AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
113.210

BMW 330i-03 som har bärgats 5ggr hittills.

Sida 20 av 28
Anders S., starre, Heli ….

BMW vill fortfarande ha mer pengar i från mig efter att dem har misslyckats att åtgärda felen och leverera en fel fri bil!

För några veckor sen ringde jag upp Roger och frågade honom: du som var bergsäker att bilen var fixad, varför uppkommer samma fel på nytt? Vi pratade i en halvtimme och till sist sa jag: OK, ni kan inte fixa felet och ni vill inte betala tillbaka pengarna! Bevisa för mig att ni har bra och bekymmers fria bilar! Byt ut bilen till en bli som du känner till att den håller måttet. Då säger Roger: om du vill, så kan jag hitta en begagnad E46 med samma utrustning till dig. Glöm det, svarade jag. Jag har köpt en ny bil och vill i så fall ha en ny bil tillbaka och jag kommer inte att lägga ut en enda krona på BMW bilar. Nää det går inte svarade han. OK sa jag, det verkar som du inte vill åtgärda felen, ersätta mina kostnader,, mm.. OK jag ska vända mig till min advokat och journalister. Roger säger nej nej, inte journalister, ge mig lite tid så ska jag diskutera med BMW Sverige. Han ringde en timme senare och sa att jag ska få en ny bil – en E90, jag blev helt stum (ojj vad hände?). Jag frågade vad han menade att jag får en ny bil? Han svarade: Du får en ny bil och vi tar tillbaka din sjuka bil, så att problemet försvinner från mitt bord.

Nej, tack jag är inte intresserad av en E90, den har nyligen släppts och jag har hört att den innehåller mer barnsjukdomar: Jag gillar inte heller designen på E90. Då svaar han om jag gillar 5-serien? Ja, svarade jag. Då säger Roger att jag ska åka bort och är borta en vecka. Ta en titt på 5-serien och skicka in vilken färg och utrustning du vill ha!

Det gick en vecka och jag ringde upp han och frågade hur det gick med den nya bilen? Blir detta en bra och pålitlig bil? Ja, absolut svarade han, men jag undrar om en sak, du bor i Sthlm och har inte valt automatlåda. Ska du inte ha den?(oooohhh tänkte jag vad snäll han har blivit nu)? Nej sa jag, jag gillar manuella lådor!

De gick några dagar till så ringde han upp och säger nu är det klart, jag vet att du är nyfiken att höra resultatet (självklart sa jag). Joo jag har diskuterat med tre personer på BMW Sverige och vi har kommit farm till att om du ska ha en ny 5-serie så kostar dig 197 000kr och en E90 135 000kr. Snacka om att man blev mållös att höra detta! Jag sa till Roger att; du sa ju själv att jag ska få en ny bil, vi hade diskuterat att det inte ska vara hävning av köpet, köp skillnader och du hade redan fått högra att jag inte kommer att lägga ut en enda krona på BMW bilar! Hur kan du säga att du får en ny bil och samtidigt kräva så pass mycket pengar? Då säger Roger, du för en ny bil men du måste betala! Ahhh, sa jag, vem som helst kan åka till en bilfirma och lägga fram 197 000 kr och köpa en splitter ny bil. Du måste skämta med mig? Nej säger han!!!

Självklart köpte inte jag hans löjliga förslag! Jag sa att jag hoppas att detta blir din sista lögn och bad honom att tänka om och diskutera vidare med BMW Sverige och återkomma till mig dagen där på. Det gick inte, eftersom Jens Wetterfors och Co hade rest bort till England (enligt Roger) och han behövde ytterligare en vecka.. Efter ett par samtal och flera timmars förhandlig via telefon med Roger så stannade summan på en naken E90 på 60 000 kr och E60 med tre paketer på 176 000 kr.

Klart att man blir förbannad på deras lögner!

********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% *********
Rolex:

Heehhe tackar, de e sant juu!

Yrke: Är VIP kund hos BMW & bärgare!
:-)
Evol-79:

Det är precis vad jag känner idag!

Lite tröst fick jag i alla fall av Nils Simonsson som påstår i tidningen att bilen är OK!

Citat från vad han har sagt i Expressen:

”Arvin Farid har kört sin bil i två och ett halvt år. Han har kompenserats såväl ekonomiskt som med ersättningsbil de gånger han har haft problem och inte kunnat använda bilen”

Bilen är tekniskt genomgången av både återförsäljaren och BMW:s tekniker och är felfri. Borgs bil har erbjudit Arvin Farid inbytespris mot en ny bil som är mycket förmånligare än det marknadsmässiga priset. Mellanskillnaden är avsevärt mycket lägre än vad en kund normalt betalar för att byta in tre år gammal mot en ny.

Vi anser att Borgs Bil och BMW gjort det som förväntas och mer därtill för att Arvin Farid ska bli nöjd.”

Vad vet han om bilen idag?

1: Mekanikern har skadat ratten (när han har bytt ut Kombiinstrumenten).
2: Bränslevisaren får frispel på nytt (är utbytt minst 2ggr hittills)! När bilen rollar så visaren den ibland 0 lit/milen men när man står stilla så visar visaren 1,2 -> 2.0 lit/milen.
3. Bagageluckan öppnas av sig själv
4. Diverse olika varningslampor tänds slummässigt
5. Ena nyckel funkar då & då
6. Förarstolen gnisslar fortfarande
7. Största fel är att den kan dö när som helst på nytt
8. mm..

Frågor till Nils och BMW Sverige:

Varför ska jag åka hyrbilar inte min egen bil?

Varför vägrar BMW att betala mina hyrbilkostnader, arbetsförlust, taxi kostnader mm..?

Har jag haft bilen en enda dag utan bekymmer?

Om bilen är genomgången varför har jag fortfarande problem med bilen?

Varför erbjud Borgs Bil helt plötsligt en ny bil till mig?

Hur kan jag få en så bra förmånlig erbjudande när jag ska få betala 60 000kr får att få en naken bil (första bjudet var 135 000 kr, andra bjudet 82 000 kr …)?

Är jag en normal kund och fall för BMW?

Hur ser ett onormalt fall för er?

Sen när blev bilen 3 år gammal?

Varför byttes inte bilen vid 400 mil när den reklamerades första gången?

Hur kommer det sig ni har misslyckat så pass många gånger att åtgärda felen?

Har era mekaniker rätt kompetens?

Vad har Borgs gjort hittills för mig?

Varför ska jag vara nöjd när ni missköter ert jobb och plikter?

Varför ska jag betala ännu mera för att hamna i samma fälla på nytt?

Vem vill äga en sådan skräpbil?

>>> Igår presenterade BMW sin förlamade handlingskraft och opålitliga sida på nytt <<<<

Evol_79: jag har varit där, ständigt återkommande fel, fått min bil inbytt, antagit budet, känt mig nöjd, köpt en ny bil!

Man behöver inte krångla mer än brukligt, Biltillverkaren insåg sina begränsningar och sitt misstag, gav mig ett erbjudande jag inte kunde motstå, och vi gjorde upp i godo!
Detta tillvägagångssätt fungerar alldeles utmärkt om man har rimliga krav,
annars är det väl bara kika in hos KO och sedan gilla läget!

Ett mynt har alltid två sidor...
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Jodå Tomas och T-bird för den delen, nog förstår jag frustrationen, och jag lider verkligen med T-bird och allt hans strul. Vad jag menar är dock att han måste fråga sig, själv, -vad mer kan jag rimligen förvänta mig att få ut av det här, vinner jag något på att fortsätta?

Bortser man sen från allt strulet, vad är en problemfri bil med samma miltal värd idag? Eftersom det är i lagen reglerat att en bil, även om den har strulat från dag 1, faktiskt tappar i värde, då är bilen inte längre ny.
Alltså måste den värderas som begagnad, och då, är det ett ganska hyffsat bud han har fått i inbyte mot en e90, anser jag. OM inte annat, ta e90'n vänd dig om och sälj den, och köp en annan bil för pengarna, du lär ändå få ut mer än vad du hade fått för en begagnad e46, dessutom slipper du se eländet och bli påmind om det hela tiden:)
Eller så kan du fortsätta piska hästen, du lär inte bli mindre frustrerad vad tiden lider.

Och bara för att understryka, jo jag tycker det är jäkla tråkigt jag med, och jag vill absolut inte försvara bmw's oförmåga att få ordning på bilen. Men ibland måste man se till vad den inre friden är värd med, du kan ju omöjligt bli på gott humör av hela den här cirkusen, eller? <-fråga i all välmening:)
thunderbird:

Som jag skren lite tidigare i mitt inlägg, enligt de som kan detta med reklmamationer och Juridik så har du blivet erbjuden ett bra vilkor.

Varför inte acceptera det och gå vidare i livet?

Med tanke på den artiklen som fanns i expressen så tror jag inte att du har förbättrat dina odds att få ett ännu bättre vilkor från Bmw Sverige.

Citat från expressen: Han fick en ny bil ska jag också ha
Ett kreativt förslag om du inte vill lägga pengar emellan, försök att få till ett byte till en E90 325, ok du får en mindre motor etc.etc. men det är i alla fall en helt ny BMW. Alternativt kanske inbyte till en av BMW sveriges tjänstebilar 330 E90, då borde de kunna ge dig ett mindre smärtsamt pris. Personligen skulle jag aldrig orka kämpa för att vinna den strid du för nu, uppsidan är nog ganska liten ....... om du visar förhandlingsvillja är jag övertygad om att BMW kommer att vara tillmötesgående. Om du är benhård i din ståndpunkt kommer du bara att reta upp motparten, brukar sällan leda till nått positivt.
Hur som helst lycka till.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Anders N skrev :Verkar som att han har större vilja att kasta skit på BMW Group än att lösa situationen, vilket jag iofs tyckt hela tiden.

Måste bara säga att du måste vara otroligt naiv....

Nu verkar det som om det har gått för lång tid för att byta bilen, det bästa råd jag kan ge dig är att försöka byta bilen, sen hur mycket du ska lägga i mellanskillnad, det är en annan fråga.
Men jag tror det blir svårt att få ut en ny bil idag, tyvärr för jag stöttar dig ialla fall.
Som CFH skriver, försök att visa lite förhandlingsvilja, trots denna soppa.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Fågeln skriver att han har ett juridiskt ombud. Men trots detta verkar han ta alla diskussioner själv. En viktig punkt - ett misstag om det är sant.

Syftet med ett ombud är bl.a. att denne skall ta alla former av diskussioner med motpartssidan, just därför att ombudet inte är känslomässigt involverad. Ombudet har bättre möjlighet att objektivt värdera motpartens bud, och kan också ge råd till sin huvudman.

En evighetshistoria - kämpa på mot väderkvarnarna bara ...

starre:

”Varför inte acceptera det och gå vidare i livet?”

Acceptera vad? Att bli blåst på nytt?
Vem har sagt att jag ska köra BMW på NYTT!!! E90 låter inget vidare för mig om du syftar på det!

Som sagt, det är precis som att ta sig ut från en sumpmark och hamna in en ny sumpmark!!

Det är helt klart när jag nämnde ordet journalister så fick dem tänka om! Annars hade aldrig BMW föreslagit detta innan journalisternas påtryckningar, bara för att rädda sitt ansikte utåt!

”Citat från expressen: Han fick en ny bil ska jag också ha”

Helt klart för BMW vet att 500XX som vill lämna tillbaka sina skräpbilar!

Men jag hade nämnt för Roger att ni får stå för era kostnader jag för mina och vi löser detta i tysthet! Men han räknade fortfarande kronor framför sina ögon!

Hur som helst Roger Borg vägrade att lösa problemet och även vägrade att kommentera Expressen och andra tidningar!

Men däremot det gjorde inte Nils Simonsson som försvar prestigemärket som påstår att bilen är felfri (för 2v sen pratade jag personligen med Nils och han viste om kvarstående fel)!

Tragiskt uttalande…

Här är i alla fall länken till Expressens senaste artikel:

Länk

********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% *********
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
"Helt klart för BMW vet att 500XX som vill lämna tillbaka sina skräpbilar!"

Ge dig, bara för att du fått ett måndagsex!!!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Var det inte konstaterat att det handlade om "ogynsam körprofil"?

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Det måste gå åt rätt mycket energi till att underhålla detta ärende...
thunderbird:

Om du inte har förtroende för Bmw varför accepterar du inte deras bud att ta tillbaka bilen och köper en bil som du har förtroende för?
Njuren
köper man en kostym på HM och den går paj då kanske man accepterar att lägga en 50lapp på en "utbytes" Är det en Armani-kostym och de vill ha 1000kr för en utbyttes så är det nog inte så intressant. ta inga bud, kräv ny splajs ny bil eller pengarna tillbaka.

BMW - i nöd och lust?
Njuren:

Bmw har som jag fattat givet Thunderbird ett bud på bilen men det har inte han accepterat.
Njuren
jaha, ja fatta det som att sista budet var en naken e90 för 60 lappar. Även om de byter in bilen mot en splajsans ny 330 så hoppas jag verligen att BMW skrotar hans 330. Alla tänker såklart in sig själva i situationen, någon säger stå på dig! De som säger det anser nog att huset inte alltid ska vinna. vissa säger TA budet på E60! Bara för att TB köpt en bil för 400lappar betyder inte att han skiter pengar. Om jag som knegare sparat ihopa 200tusen sen kritat resten (vilket aldrig skulle hända) och sedan blitt blåst som TB skulle jag inte tyckt det varit så skoj. Såvitt jag förstår så är TB en jävligt Seg och modig man som orkar stå emot orättvisan för du vinner till slut. Så man bäddar får man ligga och vinner du aldrig TB så har du varit jättestygg innan du köpte bilen =) Att ge upp är ungefär som att rösta på sossarna i nästa nyval.

En som själv blitt blåst.

BMW - i nöd och lust?
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
När är nästa nyval?

BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Thunderbird: din historia låter otrolig. Jag har en 330 -02 (3500 mil) och det har inte varit ett enda fel på den hittills (peppar, peppar...). Det enda som hänt är att jag fick byta en torr drivrem för någon vecka sedan. Bilen går helt enkelt som ett spjut och servicen är suverän. Jag bor i Stockholm men köpte bilen på Novation i Uppsala. Har inget som helst förtroende för verkstäder i Stockholmsområdet (kan berätta en riktig mardrömshistoria om min tidigare bil, en Saab 9-5). I Uppsala är servicen perfekt. När jag nyligen bytte till vinterhjul tvättade de t o m sommarhjulen åt mig! Dessutom är de trevliga och ringer alltid och berättar vad de gör.

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
BMW-Per:
du får gärna berätta mardrömshistorien om saaben:)

Mvh Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.