|
Sida 2 av 28
|
|
|---|---|
|
thunderbird: Jag råder dig också att kontakta en jurist, snarast. Mvh |
|
| Min nuvarande har mest gått som en klocka, medan min förra nog var på rep 10 ggr på 2 år. Det finns fler som drabbats:Länk | |
Mr Jim |
Har flera irriterande småfel på min 323Ci som rullat 4800 mil nu, BMW verkar tyvärr inte hålla samma kvalitet som förr.. Mvh/ Jim Profit Bästa bilvårdsprodukterna: www.hagmans.com |
| Mr Jim: Jag undrar hur många ggr till kommer min bil att bärgas när den har nåt 4800 mil? | |
|
Förhoppningsvis behöver du inte stå ut med skiten sååå länge! Kontaka ARN! |
|
Mr Jim |
ja du, du verkar verkligen drabbats av otur. Om det är till ngn glädje så har min inte behövt bärgats de senaste 1100 milen då jag haft den. Hursomhelst önskar jag dig lycka till, hoppas det löser sig för dig ! Mvh/ Jim Profit Bästa bilvårdsprodukterna: www.hagmans.com |
| Köp en Lexus istället. | |
|
Freude am Fahren: thunderbird = Arvin Farid i artikeln du länkade till... Mvh |
|
|
Otrevligt det där. Dom verkar tro att 4 vinterhjul räcker som "muta". Nedan finns en länk till BMW servicebulletins för 2003 års modell av E46. Flera av thunderbirds bekymmer är med. Själv har jag småfel i sammanhanget. Taskig FM mottagning, AC panel blinkar och sätter själv 18C. Dom står dock med i bulletinen nedan så jag skall be att få det fixat. Länk Hoppas allt löser sig, jag lider med dig broder. |
|
|
dopamin: Tack, jag hoppas de löser sig för dig också! Yes, du har helt rätt dem har både lurat mig gång på gång och även mutad! Listan förklarar en hel del varför vi skriver på detta site! Frågan är hur många andra bilmärken kan matcha BMW när de gäller antal fel på en bil som har varit utsläpp på marknaden i mer än 6 år? Ohhh en del är riktig skrämmande: 1. Engine - Cold Weather Valve Cover/Engine Damage 2. Engine - Cylinder Head Oil Leaks 3. Engine - Head Bolt Threads Pull Out of Block (man för springa efter bultarna på vägen) 4. Cellular Phone - Discharges Vehicle Battery 5. mm.. |
|
|
Tråkigt att höra att BMW-verkstaden inte kan fixa problemen. Speciellt när det finns servicebulletiner. Själv ha jag endast haft en trasig airbagsensor i förarstolen på första BMW:n och mysko ljud i bakvagnen på nuvarande bil. Bilen skall in på verkstan snart. Utöver det har jag haft problem med Bollmora-verkstan men det är inte relaterat till kvaliteten på bilen i sig. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
| niklas.olsson: Ja definitiv de blir en Japanare nästa gång, Lexus eller en Mazda! Då vet man att bilen startar alltid och man slipper sova på verkstäder! | |
|
thunderbird: Har du kontaktat en jurist ännu? |
|
|
Bilcentralen bor jag bara 5 minuter ifrån, men jag kommer aldrig att åka dit igen. Dryga arroganta typer på reservdels/recptionen avdelningen. Just ja, servicerådgivare kallar dom sig visst... Har man en importbil är man inte mycket värd. /johan |
|
|
Mycket märkligt att bilarna verkar bli sämre!? Jag hade en 330i från -01, en av de första som kom till Sverige, med mycket lite problem. Jag hade "bara" de vanliga BMW-problemen med skeva bromsskivor, och tankmätare som får frispel. Tråkigt att en bil som är 2-3 år nyare har fler problem, det borde liksom vara tvärtom. Acceptera inte detta, kontakta jurist och kräv en ny bil. |
|
| rob_t_j72: Jag håller på att leta efter en bra jurist. Känner någon till en bra jurist i Stockholm? | |
| Prata med Allmänna Reklamationsnämnden, de kan säkert hjälpa dig. | |
|
thunderbird: Det låter både sorgligt och tragiskt. Hur skulle du vilja se problemet löst? Asken |
|
|
Hade själv lite knas med en tidigare 528 som bmw sverige inte ville ställa upp på. Ett mail till Bmw tyskland löste mina problem på 2 dgr!! prova maila till huvudkontoret där, helt annan attityd oavsett vilket land du befinner dig i. mvh |
|
| Asken: Vad jag vill ha är en fungerande bil! Eller få tillbaka mina pengar så att jag kan köpa en annan bil som fungerar och är pålitligt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.