AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
113.192

BMW 330i-03 som har bärgats 5ggr hittills.

Sida 13 av 28
Lundqvisten
thunderbird: Jag tror att du måste ändra taktik för att nå fram till en slutlig lösning med BMW. Som det verkar nu, så har du jobbat dig in i en återvändsgränd. (Kommer ej vidare)
Tänk om och ändra taktik, angrip problemet på ett annat sätt.
Tror att du kanske behöver stöd från en bra advokat eller dyl.
Det måste nog till extra "Hårda nypor" för att få BMW att lyssna.
Be
202
Benn
525iA M 2003
Verkstan i gävle missade att ringa upp på fem dar efter utlovat samtal från bmw SVERIGE...ringde till ehnrik där och sa det...22 minuter senare så ringer de och nu e allt bokat.......får en liten oljeservice som plåster på såren och jag sa till ahn att jag kommer spela in samtalet när jag lämnar in bilen för då kan de itne backa på nåt!! han sa okej och att de skulle fixa allt nu! Annars...så har jag ju det inspelat!! ska FILMA ta mig fan! :)

BMW for the man inside you!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Benn, jag misstror dig inte på något sett men ändå tycker jag att det är lite konstigt. Jag har mycket goda erfarenheter av den aktuella firman. Jag har bara goda ord att säga om personalen på reservdelar och kund mottagaren. Som exempel kan jag nämna att jag har beställt delar som jag är ej är säker på om de passar på min bil, då har jag frågat om det går att lämna tillbaks det om det blir en fel beställning från min sida, det har de gått med på utan några problem

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Plumber
Benn:

Sa du på fullaste allvar till kundmottagaren att du skulle spela in samtalet?
Bi
32
BimmerX5
Z4 2,3i -09

Hej! Hur har det gått med din bil? Vore kul att höra! Själv har jag bara positiva erfarenheter av BMW, men kan hålla med om att instruktionsboken kan verka lite svår att förstå ibland.
BimmerX5

Den står på verkstad just nu! Har sått där i 12 dagar utan att jag får veta vad dem har gjort med den eller vad dem tänker göra:-(

Eländet rollar på..

********** Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = 0% **********
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Funderat på att sälja?

Bi
32
BimmerX5
Z4 2,3i -09

Du har väl skött betalningarna? ;=)
Måste vara någon form av rekord. --> Länk ;)

Vad säger BMW nuförtiden, samma visa eller? Något måste dom väl göra av denna soppa...
acey:

Nej, jag vill inte lura en annan oskuldig människa med en vara som inte håller måttet.

Sen frågan är hur många av er är villiga köpa en sådan bil?

BimmerX5:

Yes, den biten är helt ok! Men nu är dem som är skyldiga att betala mig alla advokater kostnader, arbetsförluster, hyrbil kostnader med mera.
PowerMac:

Ärligt talat det är inte jag som ska slå världsrekord, Borgs Bil och BMW Sverige får själva utmana sig i den nya världsklass service kategorin hos Guinness worldrecords.

Vad tror du? Jag får höra samma usla saker som tidigare dvs. att dem är fortfarande villiga att åtgärda alla fel. Nu har dem haft nästa 2v på sig, kanske behöver ett halvår till!

Ringde imorse till VD hos Borgs Bil och frågade vad har hänt bilen och vem har den! Han skulle ta reda på det och åter komma men nu har det gåt 7 timmar och har inte hört någonting. Jag får väll ringa och förlänga min KIA.

Ja ni läste rätt jag äger en BMW men färdas i en KIA.

Ge
639
George.K
330ci - 02
Helt otrolig berättelse, satt o läste om allt som har hänt

Klart man blir vansinning när sådant händer, det hade jag blivit ialla fall. Jag har haft turen och fått en bil som har funkat klockrent, det är jag glad över.

Thunderbird måste beundra ditt tålamod, det har säkert känts tungt många gånger, men det bästa jag kan säga till dig är : Stå på dig!

Man har fan inte pungat ut med pengarna för att få huvevärk heller!?
735
thunderbird: Kan bara säga att jag lider med dig. Tycker att det är j-vligt skummt att en modell som haft en så pass läng tillv serie som e46 ska strula. Anser det också konstigt att du inte kunnat få bilen inbytt med tanke på alla fel med tanke på att andra som haft fel i denna omfattning fått det.

Vår e60 dog innan sin första service och servicen var väl sådär innan de kom fram till felet som var att startspärren och bränslepumpen inte var överens. Det felet var vi tydligen först i Sv med...
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Helt makalös historia. Tog en halvtimme att tugga sig igenom.

Å ena sidan så lider jag med dig thunderbird, men å andra sidan förstår jag inte varför du har valt att sitta kvar i träsket. Om vi antar att allt du skriver är sant så har du haft mängder med chanser att ta dig ur. Nu framstår du istället som lite dum som väljer att sitta kvar med denna bil, om du ursäktar.
Mixtus:

För mig har det tagit 2,5 år att handskas med denna ärende!

Vist kan man tycka att man är dum i huvudet när man går och köper en ny bil och får bara massor av elände. Men att sälja bilen vidare och belasta en annan person tycker inte är så moraliskt rättvist.

Men var hittade du mina chanser någonstans? Jag har fått höra bara att du har garanti och vi fixar felet. Vill BMW fixa samma fel 8-9 ggr så för dem göra det tills dem själva inser att takt är nått! Dem har bytt ut halva bilen och nu kvar står resten. Billigt är det inte i alla fall. Deras vinst på bilen är raderad för länge sen.

På andra sidan här ett levande bevis på usel hantering av en så kallade professionellt företag. Jag har fått min läxa nu gäller att ni inte hamnar i samma träsk.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
thunderbird: Jag tycker inte att du är dum i huvudet pga att du har köpt en ny bil. Det har du missförstått. Däremot ställer jag mig undrande inför dina lätt masochistiska drag, dvs. att du utsätter dig för två och ett halvt års helvete utan att kliva av.

I Sverige har vi ett starkt konsumentskydd (och jag antar att du har köpt bilen för privat bruk). Utan att gå in på detaljer vill jag påstå att du - utifrån de detaljer du har lämnat här - har (haft) skäl att kräva omleverans eller häva köpet, för att ta två snabba exempel.

Att du med en dåres envishet skriver om dina problem bär spår av de Cervantes och jag får - rätt eller fel - känslan av att du inte vill göra något åt dem!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Som sagt jag har sagt det förut, det var bättre förr, köp en äldre BMW och ni slipper problem. Jag anser att gränsen går från mitten av 90-talet efter detta och i och med lanseringen av E38/E39 så blev kvaliteten några snäpp sämre. Med detta menar jag hållbarheten på komponenterna, hjullagren, vattenpump, elektronik mm är inte BMWs paradgren vad det gäller de nyare skapelserna. Dessutom rostar de också samt är fulare. BMW glider på gamla meriter, så är det bara, visserligen är själva motorerna oftast bättre konstruerade och effektivare men det kompenserar inte i många fall de andra bristerna.
Har Borgs repat bilen 8 ggr för samma fel.... och så tjurar de?

Jag har lärt mig den hårda vägen att 1) för dagbok över problemen 2) efter reparationsförsök #2 är det direkt till ARN/advokat som gäller om firman nekar hävande av köpet.

Dr Phil har ibland rätt: historien är den bästa trendvisaren inför framtiden. Försök #n+1 blir inte mer lyckosamt än försök #n.
Mixtus:

Tror du inte att jag har gjort det hittills eller?

Problemet med lagen är att man måste lämna in bilen där man har köpt den. BMW Sverige vet om denna lag och varje gång bilen har kollapsat ihop så har dem get order till bärgaren att köra bilen till närmaste verkstad.
På de viset kan dem komma undan lagen och försvåra situationen för mig.

Borgs Bil skyller ifrån sig att dem inte har haft chansen att mecka med bilen. Det gäller den här gången också, ringde till Borgs Bil för 2v sen och sa att bilen är sten död på nytt vad ska göra? VD´n sa att han ska kontakta mig degen där på för kl 9.00. Ringe till honom 40 minuter över nio på morgonen och sa vart ska bilen skickas och varför han har inte ringt. Vad tror ni jag fick för svar? Joo han hade försökt att ringa mig men mitt 08 nummer hade upphört!!!!!!!!! Ahhha sa jag den har funkat i många år och jag pratar med dig just nu via samma linje! Då sa han ojj å han har kanske ring fel nummer. FEL NUMMER!!! Vad ska man säga?

Hur som helst han ville inte ha bilen skickad till Vällingby, skicka bilen till Segeltorp istället säger han! Sen ringde han fem minuter senare på samma nummer och sa bilen ska deporteras till Solna. Sen fick man vänta 40 minuter till att få en bärgare och bli av med världens bästa bil.

Konsumentskyddet är till 95 % fördel till bilfirman 5 % till kunden. Bilbolagen/verkstan kan alltid skylla på att det inte var samma fel och en bil som har flera tusen komponenter i sig så detta betyder att 20 000 delar * 3 verkstad besök för varje komponent = 90 000 verkstad besök för att få kunna häva köpet!!! Bra Konsumentskydd för oss va?

Lite tillägg: för ungefär sex/sju veckor sen när advokaten hade kontaktad Borgs bil på nytt så ville VD´n ha alla service papper från mig, han påstod att han inte hade möjlighet att se vad som hade gjorts hos andra BMW verkstäder runt om Stockholm! Snacka om samarbete mellan dem eller bara rena lögn! Samma dag skickade jag en hel del service papper till honom, men till vilken nytta?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.