|
Sida 12 av 28
|
|
|---|---|
|
Benn: Tack för din ingående diagnos av mitt sjukdomstillstånd, men kan du utveckla vad som är fel i mitt huvud? Är ”min” mekaniker en tjuv för att kundtjänst bjuder på torkargummi? Utveckla gärna resonemanget att en BMW verkstad är tjuvar då de bjuder på ex torkargummi? Om jag beställer en kebab av Hassan i kebabståndet och får två extra fefferoni på köpet – är det också stöld? Vad gäller uppmärksamhet är det inte jag som försöker basunerar ut ett skört budskap via protestlistor, TV, tidningar mm. Är det för övrigt så att du äger Autopower eller styr vilka som får skriva på forumet ber jag om ursäkt och tackar för mig…till dess ber jag dig avstå från att kommentera både min och andras existens här på forumet. thunderbird: Jag tror både du och Benn gravt missuppfattat mängden BMW-ägare som drabbats av problem. Sen kan man ju självklart undra varför BMW inte skriver ut alla negativa kommentarer samt varningar för fel och problem som existerar på deras bilmodeller, precis som alla andra biltillverkare gör. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
Jaymz: Lugna ner dig, alla bilfabrikanter har enstaka mandagsexemplar, inte bara BMW... Mvh |
|
|
rob_t_j72: Jag är fullständigt lugn. :) Jag ifrågasätter inte förekomsten av måndagsexemplar utan frekvensen i vilken de förekommer. Jag menar att det är just som du säger enstaka, inte en betydande del av produktionen som andra uppenbarligen hävdar. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
Lundqvisten |
Är det inte hög tid att lägga ned det här "Tugget" nu? tycker det vart ointressant redan för länge sedan. Har det inget positivt hänt ännu, så är väl frågan om det någonsin händer något i aktuellt ärende. Tror aldrig att BMW ställer upp på några förlikningvillkor efter att de fått kännedom om Thunderbirds inlägg på detta forum. Jag kan lova att hela BMW koncernen är störtförbannad. |
|
Har kört 7500 mil med min, och har inte behövt besöka verkstad mellan servicarna. thunderbird: En fråga till alla som har köpt nya bilar, hur många av er har kommit undan att besöka verkstan innan första servicen (dvs 2500 mil service)? |
|
|
Om inlägg i diskussionsforum skulle påverka BMW:s agerande i garantiåtgärder kan dom lika gärna lägga ner hela sin verksamhet. Nej, seriösa företag kan bättre än så. Ingen tjänar på att inte hitta en lösning på problem. Övertygad om att allt kommer att lösa sig på bästa sätt för inblandade parter. För övrigt håller jag med Lundqvisten: Lägg ned tjafset! |
|
| Sköll - tror snarare att det är artikeln i Expressen som BMW Group retar sig på. Det är lite frustrerande att inte få höra deras version, men samtidigt har jag full förståelse för att de inte sitter och skriver inlägg här. | |
Lundqvisten |
Personligen tror jag att det finns två helt olika versioner om vad som hänt, eller inte hänt med nämnda BMW. Tror ej att BMW kan lastas för allt. |
| liste... vilken artikel är det? | |
|
var finns artikeln? BMW for the man inside you! |
|
| Länk | |
|
Tycker det är helt rätt att gå till pressen. BMW och/eller återförsäljaren har uppenbarligen inte hanterat den strulande 330:n på ett snyggt sätt och då är det bara att påpeka det tills de lyssnar. Betalar man närmare 400.000 för en NY bil ska den fungera, om den inte gör det ska alla fel åtgärdas så snabbt som möjligt med så lite friktion som möjligt. Upprepade fel ska i princip inte återkomma. Hade det varit i USA hade bilen bytts ut för länge sedan, gör en sökning på "lemon law" på Google. Blir "hela BMW koncernen" (fniss) sur så är det inget att bry sig om, då kanske de lär sig hur man behandlar kunder till nästa gång. Ett tips till Arvin: Lexus. Nya IS250 (kommer i höst) ser riktigt läcker ut ... du får säkert bra i inbyte för din BMW. |
|
| Ett mynt har alltid två sidor. | |
|
Utan artikeln i Expressen tror jag att allt hade gått lättare. Artikeln har nämligen gjort att byter de ut bilen så kommer de bli anklagade för att de gjorde det bara för att minska den negativa publisiteten och byter de inte ut den så får de kritik för det. /Fredrik Swärd |
|
|
BMW Group verkar inte ha läst konsumentverkets hemsida... Länk "Avhjälpandet eller leveransen av en felfri bil får inte förorsaka dig som köpare väsentliga olägenheter. Du behöver exempelvis inte finna dig i att lämna in bilen för reparation av ett och samma fel mer än två gånger." "För köp efter 1 juli 2002 finns det större möjlighet att vid fel kräva en ny vara (omleverans) i stället för att acceptera att felet avhjälps." Mvh |
|
|
Sward!!! borgs har ju inte klarat av att repa bilen jävligt synd att han skulle behöva gå ut i tidningen men helt rätt var det ju!! annars hade han väl stått med skiten än idag.... Beam me up scotty!!! ay ay sire!! |
|
|
kirk67, vem snackar du om? |
|
|
Jaymz: ” thunderbird: Jag tror både du och Benn gravt missuppfattat mängden BMW-ägare som drabbats av problem. Sen kan man ju självklart undra varför BMW inte skriver ut alla negativa kommentarer samt varningar för fel och problem som existerar på deras bilmodeller, precis som alla andra biltillverkare gör.” För att då skulle dem inte sälja än enda bil! Personligen tycker att andra bilmärke sköter sig bättre än BMW. För att dem inte har så pass många fel på sina bilar (speciellt Asiatiska bilar) och eftersträvar efter nöjda kunder! BMW koncentrerar sig idag på att hela tiden locka nya kunder och försöker att glömma gamla kunderna. Dem som har följt up deras massiva reklam utbjud från årets börja i tidningar/TV/Internet mm.. så detta har inte get dem en jätte utdelning ändå! Även att dem har erbjudit vinterpaket (vinterhjul, takbox, motorvärmare mm..) för 32 000 kr och massor av andra rabatter. Och varför inte biltillverkare varnar att dem har så pass många fel idag det bror på att deras bilförsäljare organisationer är super duktiga lögnare (läger locket på)! Men sanninge kommer alltid upp på ytan. Bra Exempel, titta på ROVER, MB, SAAB och VOLVO mm.. som har försökt alltid att dölja sanningen. Det finns inte en enda dagstidning i Stockholm idag som inte innehåller massor av bil reklam!! Personligen tycker jag att dem bör satsa reklam pengarna åt kvalité i deras bilar! Såg här om dagen en Toyota reklam på TV4 där en Toyota bil hade fått motorstop och en kvinna står och viftar med sina armar vid sidan om, när en annan Toyota bil passerar så vet dem att detta är en fälla! Till vem tror att deras reklam är riktad åt? Jämför vi en BMW reklam dvs den nya 3 seriens TV reklam så påstår BMW att den är större, smartare och den är starkare än tidigare! De håller jag med för att den är större, för att när man plockar ut reservhjulen, domkraften, fälgkors och andra vettiga delar från bilarna så det är helt klart att bilarna blir rymligare, lättare och starkare. När det gäller smartare så kanske dem har valt en annan CPU och en ny mjukvara från Microsoft! Vi för se vad den smarta lösningen kommer att beter sig om några år!!!!!!!!!!!!!! ********** Efter 7 bärgningar är förtroendet för märket = 0% ********** |
|
|
Lundqvisten: Vist detta är kanske är extra känsligt och jobbigt för dig för att du är en Försäljare (enligt din profil)! Jag skulle också ha tyckt på detta viset om jag var en försäljare! |
|
|
thunderbird: hur går det har du provat med advokat och försäkringen? Jamyz: :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.