|
Sida 27 av 28
|
|
|---|---|
betriebsanleitung3 |
Jag har gått från Bmw till Volvo fast jag aldrig trodde det, livet blev iallafall problemfritt på fordonsfronten. |
|
Narvselius: Helt klart att dem har gjort det med avsikt. Jag kände på mig innan att BMW Sverige kommer att säga så! Och det gjorde dem. Men men, det är dem som torska på att jävlas med sina kunder! Att köpa en ny bil är precis som att köpa grisen i säcken och sen får man fightas med att alla problem runt om kring den. I mitt fall öppnades helvetet från start. Som jag har tidigare sagt: största problemet ligger hos management teamet, usla verkstäder i sthlm område som missköter sig och deras usla policy. Kortsiktigt funkar denna metod men långsiktigt kan resultera som andra bilmärke som idag kämpar för att överleva. Ni som har 330/530: får eran bensinförbrukningsmätare frispel? Enligt Borgs mekaniker är det fel på de flesta 330 bilar och det finns inget fix för detta. Hm.. Ska man acceptera ett sådant svar? ********* Efter 9 bärgningar är förtroendet för märket = -999% ********* |
|
| Hej T-bird, har läst hela tråden på 27 sidor.. Om jag var i din situation skulle jag gråta blod. Om jag någonsin känner att jag har råd att köpa en sprillans ny bil och jag får dom fel som du beskriver skulle det vara något jag ALDRIG skulle acceptera!! Hoppas att allt löser sig tillslut.. Annars kan du få byta rakt av mot min volvo v40 - den är iaf felfri :-) | |
|
"Enligt Borgs mekaniker är det fel på de flesta 330 bilar och det finns inget fix för detta." Va...? Jag tror du i och för sig redan svarat på den kommentaren i ett tidigare stycke: "största problemet ligger hos management teamet, usla verkstäder i sthlm område som missköter sig och deras usla policy." Klart man inte skall acceptera ett sådant svar! På min 330 fick den aldrig frispel, men folk som kom från VW-koncernen retade sig på att mätaren endast räknar bensin som går åt då bilen är i rullning. Vid mycket kökörande stämmer den alltså inte alls. ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
| Varför envisas med att behålla bilen om den är så dålig? | |
|
vaders: Varför ska man gråta blod? BMW:n är en leksak bara och jag har aldrig gråtit för att mina leksaker har gått sönder. Men som du säger, man borde egentligen gråta blod när besvikelsen övertar verkligheten! Hm.. menar du allvar att byta din felfria Volvo med min skräppbil? Det hade inte jag gjort i alla fall… * Efter 9 bärgningar är förtroendet för märket = -999% * Länk |
|
|
Tomas: För att Borgs Bil AB / BMW Sverige ska få sin chans att rätta till sina fel och misstag! Som jag har sagt tidigare jag vill inte belasta & beröva en annan människas fritid och frihet. * Efter 9 bärgningar är förtroendet för märket = -999% * Länk |
|
| Om du har kvar bilen för Borgs Bils skull så fattar jag faktiskt inte vad du håller på med. Du går till pressen och du skapar en tråd som du lyfter gång på gång för att tala om vilken skitbil du har. Borgs har försökt fixa bilen och uppenbarligen GÅR det inte. Ändå har du kvar bilen. Och kastar skit på både den, BMW Group Sverige och Borgs Bil så ofta du kan. För mig är detta FULLSTÄNDIGT ofattbart. | |
|
Kan bara instämma ned Anders N Själv så har jag legat i förhandling med Borgs om min 325 E90 som har haft diverse strul och har vart hos dem 5ggr och i totalt över 2 månader utan att felen är lösta. Vi är nu överens och en ny 335 Coupe är beställd. Självklart kostar det mig lite men jag har kört ca 5000 mil med bilen så det är inget konstigt. /Fredrik Swärd |
|
| Vad jag undrar är vad som händer med dessa inlösta, utbytta, inbytta (eller vad man nu skall kalla det för) bilar. Är det dessa som hamnar hos ärliga "harry" BMW:s bakgårdskrängare, alltså underhandlare till BMW dit "överflödet" slussas ut??? För jag menar att bilen slutar inte ha fel bara för att den byter ägare, eller är det egentligen ägaren det är fel på? Frågor, frågor... ;) | |
|
Jag tror BMW sväljer förlusten av en bil för 300.000:- och skrotar den:-) Nä, naturligtvis så lever bilen vidare. Den säljs till någon som kanske inte stör sig på att hjulen vibrerar lite, eller att tankmätaren visar lite fel. Alla är vi ju olika och har inte samma krav på våra "leksaker". Är man van att åka Bentley så upplever man en BMW 760 som en pissekur. Är man van att åka Volvo 240 så tycker man att en BMW 323 från 96 är ett under av hightech. Det är ju så det är bara... |
|
| I fortsättningen är det alltså ännu viktigare att ta reda på vad som är gjort på under garantitiden, så man slipper liknande bilar. Jag vill inte veta vad det kommer kosta att äga thunderbirds bil när garantin är ute och bilen för bärgas 2 ggr om året. | |
|
Thunderbird: Verkligen jätte otur du måste ha haft med din bil, har följt denna tråd ett bra tag samt läst artiklarna i expressen. Själv hade jag nog ändå gjort så att jag tagit erbjudandet om 60 000:- för en ny E90. Dock anser jag att man kanske ändå har lite svårt att sätta sig in i din situation pga att det har gått så lång period sen du hämtade bilen och att veta allt som har hänt. Som sagt hoppas att det ändå snart löser sig för dig. Undrar även om det har hänt något mer sen sist? En parantes är att jag har själv haft en BMW 320d årsmodell 03 som gick hur bra som helst, inga problem alls under dem milen som jag körde med den (hade den ungefär 1 år, gillar att byta bil ofta). |
|
|
Anders N: Ställ frågan till BMW Sverige och Borgs Bil vad dem sysslar med? För mig är det också HELT & FULLSTÄNDIGT ofattbar att BMW & Borgs Bil med sin enorma vikt och rykte misslyckas att fixa bilen gång på gång. Är det mitt fel att dem inte kan lösa problemet eller deras okunnighet??!!?? Självklart att det inte går att lösa ett problem med lögner och bluff. Roligaste av allt, på det senaste arbetspapperet står att bilen måste laddas en gång i veckan (inte att jag kör för lite med bilen längre hm.. vad har hänt - ny metod kanske)! Fyyyyyyyyyy säger jag bara! * Efter 9 bärgningar är förtroendet för märket = -999% * Länk |
|
|
Sward: Där ser man, vad hade du för fel på din bil som inte gick att fixa? Hur mycket ska du betala i mellanskillnad? Vad heter den bilförsäljaren du pratade med? * Efter 9 bärgningar är förtroendet för märket = -999% * Länk |
|
|
Suck, vilket trams. Om man sammanfattar tråden hävdar Thunderbird upprepade gånger att Borgs Bil & BMW Sverige är inkompetenta och ljuger och rent allmänt är ett gäng tomtar. Jag hävdar motsatsen, Thunderbird är en tomte som far med osanning och är inkompetent vad gäller bilar och dess handhavande. Jag ser Thunderbird som en typisk rättshaverist, som vill skrika ut sitt budskap överallt, upprepade gånger. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
toffao: Tyvärr jag kan inte direkt säga att allt detta är otur, otur har man en gång, två ggr, tre ggr inte 10 tals ggr! Senaste nytt: för ett par veckor sen träffade jag Roger Borg (Borgs Bil ägare) efter treårs längta och letande. Helt plötsligt dök han upp från sin bunker! Sen kan jag förstå varför han hade gömt sig så pass länge!!! * Efter 9 bärgningar är förtroendet för märket = -999% * Länk |
|
|
Jaymz: Du har fattad helt rätt (vad duktig du e), tomte lurar små barn och BMW lurar mig & dig!! Yes, för att jag inte behöver dölja någonting! * Efter 9 bärgningar är förtroendet för märket = -999% * Länk |
|
Hawar |
Tycker också denna story börjar bli urvattnad och att thunderbirds trovärdighet minskar mer och mer. Känns som att bilen inte sköts på korrekt sätt. Borgs bil har ett bra rykte och det får man inte gratis, så är det bara. Mvh Hawar |
|
Thunderbird: Roger Borg har lämnat över allt operativt till den personal han anställt. Ganska enkelt. Det har aldrig slagit dig att du kanske letar rätt men letar efter något du inte kan ta på utanför digsjälv, att du själv kanske inte mår så bra? Mest en reflektion efter att ha följt tråden "sittandes på en sten med lite överblick" dock utan att veta hur du har det själv. Lycka till med vad det nu är du gör iaf. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.