AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
113.196

BMW 330i-03 som har bärgats 5ggr hittills.

Sida 23 av 28
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Det utdraget borde öppna ögonen på en del här.

Jobbigt när man både vill äta kakan och ha den kvar...

Because it’s on the Internet, it has to be true!
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jaså det var så det låg till, en förlikning är träffad mellan parterna och sedan vill köparen åter åberopa brister som reglerats i och med förlikningen för att häva köpet ( plus några nya småfel), äta kakan och ha den kvar var rätt så illustrerande. Nu får vi hoppas att denna tråd dör ut.
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Beträffande batteri. Min morfar hade 1,2 km till affären från hemmet. Denna vägsträcka körde han i princip varje dag för att köpa kvällstidning och andra inköp. Hans Mazda (som förövrigt T-birds andrabil också är) drog aldrig ur batteriet av denna körning. Jag tycker det låter märkligt att en BMW inte ska klara hålla uppe spänningen i batteriet.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mixtus: Det var klockrent att visa texten.
Asken
Ge
639
George.K
330ci - 02
Den har öppnat ögonen för mig, tack för texten.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag har följt denna tråd med intresse.

Jag har köpt mina BMWd hos Borgs och även av samma säljare som T vill jag tro. Mina bilar har heller inte varit helt 100 felfria, men inte i samma utsträckning som T, men jag har ALDRIG haft minsta bekymmer att få proffsig och trevlig hjälp hos Borgs. Av de senaste inläggen kan man tydligt se att BMW gjort vad dom kunnat och eftersom en förlikning kommit till stånd borde diskussionen självdött för länge sedan.

Man tycker även att det är mycket märkligt att blaskan inte kollat upp ärendet helt innan publicering.

Självklart tycker jag synd om T som inte fått en schysst bil.

Uppenbart att diskussionen varit ensidig här på forumet ända till Mixtus tog fram ärendet hos ARN.

Det är lätt att bli fartblind och låsa sig vid en tolkning.

Kör lugnt därute!

Niklas

Fransosen
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Klargörande till viss del. Största misstaget var att han godtog uppgörelsen. Den förlikningen avhjälper ju dock inte de fel som har uppkommit efter uppgörelsen. De problem som han har haft hör inte hemma hos ett premiummärke. I detta fall tycker jag att BMW suuuuger.....
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Som jag skrivit många gånger tidigare, många verkar haka upp sig vid uppgörelsen och ARN's beslut samt nån form av skuldfråga och ifrågasättande av T-birds trovärdighet. Det som jag fäster största blicken på är varför en bil i 400.000kronors-klassen inte går att få fungera på ett tillfredsställande sätt. Jag tolkar i alla fall T-birds inlägg som att det är en fungerande 330 han högst av allt önskar, inga uppgörelser i form av bilbyten. Bilen har ju sammansats i samma fabrik som många andras 330 på AP-forumet, inte av några praoelever på fordonsteknik, därmed borde den kunna repareras till ett funktionsdugligt skick tycker man. Min tolkning är att man ej lyckats i detta fallet.
Håller med tomas, sen kan man tycka att det är lite otänkt att gå med på en förlikning. Men faktum kvarstår att det är en skräpbil.
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Tomas, jämfört med en 330, så drar nog din morfars mazda ungefär lika mycket el när den går för fullt som bmw'n gör stillastående och låst. På en mazda kan det säkert gott räcka att köra tor butiken för att ge batteriet en extra knuff med laddning, så lär inte vara fallet i en 330. Lite som att jämföra en ficklampa med en medelstor villa, i förbrukning.
För övrigt så är det väl bara att beklaga Tbird att han en gång godtog vinterpuckarna som ersättning, och vetande eller ovetande i och med detta förklarade sig nöjd. Mitt råd står kvar, byt bil så slipper du iaf bli påmind om eländet:)
Ge
639
George.K
330ci - 02
Har drivit det ganska hårt. Tror jag hade missat nåt, jag trodde att han hade blivit erbjuden vinterdäcken, men avstod. Tydligen hade han accepterat, om jag har uppfattat detta rätt.

Nåja, kanske kan detta bli en lärdom att dra nytta av i framtiden.
Tomas:

”Jag tycker många hakar upp sig på "dealen", man kanske känner en viss form av avundsjuka för det "fina" erbjudande T-bird erhållit, vad vet jag?! Men en bil som krävt bärgarens tjänster så många gånger och som inte lyckats bli lagad måste väl vara den stora grejen med denna historien? Vem vet, T-bird kanske sitter på pengar som tillåter 5 nya E90'is kontant så han inte finner erbjudandet intressant utan ser hela historien som en principisak. Alltså ett ifrågasättande av både bilmärket BMW och dess återförsäljareorganisation med tillhörande reparationsavdelning. Jag tycker själv det verkar märkligt att man inte lyckats fixa bilen med så många försök på sig. Uppenbarligen så finns det felfria 330 så felet kan inte vara på linan i fabriken, därmed borde felen kunna lagas, men så har ju uppenbarligen inte skett.

Så skit i alla uppgörelser, huvudproblemet måste ju vara varför inte bilen kan lagas på ett tillfredsställande sätt.”

// Bra sagt Tomas, det är precis vad det handlar om.

Egentligen det spelar ingen roll om att BMW kräver 1 000 000 kr, 100 000 kr, 10 000 kr, 1000 kr eller en krona för en ny bil. Saken är bara en princip sak, har dem levererat skit från början så ska dem stå för det, punkt slut! Jag är inte direkt fattig, har inte varit det heller titigare. Jag betalar för en produkt som håller måttet! Som sagt, jag är mest förband på deras lögner och agerande inte på er eller bilen.

BMW har levererat en defekt vara som inte duger till att färdas i. BMW kan inte få ordning på bilen eller hela situationen. Det är inte mitt problem längre, nu får BMW fightas med sina kunder, jurister, advokater, ARN, journalister mm…

Hur man vänder och vrider på detta, så är saken helt klart enligt mig att BMW torskar att köra över sina kunder.

En annan sak är BMW Sverige har blivit matade med våra pengar och är nu rätt så kaxiga mot oss själva! Dem känner sig att dem har nått toppen av ett isberg och allting går jätte bra just nu. Men en sak får man inte glömma, fall risken är störst när man har nått toppen!!

Angående varför jag vänder jag mig till pressen är att jag står för mina ord som sägs till BMW och därför verkställer jag dessa löften! Värjegång hoppas jag på att BMW Sverige ska vakna till och stoppa dessa publiceringar och fixa till felet (dem får flera veckor på sig alltid) men tyvärr bry sig inte dem om saken. Om dem inte själva bry sig om sitt eget rykte varför ska jag och ni bry oss om deras rykte & produkter?

********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% *********
George.K

”Det är ganska uppenbart att vi bara har hört Thunderbirds sida av det hela. Kanske finns vissa saker han kunnat göra annorlunda. Jag är med på det oxå.

Men när en bil har behövts bärgas åtta gånger och allt fortfarande inte är åtgärdat, då är 4 vinterdäck som är värda 28 695 i kompensation värda en fis i rymden, och nu är det bara min åsikt...2”

// hehheee ” fis i rymden” JA VERKLIGEN!

ARN:s beslut är 1,5 år gammalt, det har hänt en helt del sen dess juu!

Här om dagen nämnde Roger Borg för mig att det är helt OK att starta en rätt process mot han. Han påpekade även att BMW:s advokater stod bakom honom!

Vad tror ni, vad kan BMW:s advokater göra för Roger i denna situation?
Ge
639
George.K
330ci - 02
Trist historia detta brorsan.
George.K

Ja, tyvärr! Men jag har blivit härdad!
Man kan inte vinna alla slag i livet. Ibland så får man ta en förlust. Men se till att landa så mjukt som möjligt. Se till att få så mycket som möjligt från BMW och lämna detta bakom dig... Så hade jag gjort i ditt ställe.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vad är det för journalister på Expressen egentligen?

Dom kan ju knappast kallar för grävande journalister när de inte lyckats plocka fram utslaget från ARN och redovisa detta för läsarna. Men det kanske hade försämrat en bra historia.

Förstår heller inte hur alla kan vara så tvärsäkra på att det verkligen är fel på bilen när det gäller det urladdade batteriet? Jag kan inte bedöma om så är fallet eller inte med den info som framkommit i tråden.

Myxcket vanskligt att dra slutsatser utan att ha hört andra sidans version.
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Thunderbird:
Vad tror ni, vad kan BMW:s advokater göra för Roger i denna situation?

Hahaha det var fan det skönaste inlägget jag läst på länge, du har självdistans mannen! =)

Konstigt att ARN efter 1,5 år inte ser någon anledning att ge dig rätt...vad kan det bero på?

Har du läst Don Quijote? Underhållande litteratur som kanske kan öppna dina ögon.

/Jaymz

Because it’s on the Internet, it has to be true!
Hälge
Om man får problem med en dyr kapitalvara samt söker hjälp hos ARN. Allmänna reklamationsnämnden, då är man ute på mkt svag is.
ARN ställde ej upp bakom mig som drabbad konsument, trots flera skriftliga utlåtanden från flertalet olika experter, Dessutom var ARN:s beslut i flera delar svävande i vissa stycken, man undrar om de håller reda på VEM som klagar på vad. (De verkar onekligen att röra ihop pappren hos ARN.
Det ARN beslutet jag själv erhöll ang mitt ärende var helt uppåt väggarna ihoprört. Tror att det är en samling gamla kärringar som sitter o bestämmer efter eget behag.

T-bird hette din ARN handläggare Anders också..???
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
BjörnB

Det mesta på detta forumet är ju uppbyggt så att man får höra en persons uppgifter. Om det är vanskligt eller ej att sedan dra slutsatser utifrån dessa uppgifter är ju upp till alla som läser och diskuterar i detta forumet. Det är väl upp till var och en att bedömma det...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.