AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
113.195

BMW 330i-03 som har bärgats 5ggr hittills.

Sida 18 av 28
ap
21
appetite
330 Ci E-46
Med all respekt för Thunderbird och hans problem, är det inte dags att släppa denna tråden? Jag tror allt som finns att säga är sagt...

To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Stora ord och önskningar från en välmeriterad inläggsskrivare:-)
Låt ditt 13'e inlägg vara lite mer uppmuntrande!
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Undrar hur den här historien hade artat sig för Thunderbird i amerika där kunden är "avgudad"?hoppas verkligen det slutar bra för dig.

Mvh Danne
Du måste ha en ängels tålamod att dom inte har återkallat bilen och gett dig pengarna tillbaka är fan skandal. Fick min X5 bogserad 2 ggr dom första 3 månaderna skulle det bli en 3:e gång hade jag fått återställa bilen.

appetite: Ett tips man behöver inte gå in på trådar man inte vill läsa.
ap
21
appetite
330 Ci E-46
Stora ord och önskningar från en välmeriterad inläggsskrivare:-)
Låt ditt 13'e inlägg vara lite mer uppmuntrande...

Tomas...

Är det antal inlägg på detta forum som berättigar till en åsikt? Jag har läst denna tråd och tycker att denna fråga stötts och blötts och belysts från alla möjliga vinklar... Det är min personliga åsikt, och du behöver inte tycka som jag, helt ok!

Ungefär lika dumt som om jag skulle skriva till dig, "Stora ord från en välmeriterad BMW ägare"...

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Välmeriterad eller inte. Jag håller med appetite till 100%!

Jag är nyfiken på om och i så fall T tänker sälja sin bil. Skulle vara mycket intressant att följa utvecklingen med en ny ägare.
Gaah, detta verkar vara en riktigt lång följetong, orkade inte läsa tråden i detalj på slutet men T verkar ju uppenbarligen ha problem med sin bil, verkar ju faktiskt inte så mycket svårare än att ge Borgs en ärlig chans att rätta till felet och därefter kräva ett återköp om felet kvarstår.

Har faktiskt haft ett liknande ärende med Bilia nyligen där dom tog tillbaka bilen efter X antal felsökningar.
Är iofs till skillnad från detta fall helt nöjd med deras bemötande under verkstadsperioderna samt återköpet!

Finns ju dock en hel del frågetecken just i denna långbänk anser jag...

Mvh
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Tipps till appetite och Mixtus1!

Håll er till de trådar som intresserar er. En tråd blir inte mindre intressant bara för att den stötts och blötts och belysts från alla möjliga vinklar. Det är väl det detta forum är till för......
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Känns tragiskt när man har ett forum där folk avhandlar en diskussion, som uppenbarligen är av stort intresse när den uppfyller 18 sidor, men blir uppmanad att lägga ned tråden. Tänk om alla skulle ta ett varv genom alla trådar på forumet och skriva "lägg ned" i dom som man inte tycker passar ens egna intresse! Som några har sagt, finner man inte en tråd intressant att läsa så är man inte tvingad att göra så. Märklig inställning vissa verkar ha. Ungefär som att be en kollega på jobbet att säga upp sig för man inte finner denne tillräckligt intressant att passa ens egna intressen, och detta när man jobbat på stället i knappt 1 månad.

Jag kommer att följa T's fortsatta bilproblem och hoppas på en lösning för densamme!
PowerMac:

Ja, så är det tyvärr. Men BMW Sverige har det största ansvaret för bilen, märket, prestigen, kunder mm..

BMW är medveten om hela historian! Sen kan man undra varför det har blivit på detta visset! Personligen hittar jag inget svar. Men jag börjar misstänka om jag hade bott på Östermalm, eller född i Sverige eller om jag hade ett svenskt efternamn så hade detta problematiken hade sett ut på helt annorlunda sätt än vad jag befinner mig på just nu!

”Det är inte lätt att vara konsument när allting skiter sig...”
Visst man kan tycka så, vi konsumenter kan avgöra om förtaget ska gå i vinst eller förlust. Vi har sett många märken som har det gått dåligt för och en hel del bilmärke idag står och kämpar för sin överlevnad (tex. GM, Ford, Fiat mm..)!

En fotbollslag som har duktiga spelare och är otrolig duktiga på att dribbla men ingen vågar att göra mål, den lag kommer att förlora till slut och åker ut från turneringen (ex VM i Frankrike)!

Nu är det upp till BMW att vissa hur många dribblingar till det behövs innan problemet kan lösas!

********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% *********
thunderbird:

Efter att ha följt hela tråden/länken så måste även jag ge mig in och kommentera ditt senaste inlägg.

Jag tror inte att det hade gjort någon skillnad om du hade ett annat namn eller född i Sverige. När jag fick problem med min f.d bmw så blev jag bemött på ett bra sätt trots att jag inte är född i Sverige. Bmw Solna skötte mitt ärende på ett nästan klanderfritt sätt och räknar jag med minräknare så kostade mitt fel ca:250Tkr för Bmw.

Ta chansen och åk på den inbjudan så du fick och ta en disskussion med bmw.
Ja, det är klart att det är diskriminering och rasism bakom detta.... :P *ironi*
starre:

Jag hoppas att det inte är så, men jag misstänkte om detta kunde vara en orsak! Jag får åka ditt och diskutera med dem under inbjudningsfesten!
Daniel.F...

Jag har bott I USA, kan säga detta kommer aldrig att ske i USA. Bolaget gör allt att kunden blir nöjd, absolut inte hamna i pressen och slippa bli stämda! Som du säger där är kunden GUD och står i centrum. Köper man en prestige märke bil i USA och någonting går sönder så får man låna en av deras värsting bilar eller topputrustad bil under tiden. I Sverige får man en KIA och får höra lite krypterat skyll dig själv din jä*** att du valde oss!
mattias h:

Ja, jag har verkligen ängels tålamod! Borgs Bil och BMW Sverige har gjort allt för att tröttna ner mig. Men dem har även misslyckats med detta också!
Mixtus:

Jag hoppas att ni alla slipper att äga denna bil! Så roligt är den inte!
mattias h, Tomas & Sköll12:

Tack för ert tålamod och sympatier (Självklart gäller även för er alla på forumet också).

Fortsättningen följer…..

thunderbird
Har det löst sig med bakluckan? kollade dom med autovation så du fick den lagad?
Nej, jag har varit bort rest i ett par dagar. BMW Solna får fixa detta fel nästa gång när dem får in bilen (död eller levande). På servicepapperna stod inte att dem hade get sig på bagageluckan (men jag vet inte i verkligheten)! Annars påstod verkstadschefen att dem hade 2 års garanti på jobbet dem har gjort!

F.Y.I.

Lördag den 3e december kommer Expressen att ta up mitt fall på nytt. Den här gången kommer tidningen att avslöja ännu mera detaljer än vad ni har hört hittills. Vi får se hur BMW Sverige försvar sig där!!!

BMW - Service i världsklass.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.