AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
113.182

BMW 330i-03 som har bärgats 5ggr hittills.

Sida 28 av 28
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
There is always 2 sides of a coin... som dom säger i Amerika! Eller var det story... Jag tycker också detta börjar kännas lite överanalyserat vid det här laget. Det känns som att T-bird har blivit (enligt honom själv) felbehandlad som kund och sedan ägnat alltför mycket energi åt att smutskasta BMW. Vi är uppe i 28 sidor nu. Tänk om all denna energi hade ägnats åt att få ordning på bilen istället. Det känns som att "you made your point" men nu räcker det. Det är dags att gå vidare i livet. Ju mer du kommer att smutskasta BMW och dess återförsäljare på en BMW-entusiastsida som AP, ju mer misskrediterad kommer du att bli. Du biter dig tyvärr i arslet till slut. Jag tror inte du kommer att uppnå något mera genom att fortsätta nedvärdera Borgs bil eller BMW.
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
thunderbird: Ja bränslemätaren i min 330 -03 får frispel ibland men bara under ett par sekunder. Tycker dock inte det är någon kris då det är en ganska fånig mätare.. Bryr du dig om bensinförbrukning köper du inte 330 :-P
Dessutom har du en riktig mätare i färddatorn/navin.

//J
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Tomas: Är det inte ordning på bilen han har försökt få hela tiden???
Det skulle vara kul att se din reaktion om du köpte en sprillans ny bil som börjar rackla på detta viset (enligt thunderbird), hade du gett dig och bara acceptera detta? Håller i viss mån med dig att detta börjar bli "lite" utjatad tråd men samtidigt så behöver ju stackarn få skriva av sig lite då han uppenbart verkar vara lite frustrerad över situationen som råder
Ge
639
George.K
330ci - 02
Byt in bilen, acceptera en dålig affär och move on. Its to much to handle right now.

Byt in bilen, bli av med den. Vem som får den, inte ditt ansvar, handlaren som säljer bilen får helt enkelt förklara sitsen.

Mitt tips.
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Thunderbird:
Jag har inte blivit lurad av BMW, faktum är att den 330i -02 jag hade var den bästa bilen jag någonsin ägt. Har nu en Audi A4, som jag inte kan säga detsamma om, men trots detta hänger jag inte på Nordic Audi och grinar och skriker över detta.

Återigen tror jag att du ljuger, och förmodligen åsamkat flera av de uppkomna felen själv genom din inkompetens. Jag är övertygad om att både Borgs Bil & BMW Sverige tagit sitt ansvar med råge i detta fall.

Because it’s on the Internet, it has to be true!
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Vevarsel>>
Jag skulle heller inte bli glad, naturligtvis. Jag köpte själv en begagnad bil för 150.000:- för ett par år sedan och där skulle ingå ett reparationsavtal första året. Gick något sönder så skulle det lagas gratis. När jag ägt bilen i 1 månad så hade jag hittat 4 fel. Slirande koppling, trasig elbackspegel och lite annat. Tror du firman stod för sitt garantiåtagande? Icke, och naturligtvis spydde jag galla över firman på några forum på nätet men efter nån vecka så insåg jag att ingen brydde sig längre, så jag la ner.

Man får inse fakta. Vi är uppe i 28 sidor nu och det känns inte som att ett fortsatt gnällande i tråden leder till att lösa situationen, för det är väl dithän T-bird vill komma. Det börjar bli mättat, och folk blir irriterade istället för att sympatisera med T-bird.
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
"Det börjar bli mättat, och folk blir irriterade istället för att sympatisera med T-bird. "

Word!
Vi svenskar accepterar alldeles för mycket. Företag (bilhandlarna) kör ju över konsumenterna stup i ett, nä thunderbird stå på dig
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Om folk blir så irriterade och tycker att denna fråga är mättad, varför fortsätter folk att läsa och tycka och bry sig.....Det är upp till var och en...

När man handlar andra prylar som elektronik, köksutrustning, möbler mm. så går det smidigt att få en defekt vara utbytt ganska omgående, utan kostnad för konsumenten. Varför ska det vara så svårt med en "pryl" som kostar flera hundra tusen kronor. Jag tycker biltillverkarna borde ta ett större ansvar även för sina defekta produkter.
Thunderbird fick ju ett mycket bra inbytesförslag mot en ny E90, efter att han ratade även det förslaget så har även jag tappat förtroende för hans sak..

Keep Your Distance!
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Tomas: Det är väl en stor skillnad på att köpa en begagnad bil för 150.000 och en ny för c.a 400.000. Menar bara att det kanske inte "svider" lika mycket om man som i ditt fall upptäcker fel som inte åtgärdas eller kompenseras av bilfirman.

do
162
dopamin
530i Touring -07
Snälla admin...lås denna tråd nu. Det börjar bli lite tröttsamt med ältandet om och om igen om detta måndagsex till 330.
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
vevarsel: Naturligtvis är det skillnad på 150.000 och 400.000:-. Den stora skillnaden var att i mitt fall så fick jag inte ens beställa tid på verkstad, man vägrade helt enkelt att kolla på bilen. T-bird har ju fått delar bytta och man har reparerat bilen vid ett par tillfällen, han har blivit erbjuden en nyare bil med subventionerat pris. Jag fick som sagt luren pålagd i örat när jag ville göra mitt garantianspråk gällande. Där har du skillnaden! Jag fick noll och ingenting för mina 150.000:-. För 400.000:- så har dom som sagt reparerat och varit tillmötesgående, så visst är det skillnad!
Sedan är det ju tragiskt att dom inte lyckats få ordning på bilen, men åter igen så kan vi bara här i tråden läsa T-bids åsikt. Min fru brukar säga "det är aldrig ens fel när 2 träter". Det hade varit intressant att se hur Borgs bils syn är på problemet.
Jag tycker det låter fantastiskt att en bil kan kräva bärgare 9 gånger när den är så pass ny som denna och man inte hittar något fel. Tyvärr så lutar det mer och mer åt att problemet sitter bakom ratten. Jag påstår inte att det är så, men tanken kan väl inte undgå någon?

Jag tycker fortfarande att frågeställaren gör bort sig genom att fortsätta racka ned på märket BMW och en återförsäljare i denna tråd. Att kritisera sitt egna märke på en entusiastsida har väl aldrig skapat jätteskaror av sympatier. Visst kan man berätta om sina problem med sin bil och sin återförsäljare, men det får väl finnas nån form av gräns. Det finns ju modellrelaterade fel och ägarrelaterade fel. Jag sympatiserade också med T-bird i början och tyckte synd om killen. Men nu tycker jag det börjar bli lite farsartat, kan verkligen en bil vara så dålig att den kräver bärgare 9 ggr. Tankarna lutar ju mer och mer åt att allt inte står rätt till. Man har ju läst om tanter som hängde handväskan på belysningsknappen i gamla E30 men som inte kunde förstå varför batteriet drog ut hela tiden:-)
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Tomas: ok jag hänger med ditt resonemang. Jag kan också hålla med att denna tråd börjar bli lite uttjatad och att det skulle vara kul att höra Bmw:s (borgs bil) version vad som har hänt i detta fall och inte bara thunderbirds, just som du säger.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
med risk för att dra upp diskutionen igen:
Vad hände med T-birds bil?

Kan bara själv säga att min bil (330) var på mer verkstaden under första året än vad alla mina tidigare BMW:s har varit tillsammans (innefattar många beg + en ny) pga bränslepump,trasig kontakt till shoppinglucka mm.
Bränslepumpen tog ett halvår av problem och verkstadsbesök för verkstaden att hitta och åtgärda...
(lånebil 540 under tiden, lite tröst)

Hoppas det gick bra T-bird

//Bjersér
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.