|
Sida 24 av 28
|
|
|---|---|
|
Sköll12, visst är det vanligt att bara ena sidans version kommer fram på ett forum. Att det då är vanskligt att dra allt för bestämmda och tvärsäkra slutsatser utan alla fakta på bordet tror jag de flesta kan skriva under på. |
|
| Björn. Ja, det är nog så att sanningen ligger mellan tummen och pekfingret i de flesta fall...;-) | |
|
Men en sak kan vi väl enas om, ingen rök utan eld! 8 bärgningar måste väl ändå skicka signaler på att något är fel med bilen. Ett felaktigt handhavande kan ju knappast resultera i 8 bärgningar? Som T skriver så har han en gammal Mazda som fungerar klanderfritt. Hade det varit handhavarefel så hade denna japanare också blivit ståendes med tomt batteri. Eller kräver BMW ett sådant handhavande att man måste genomgå utbildning för att framföra fordonen? Jag tycker ni ska öppna dom små blåvita ögonen och inse att även märket BMW är behäftat med vissa defekter ibland. Ställer man inte upp för en "märkesbroder" längre när man åker BMW? Tråkig utveckling isf. |
|
|
heli jämfört med en 330, så drar nog din morfars mazda ungefär lika mycket el när den går för fullt som bmw'n gör stillastående och låst. du menar att bmw:s konstruktörer inte håller samma klass som mazdas konstruktörer , det borde ju inte vara så svårt att stoppa dit en lite större generatorom från fabrik om bilen kräver det , om den drar så mycket el stillastående och låst , menar du då att man måste ut och köra med bilen en 1h varje dag för att bilen ska funka korrekt , eller man kanske ska ha bilen kopplad till en underhållsladdare när man inte kör med bilen en oturlig historia som jag tror slutar med 2 förlorare och utan vinnare inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
| Min fd. 323'a stod i 3 månader och startade sedan utan minsta gnäll. Jag som trodde utvecklingen gick framåt. Men det är klart, med alla hängslen, minnesfunktioner, i-drive och allt vad det heter så kanske man snart får ett Ignalina inbyggt i sin nya BMW för att inte bli ståendes utan 3G-internet & blåtand på vägen. | |
|
åker dagligen t o f jobbet som kan vara c:a 5 km. aldrig har jag haft problem med bilen.bilen har även stått i över 2 veckor, men startat på 2 sek. batteriet är en "el-bank" för bilen. när det börjar sina, måste det fyllas på, då kommer det starka generatorn från BMW in i bilden. är bilen och batteriet nytt, ska det inte ge dessa problem som T har fått. dessutom ser jag ett kryphål i garanti lagen, som konsumenterna blir lurade på. T stå på dig. BMW's advokater kan inget göra. de visset exakt vad de gör när du fick 4 däck. |
|
|
Hej igen, T-bird, hade jag varit du hade jag aldrig givit mig in i en rättsprocess, där har du helt plötsligt en ganska trist nedsida, det kan komma att kosta åtskilligt med motpartens juristkostnader etc.etc. Dessutom din egen tid. Om ARN har dömt ut dig tror jag din position är rätt dålig. Klart att man kan vara principryttare om man inte har bättre för sig, hade jag varit du hade jag solklart försökt att förhandla. Om du hade varit konsekvent i ditt agerande hade jag kanske sagt anorlunda, men med tanke på uppgörelsen med ARN har du redan i någon mån "klantat" dig (ta det inte personligt) så mitt stalltips är att byta till en E90 325. Som jag skrev tidigare borde du ha vettiga chanser att göra det bytet kostnadsfritt med tanke på tidigare förslag från Borgs. Vem vill ha en sur gammal E46a nu ändå? Föreställ dig att den hade varit helt felfri, vad tror du den skulle vara värd idag, 180 tusen? Byt till en E90 och ge märket en ny chans, det kommer din psyke att må bättre av. Rättshaverist är ingen rolig roll för en ung man som kör Beamer! Vart vill du komma, få tillbaka bilens pris, alla dina utlägg och plåster på såren? It just wont happen! |
|
| Uppgörelsen med Borgs (inte ARN) ursäkta. | |
|
cfh: "Vem vill ha en sur gammal E46a nu ändå? Föreställ dig att den hade varit helt felfri, vad tror du den skulle vara värd idag, 180 tusen? Byt till en E90 och ge märket en ny chans, det kommer din psyke att må bättre av. " Skulle definitivt satsa på det!! |
|
| Måste hålla med Andrè, byt till en E90 och du blir kär i BMW på nytt!! | |
svintoleffe |
Hur mycket än man jävlas typ med en bmw, så spelkar det ingen roll, efter som attd et är körglädjen man vill åt, så skit i o procssa, o ta deras anbud, o prova är du inet nöjd sälj o byt, Länk Bimmern MVH Leffe |
|
CFH: Tack för dina tips. Vist jag vill lämna gamla och sura minnen bakom mig, men när man läser att E90 som brinner up och elektroniken strular mm.. det känns inte relevant att byta upp sig till en E90 idag. Jag har kollat up med jurister och advokater, dem säger att kompensation kan bortförklaras på grund av att samma fel har dykt upp! Även om kompensationen borträknas så ska inte en ny bil beter sig på detta visset! Allt som har hänt efter kompensation räcker gott för att starta en rättprocess. ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
| Byt bil.... | |
|
thunderbird: "när man läser att E90 som brinner up och elektroniken strular mm.. det känns inte relevant att byta upp sig till en E90 idag." Det är väl ingen E90 som har brunnit direkt! En paj generator var orsaken. Att det finns lite buggar kvar i elektroniken är helt normalt! Speciellt med tanke på all den avancerade teknik bilen är laddad med. Köper du en 06 idag så lär du definitivt få en problemfri E90! |
|
|
André: "Köper du en 06 idag så lär du definitivt få en problemfri E90!" Skulle du inte sagt samma sak om en E46:a 03? :) Hal is vågar jag säga att du är ute på när du förutspår en bils framtid sådär. Alla bilar kan vara s.k "lemons" Även flera år in i tillverkningsprocessen för denna modell. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan : "Hal is vågar jag säga att du är ute på när du förutspår en bils framtid sådär. Alla bilar kan vara s.k "lemons" Även flera år in i tillverkningsprocessen för denna modell." Kanske det, framtiden får utvisa. Svårt att tänka sig att många nya ägare ska få s.k "lemons" dock! Åter igen, BMW har inte råd att chansa med nya E90! |
|
|
Vad menar du med att dom inte har råd att chansa? Alla bilfabrikanter släpper idag ut bilarna minst ett år för tidigt pga att marknaden "kräver " det. Tycker du din E90 har varit 100% problemfri sen du fick den? Många nya ägare får man hoppas inte får problem, men E46 har o andra sidan inte varit något problem bil den heller. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hej igen! Det är klart att man inte kan garantera att en ny produkt är helt felfri, det gäller ju oavsett vad man köper. Vill man vara garanterad att slippa problem så får man helt enkelt hålla sig ifrån prylar, men hur kul är det? Jag har nog haft problem med i stort sett alla prylar jag köpt (lätt överdrift) men jag har alltid haft en ganska soft inställning till det vilket jag tror är nyttigt. Senaste inköpet en Ipod Video skall reklameras, men vafan, det löser sig nog. Jag gillar den i alla fall. T-bird, om du skulle vända på klacken och ringa Borgs och säga, låt oss lösa detta nu, ge mig en 325a utan mellanskillnad. Han kommer bli glad, du blir glad (forhoppningsvid) och du får försöka se det som varit som en lärdom. Tänk om du har sån tur att bilen är nästan helt problemfri, för helt problemfri tror jag inte någon bil är. Jag har haft 3 E46or, den första var ett rötägg, de två andra var klockrena, inte ens en lampa som pajjade, jag hade väl tur i 2 fall av 3! |
|
|
Som sagt en nöjd kund talar om det för 10st, missnöjd som i detta fall tusentals, beundrar T-bird för hans tålamod och stolthet att inte vika sig mot jätten. Sverige skulle behöva mera sådana konsumenter som inte ger sig när man köpt en dyr vara som man inte är 100% nöjd med. mvh |
|
|
wendtan :"Tycker du din E90 har varit 100% problemfri sen du fick den?" Nej, det tycker jag definitivt inte! Jag är dock djävligt kräsen! Har haft/har problem med imman i mina framstrålkastare vilket iof verkar ha försvunnit. Råkade även ut för en råhängning av Navi PRO systemet. Detta hände en gång! Kan leva med det. Händer det igen så blir det till att uppgradera navin till nyaste soft om jag inte redan har den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.