AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
113.186

BMW 330i-03 som har bärgats 5ggr hittills.

Sida 17 av 28
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Momentanmätaren för bränsle ska gå i botten då bilen går på tomgång.

//Player
svintoleffe
Om jag sak avar ärlig, så tycker jag det baar skulle vaar dumnt o inte köpa en bmw igen, för då får man ju se skönheten i det hela.

Sen att du verkar ha fått ett måndags exemplar, det är en annan femma.

Men för dessa fewl då skulle jag ialal fall ha köpt en bmw.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Hur många av de 8 bärgningarna beror på tomt batteri?

Racerbilen: Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bränsleförbrukningen ÄR 0,00 när du släpper gasen. Motorn drar inget då... :)
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Läser ni HELA meningen?
""men när man står stilla så visar visaren 1,2 -> 2.0 lit/milen.""
Tomas:

Vad tror du själv? Inte frivilligt i alla fall!!

Nu har bilen på nytt börjat att varna för bakre lampor är trasiga (dyker up på displayen då & då), i onsdags så kunde inte jag larma på/av bilen men nyckeln, bagageluckan har ståt öppen två gånger och även förarstolen har börjat gnissla igen:-(

Nu är det bara tidsfråga på när bilen ska bärgas bort på nytt:-((((

********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% *********
BjörnB:

7ggr.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Thunderbird: En fråga. När bakluckan stått öppen kan du ha kommit åt bakluckeöppningsknappen på nyckeln genoma tt den leat i fickan när du gått från bilen?
Ungefär hur länge sen var det du använde bilen före sist?
Låter mystiskt. Hoppas det löser sig.
Asken
Plumber
thunderbird:
Var bilen på Solna sista vändan?
Asken:

Svar Nej, Jag trycker inte på knappen verken nära jag går från bilen eller när jag anländer. Detta är ett ny fenomen efter att bilen var inlämnad i Solna för några månader sen. Jag vet inte faktiskt vad det kan bror på. Jag kan jag inte lämna eller bevara någonting i bagageutrymmen så länge detta fel kvarstår!

Tyvärr står jag idag fortfarande på ruta ett igen!
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Thunderbird oroa dig inte,(lätt och säga kanske) men nu ska Roger Borg ta tag i problemet och det är ju ett fall framåt för dig ialla fall.
Plumber:

Svar Ja, i år har BMW Solna haft bilen hos sig i 4 VECKOR! Tyvärr fortfarande samma allvarliga fel kvarstår!!

BMW Sverige påstår att dem vill fortfarande åtgärda felen!!! Hmm….

Jag skäms verkligen att få presentera detta förslag för er, för mina arbetskollegor, vänner, släckt och mina grannar. Men det gör inte dem!!

AMET:

Ja verkligen, nu är Roger tvungen att rädda sin egen skin och ryckte för oss alla!! Han påstår att han vill hjälpa till (hur då vet jag inte) och att han har hjälpt mig (ju att sälja en skräpp bil och ta ett par hundra timmar av min arbetstid & fritid under dessa underbara år)! Jag uppskattar hans enorma hjälpinsats!

Det ska stå "rykte"
herregud kommer ihåg när den här tråden började ,, det här e juh otroligt .. fan bland det jävligaste jag läst.. håller tummar & tår för dig thunderbird att de löser dina problem snart.
thunderbird
Att bagageluckan öppnar sig har jag varit med om också, dock på en touring och där öppnade sig glasluckan lite då och då. Den kunde öppna sig i fart eller när bilen stod låst. Fick det åtgärdat av Autovation i gävle, tror dom bytte ut själva knappensatsen man öppnar luckan med men jag är lite osäker. Fick tejpa fast luckan när jag åkte från åre en gång för att packningen inte skulle trilla ut. Men kolla med Autovation i gävle för dom vet vad som behöver bytas för att få den att fungera.
Tack för tipset ryk 330xi:

Jag ringde till BMW Solna igår och pratade med verkstadschefen och påpekade detta som du skrev till mig att dem ska fråga Autovation i Gävle hur dem lyckats att löst problemet! Sen passade jag fråga om vad dem hade exakt gjort med bilen. Då började att han nämna att dem har bytt batteri, ABS system, bromsvätska mm.. ohhh jag blev chockat och undrade om det var min bils arbetsorder han läste upp eller någon annans, det var min bil sa han. Hur som helst jag bad att han skulle faxa dessa uppgifter till mig. Jag kollade faxat imorse och såg att ingenting hade kommit och jag ringde till honom på nytt och frågade vart hade papperna tagit vägen. Han sa att han hade faxat in dem igår (ohh sa han, jag måste ha faxat till fel nummer). I alla fall nu har jag fått veta mera vad dem har gjort under dessa 3 veckor när bilen var inlämnande i Solna (men fortfarande långt ifrån alla uppgifter). Enligt den hemliga serviceorden så har dem bytt ut Batteriet (jag tror att detta är 4e batteriet på två år), ABS/ASC+T-Bromssystem byte och Bromsvätska är också utbytt. Otroligt!

Detta är verkligen märkligt att man inte får veta vad dem har åtgärdad och bytt ut! Vad ska man säga??

thunderbird.

Jag har läst hela tråden nu, då jag tyckte den var mycket intressant.
Så, jag har förslag till dig.

Roger Borg på Borgs Bil AB säger att han vill titta på bilen och fixa den ordentligt.
Som jag har förstått har det funnits problem i och med att bilen bärgats till närmsta verkstad - i detta fall BMW Solna.

Så, jag skulle göra följande, INNAN BILEN BÄRGAS NÄSTA GÅNG!

1. Prata med Roger Borg. Föreslå att bilen bärgas på deras bekostnad till Vällingby. ~1,5 mil från BMW Solna, så vitt jag minns?

2. Även om bilen inte behöver bärgas, åka in till Borgs Bil AB när felen inträffar.

Det enda sättet att göra någonting åt problem är att verkligen göra någonting. Det kommer aldrig gå att vänta på andras initiativ i ett ärende där du vill ha snabb hantering.

Det är DU som måste ta den extra tiden för att göra det - och du kommer inte få ersättning för det.
Om jag hade varit i samma sits hade jag personligen sett till att felen blev åtgärdade, genom att ta ledigt den dagen bilen ska lagas, och vara på plats fysiskt. Dels som "övervakare" att det blir gjort, men kanske främst som "förklarare" - Det är lätt att missförstå en mekanikers arbetsbeskrivning..

I vilket fall som helst, önskar jag dig lycka till.
Johnballong:

Delvis har du rätt, jag har påpekat varje gånge att bilen skulle köras till Borgs Bil men bärgaren körde bilen till närmaste BMW verkstad. Ibland viste inte jag var bilen hade hamnat, var tvungen att ringa runt! Jag kan inte lämna mitt jobb och mina möten med kunderna hur som helst att få att övervaka mekanikernas jobb. Sen ska inte kunder behöva sova hos dem i flera nätter för att få bilen fixat! Vart är BMWs prestigen i så fall?

Roger Borg har själv erkänt att dem inte har den tekniska kunskapen att åtgärda problemet. Därför har dem avlastad sina axlar på att inte återkalla bilen från olika BMW verkstäder till sig själva (även senaste rundan)!
Hur som helst jag har gåt igenom hela BMWs kund process och verksamhet även pratad med höga chefer på olika nivåer och insätt att det finns många brister i alla led!

En del av er har redan kanske märkt detta och ni som inte har varit eller har hamnat i samma sits så kommer ni att märka när ni får problem på att hur allting hänger ihop i detta bolag! Sen kan man tycka om jag har gjort fel i vissa steg eller inte men tyvärr kvarstår samma typ av fel i bilen! Kanske till slut är jag tvungen att ta 5v semester för att övervaka deras jobb:-(

Tittade lite närmare på den senaste service pappret från Solna (som jag fick får några dagar sen) att dem har även bytt ut Generator, laddningsregulator och även KombInstrument.

Du och din bil har blivit en het potatis som ingen vill ta i. Antar att dom flesta du har haft kontakt med hoppas att ärendet skall hamna på någon annas bord. Se till att ha EN kontaktperson samt EN verkstad och helst om möjligt EN ansvarig mekaniker/verkmästare. Se nu till att dom inte dribblar bort dig och ditt ärende. Återkom alltid till samma personer och var envis och krävande samt supertrevlig. Sök INTE konflikt utan dialog. Det är inte lätt att vara konsument när allting skiter sig...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.