AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
113.193

BMW 330i-03 som har bärgats 5ggr hittills.

Sida 19 av 28
Lycka till grymt dåligt hanterat av bmw varför i helvete har dom inte bara löst in bilen. Tydligen bryr dom sig inte vad du köper i framtiden.

Du skulle ha varit en gele drypande översittande gubbe i 55års åldern då vore nog läget ett annat.
Man häpnar vilka problem du har haft med bilen!
Då får man ta och köpa Expressen för engångs skull på lördag då.

Keep Your Distance!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ska bli intressant..

Vad är det för detaljer? Är det mer saker med din bil som du inte berättat eller?

Thunderbird:
Jag diggar din profil!!! KLOCKREN!!!

Yrke: Är VIP kund hos BMW & bärgare!
Ålder: 33
Presentation: Jag är en glad och positiv kille som älskar att sporta och resa. Men just nu är jag väldigt mycke upptagen med mitt jobb, hemmet och BMW Sverige.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Thunderbird:

I expressen artikel verkar det som du har fått en bra erbjudande av Borgs bil:

Säljare erbjuder sig att köpa tillbaka den gamla bilen för 353200:- och du får lägga 60.000:- för en ny 330i som har ett bas pris på 350.000+extra utrsutning för 63.200.

ENligt David N chef jurist på Motormännen anser han att köparen aldrig kan få igenom sina kravö Full kompenasation, det vill säga ny bil samma utrustning som den gamla utan att lägga pengar emallan.

Enligt konsumentlagen är köparen skyldig att betala för nytta av bilen.

Längre i artikeln står det:Beronde på bilens pris kan nyttoavdrgaen variera mellan 2-3 kroner/mil upp till 20kr. Eller mer, om säljaren får betsämma.

Din bil har idag gått 2093mil. Här handlar det i bästa fall alltså omca:6000:- i mellan skillnad. Eller 63.000 vid alternativ 2, vilket är nära Borgs Bil bud.

Vad är det för fel på de budet som Borgs har gett dig, som enligt Jurister och andra är en bra bud som är enligt konsumentlagen rätt.
Har inte läst tidningen, men om det är som Starre säger så har jag svårt att förstå vad Åskfågelns problem är. Verkar som att han har större vilja att kasta skit på BMW Group än att lösa situationen, vilket jag iofs tyckt hela tiden.
Å andra sidan har han inte haft nåt val, han har varit tvungen att köra bilen 2 år på grund av att dom har vägrat häva köpet.

Vet inte heller om jag skulle vara så sugen på att lägga upp 60.000:- för att man har köpt en värdelös vara för 390.000:-. Om du beställer ett nytt hus och det visar sig vara ett fuskbygge, skulle då någon vilja betala efter 2 år för att få huset som det igentligen skulle ha varit från början. Och som man redan har betalat för.
mattias h:

I artikeln så har thunderbird fått flera olika val möjligheter läs expressen sid 26-27.

Ge
639
George.K
330ci - 02
Starre, det svider i vilket fall som helst.
Hade detta hänt mig, då hade jag inte velat hämta ut en ny bil, jag hade stridit för att få mina pengar tillbaka.
Hur dumt det än kan låta.
Men har man haft dom problemen som Thunderbird har haft med sin bil, då är ju själva "nybilskänslan" redan åt helvete för längesen.

Jag vet att min bror hade problem med sin V70 när han beställde den för några år sedan, ett måndagsexemplar. Till slut blev han så less på dom att han ville byta bilen, då skulle han få lägga 50k i mellanskillnad.

Slutade med att bilen va på service, och att dom till slut löste det mesta.
Men det kändes ändå för jävligt för honom, beställt en ny bil för 320k, och den strular direkt...

Starre, då vet jag inte om budet känns lika "rätt" längre...
Jag vet vad jag hade gjort, men det är bara jag det...
George.K:

Om du läser hela artikeln som finns i expressen så slutar det med följande ord:

Citat:

"Fallet med X X har avgjort solklart varumärket BMW. Men samtidigt har man gissar jag varit livrädda för att skapa ett prejudikant: Han fick en ny bil, då ska också jag...
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag har inte läst artikeln faktiskt. Ska göra det.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Finns den på nätet?

//Player
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Även om jag nog tycker att Bmw borde agerat bättre och bytt in bilfan tidigare, och sluppit hela cirkusen så har jag efter att ha läst artikeln lite svårt att se varför T-bird fortsätter att piska en död häst för att låna ett trevligt amerikansk uttryck:-)

Att byta en e46 330i-03 mot en 330i-05 +60kkr betyder rimligtvis att det är byte till en e90 eller? De 60kkr motsvarar nog ungefär vad hans 330i tappade i värde samma dag som han rullade ut ur bmw hallen med den. Ungefär lika mycket förlorade han förmodligen när bmw introducerade e90. I det perspektivet tycker jag det kanske är dags att kamma sig, eller i alla fall ta sig en funderare över hur mycket mer som är rimligt att begära egentligen. Eller?

Artikeln verkar föresten inte finnas på nätet, i alla fall inte ännu.

ap
21
appetite
330 Ci E-46
Heli..

Ett FÖRBANNAT bra inlägg...

To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Heli>>
Tanken har aldrig slagit dig att T-bird har köpt och betalat för en fungerande 330-E46. Han har ju gjort precis som man ska göra, försökt få felen åtgärdade, tyvärr har det inte lyckats utan hans BMW-ägande har varit ett rent helvete istället. Det är klart att man an tycka att det är rimligt att få lägga pengar emellan och få en ny E90 när man som utomstående ser detta. Men har det gått så många turer i ärendet så jag tror detta är en principsak, T-bird vill ha en felfri produkt som han i begynnelsen köpte och betalade för. Precis som någon annan skrev, köper man ett hus för några miljoner och sedan upptäcker skador som inte fösäljaren kan åtgärda så ska man ju inte bli erbjuden att köpa ett annat och lägga pengar emellan. Isf. får dom ju riva skiten och bygga ett nytt, och har huset utgått ur sortimentet så ska man få välja ett annat. Jag tycker T-bird ska få antingen pengarna tillbaka eller få köpa en E90 till kraftigt reducerat pris om dom inte kan erbjuda en E46 med samma utrustn. och mil. Med reducerat pris menar jag inga 60' emellan, snarare 10':-
jojo, några felfria bilar finns väl knappast, man får väl alltid räkna med lite småfel.
Däremot vill man ju ha detta åtgärdat på ett snabbt o smidigt sätt!
Tycker ju det verkar som att Bmw gärna vill komma till någon slags förlikning i detta ärende men att T-bird vägrar.
Det är dessutom helt orimligt att dom skulle byta ut bilen utan kostnad eftersom han ändå nyttjat den, är väl bara att titta vad som står i konsumentköpslagen!
Ärligt talat så förstår jag inte vad begreppet måndagsexemplar står för. Jag menar att om något strular med bilen och inte verkstaden kan åtgärda detta så är det verkstaden som är ett måndagsexemplar. Inte bilen! Att fler saker strular på samma bil kan knappast ha att göra med sammansättningskvaliten på linan just vi det magiska klockslaget. Bilarna som tillverkades både före och efter strular inte. Host, nä... Det är i så fall underleverantörenas komponenter som felar. Eller kanske rent av enbart en komponent som är defekt och som i sin tur föder en massa följdfel på bilen. I vilket fall så är det verkstädernas brist på kompetens som skapar ett så kallat "måndagsexemplar".
Förstår inte heller varför han fortfarande strular.
Det är ju ett kanonerbjudande han får av BMW. Handlar om ungefär det dubbla i mellanskillnad om han skulle köpa en 330 E90 på vanligt vis.

Keep Your Distance!
Evol-79
Det är nästan att jag hoppas på att ni som ser det som ett bra erbjudande själva hamnar i samma situation så att ni fattar vad det handlar om. Alternativt kan ni ta ut 60 000kr från banken och sätt eld på dem och se om det känns bra.

Det är inte en bra deal att köpa en ny bil som ej går att använda på det sätt den är avsed för och samtidigt lägga ut 60 000kr till för att kunna få vad man i första skedet borde fått.
Annars kan man ju bita ihop, gilla läget och inse att man får ett så bra erbjudande som man kan få...

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.