your faith in the BMW Brand and dealership network cam be restored. Yours sincerely Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft Servise I.V. Kevin Rendl Warranty Markets |
|
|
Det var inte mycket till tröst... Vad ska du med vinterdäck till när det verkar vara ett lotteri om bilen går att köra till Konsum och tillbaks utan komplikationer.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.