|
Sida 11 av 28
|
|
|---|---|
|
När det gäller hur benägna folk att anmärka på uppkomna fel på nya bilar under gällande garantiperiod tror jag att det är väldigt individuellt. Själv är jag av den uppfattningen att om jag uppfattar att bilen har ett fel ska man anmäla detta omedelbart. Man ska inte behöva känna sig dum för att man anmärker eller har klagomål. Jag tror dock många drar sig för att anmäla/anmärka på fel. Kanske inte första gången, men om felet kvartsår trots upprepade verkstadsbesök. Det finns nog ett stort mörkertal. Mycket handlar om att skapa en god relation med berörda parter. Inte minst borde kundmottagarna ha god kompetens i området kundrelationer. Har man kommit "snett" in i ett ärende är det svårt att rätta till. Tyvärr kommer prestige in i bilden ganska omgående. Själv har jag haft endel att göra med volvo Har en V40 där garantitiden löpte ut 1/4-05. Har nog varit inne 7-8 ggr och gjort anmärkningar på diverse fel. Har fungerat väldigt bra. Trevligt bemötande och alltid en lånebil till förfogande. David |
|
|
Jaymz Den kan bror på många faktorer att du inte har sett eller hört! Vi är en del va mängden bara! Bra kompisar du har på verkstan! Kan inte du rekommendera oss alla ditt också? De är inte många som för gratis reservdelar för ett par hundra kronor! Jag slapp också att betala 8 kr för några veckor sen när BMW var inlämnat på verkstan. Vart ligger din verkstad? |
|
|
Thunderbird, enligt din uppfattning (som det låter) så är alla bmw-anställda svin, lurendrejare och lögnare. Kan du åtminstone inse att majoriteten av alla bmw-ägare är nöjda kunder. Varför tror du annars att bmw fortsätter att sälja enormt mycket bilar? Om du blivit dåligt bemött, lurad och allt vad det är tänker jag som sagt inte kommentera eftersom jag bara läst din version. Men att du hela tiden gnäller på bmw generellt och påstår att alla bmw-bilar är skit, alla som jobbar bmw är idioter och alla som åker bmw är lurade blir liksom lite löjligt... |
|
|
thunderbird: Jag kan tyvärr inte svara på ditt inlägg då jag inte förstår vad du skriver (någon i Gävle som kan hjälpa dig?). Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
Jaymz Då du verkar ha problem att förstå vad thunderbird skriver: Thunderbird undrar var din lokala verkstad ligger, för där verkar det ju så himla bra med tanke på att du citat: "Helt utan påpekan från mig bytte de till och med torkargummit åt mig gratis". Där vill man ju verkligen bli kund. Låter mycket bra, men troligen bakade de in det i kostnaden för din service..... David |
|
|
Anders S. De är din tolkning! Men jag har aldrig sagt eller skrivit att alla BMW anställda är svinner, lögnare mm... De finns många som är super duktiga och brinner för kunder också. Men jag håller med dig där att de kan tolkas på detta visset och att mina inlägg är ibland väldigt mycket kritiska (är fullt medveten om dem). Men vad jag vill säga och bevisa är att personligen har sett, hört och upplevt denna negativa tendens från nära håll. Sen är jag en person som verkligen hattar dubbelmoral. Om dem behandlar mig på detta viset och Pelle & Lisa på helt annat sätt så någon ting är fel! Eller vad tycker du? Tycker du att jag ska köpa blommor och tårta till dem varje gång min bil hamnar på verkstad eller? Som jag har sagt tidigare jag har köpt en ny bil för att slippa åka till verkstäder! Annars hade jag köpt en begagnad Fiat Panda för 4000 kr kanske lite hottat med silvertape men den hade inte ståt på verkstan så pass länge som min BMW har gjort nu. Känner mig faktiskt helt handikappad precis som killen på videoklippen som har problem med sin dator: Länk Så dem säger till mig att ”you want ice-cream”? :-p Sen att BMW säljer många bilar de var förut de men nu har det vänt för dem! Citat från Expressen: ” BMW ska också ta sig en allvarlig funderare på statistiken. BMW 5-serien och BMW X5 bland flopparna - och det trots massiv lansering och ett mycket starkt varumärke på flera andra marknader. Nu hoppas BMW mycket på 3-serien och 5-serien får fyrhjulsdrift för att locka fler prestigekunder från Audi och Volvo. Men ett tips - Volvo V50 blir en tuff nöt för BMW:s 3-serie och svenskarnas nyaste folkkombi lär på sikt utmana en sån dominant som V70 som Sveriges mest sålda bil” ***** Efter 7 bärgningar är förtroende för märket = 0% ***** |
|
Njuren |
De e rätt thunderbird,bar på dem! Lägger man ner flera hundra tusen på en bilfan så ska den väl fungera också. Och försäljarna ska ta sitt ansvar.Kunden har alltid rätt nästan iaf. BMW förlorar ju kunder på denna reklamen.De e som när ja går in på BMW och kanske tittar en intressant E39, då frågar ja försäljaren om rosten såklart.Samma på mercedes."Var har du fått det från" kan dom svara.Ja undra det.. BMW - i nöd och lust? |
|
Sköll12 Tack för din tolkning, jag har svårt att tillgodogöra mig thunderbirds inlägg till fullo då de förefaller allmänt förvirrade och med bedrövlig stavning. Hade thunderbird tittat i min profil hade han kunnat listat ut vart den ligger. Sen bakade de säkert in kostnaden för torkargummi i servicen, just därför är det skönt att BMW har gratis service de tre första åren (tyvärr var det min sista fria service). thunderbird: Har det vänt för BMW? Baserar du din information på uppgifter från skvallerpressen kan jag inte annat än gapskratta. Är dina övriga uppgifter lika sanningsenliga som denna kan jag bara beklaga. Lite info om hur det ligger till: Länk Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
Jaymz: Du får gapskratta hur mycket du vill tills du blir blå! Var ska jag hitta din profil när du har gömt den?? ”kunnat listat” finns du på en lista eller? Jag beklagar verkligen att du inte vet om vart du bor! Bor du i USA, Tyskland eller Sverige? Hur många BMW bilar säljs i din lilla by (speciellt dyrare modeller)? Vi diskuterar bilförsäljning i >>> Sverige <<< Expressen har hämtad information från denna sida => bilsweden.se Börja kolla på försäljning siffror från slutet av 2004 tills nu! Länk Hoppas att de blev lite klarare framför dina ögon nu! Lycka till med din läxa! |
|
|
Jag bor i Skåne, och där finns det en del mindre byar att välja på (i min bor det väl runt 50 000). Hur många bilar BMW säljer här har jag inte en aning om faktiskt, och vad menar du med dyrare modell (säger du 330 så gapskrattar jag igen :) ). Diskuterar vi bilförsäljning i hela Sverige, eller begränsat till någon förort? Vi kan titta på bilförsäljningen i Sverige under de två senaste hela åren för att få en bild av försäljningen (bilförsäljning fluktuerar kraftigt under året) Länk Men…!? Det verkar som BMW ökat sin marknadsandel från 2,63% till 3,36% och man har samtidigt ökat sin försäljning med 29,96%. Trixigt att tyda tabeller ibland. ;) Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
jaymz, du som tydligen gillar att påpeka att andras information inte stämmer och hur folk skriver. Du skriver själv i ett inlägg tidigare angående nöjda kunder att det är ett FAKTUM att endast ngn promille av bmw kunderna är missnöjda (gissar du...) Om det var ett faktum så är det så, annars spekulerar du bara och då är det inget faktum. |
|
|
Fy fan alltså... :( thunderbird: Avundas dej att du kan ta det så soft ändå.. Jag hade blivit TOKFÖRBANNAD.....! Mvh "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Hubbe325: Jag har generellt inget intresse i att anmärka på hur folk skriver, jag skriver själv långt ifrån perfekt. Mina anmärkningar mot Benn kom då han gnäller på BMW-verkstaden i Gävle som inte är kunniga i det svenska språket (”Kommer precis från bmw verkstan i gävle där man tydligen inte har kunskaper i svenska språket........”), något jag finner anmärkningsvärt hur han, med sin svenska, kan ”hänga ut” andra. Vad gäller thunderbirds inlägg har jag ibland svårt att vara säker på vad han menar. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
Ärligt talat vad fan har det blivit av den här tråden ? var det inte meningen att thunderbird skulle få berätta om vad som hänt hans hemska 330 osv. Borde inte vi alla som ändå kör BMW ställa upp för snubben istället för att försvara BMW med näbbar o klor. Någon tvekan om att det är BMW vi alla vill köra är det väl inte heller. Ska vi hjälpas åt istället allihop så vi får den service vi ändå förtjänar till våra underbara bilar? |
|
|
Jaymz: du e inte frisk i huvudet alltså....jag undrade om de inte kunde svenska.......eftersom han inte visste skillnaden mellan tisdag och nästa tisdag.....om jag råkade stava nåt fel när jag skriver och e lite arg så påverkar det inte mina kunskaper i det svenska språket.........det du säger om din bmw verkstad kan bara betyda en sak...din mekaniker är en tjuv som snor torkare från sin verkstad och skänker de till dig, du kan inte ge bort nåt som inte e ditt = stöld........seriöst nu skriv inte här nåt mer...det e ju kul att du hittat nånstans där du kan få lite uppmärksamhet men har du inget bra att tilllägga så kan du nog dra till din verkstad och sitta där och snacka strunt istället!! Till er andra som inte e här för att få en bekräftese på er existens: Pratade med Henrik på bmw sverige och vart uppring av verkstadschefen på bme group gbg......han har varit pappa ledig och visst inget om mina problem.......fick ett grymt bemötande......frn det att jag ringde henrik så tog det en timme tills de ringde från gbg.......bilen ska in till verkstan...han var trevlig, och tog sig tid att lyssna och bilen kommer att lagas på riktigt...och jag fick två års garanti på allt som jag har haft fel på även om de inte hittade nåt! Återkommer med svar om hur det gick på verkstan! :) ha det gott! BMW for the man inside you! |
|
svintoleffe |
Benn Dom i Gävle är ju hur snäll som helst, men bemöter man dom med en sur min, då blir dom nog sur tillbaka. Jag har varit där säkert ett 50 tal gånger, dels pratat med verkstad personal samt andra personer, Dom har aldrig varit otrevliga, eller så, utan snare tvärt om Jag brukar säga som så, som man blir bemött så ska man bemötas. Sen o sitta o klanka ner på andra när det gäller språket, det tycker jag bara är fjantigt, o visar, hur lågt man kan sjunka. Det är inte ofta man kan få bilen o funka det vet far min. Han hade en carisma, men data fewl, så satt han o körde 80 km så rök det i bilen, han var in fem gånger med bilen dom böt motorn som skulle göra det, samt programerade om bilen, spelade ingen roll, till slut sket han i det, varför ens orka bry sig, tyckte han. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Till alla er: Visst idag känns det som att det är krig mellan en myra och en elefant men vad finns det för mera alternativ? Egentligen ville jag inte ha strunt prat med BMW folket eller med er på detta forum. Det finns många som skriver mycket positiv om BMW bilar och det behövs! Javisst det låter surt och deppigt med mina kommentarer men ändå tycker jag att det måste finnas balans i livet. Det måste finnas dag/natt, svart/vitt, plus/minus mm.. Men jag tycker ändå någon måste ta på sig ansvaret att skriva ner vad som pågår i bakgrunden för den verksamhet som vi alla håller på att supportrar! Hur många av er som har varit på BMW´s hemsida har hittad negativa kommentarer, varningar för fel, vad man kan utsättas för mm.. Allt detta skrivs inte ner där VARFÖR? Vi påverkas hela tiden av positiva reklamer som övervinner vårt sinne! Men vi vet att alla dagens nya bilar lider av barnsjukdomar men bilbolagen försöker neka till sista sekunden! Men kommer de att straffa sig själva eller straffas vi konsumenter istället som ändå kommer att betala notan i slut ändan! Men idag finns det fortfarande några gåtor för mig som jag vill ha svar på. Har jag höga krav på mig själv, bilen eller på BMWn? Bör jag som en ny bils ägare ha rätt till en pålitlig bil som jag har betalat ganska mycket pengar för, eller? Ska jag tåla hur mycket elände som helst fortfarande? Vad tjänar BMW på att fördröja processen mm..? Vem förlorar mest på detta? Det känns bara jobbigt att gå bära på denna belastning varje dag och även motivera detta för en del som inte vet eller vill veta att hur det känns att bli ner tryckt! Jag har tagit på mig denna roll på grund av att jag gick och bar på denna tunga last i 16 månader innan mitt tålamod tog slut och jag vände mig till pressen och till er för hjälp! Är mycket tacksam till er båda för att ni har lyssnat på mig och har get mig goda råd. Men nu vill jag att allt som inte sägs och skrivs ner och vad vi råkar ut för bör komma ut till kännedom. För att vi alla förtjänar mycket bättre behandlig/service! Jag kämpar inte bara för mig själv, vill kämpa för alla flesta där ute som biter ihop och kör fram/tillbax till verkstäder och även betalar dyrt för servicen i onödan! Idag med facit i handen så har jag fortfarande en bil som har 1100 mil kvar till sin första service men den har redan servats 10 tals gånger och nästa halva komponenter är utbytta/skruvade (ni vet själva). Så sköna körningar och stunder har jag inte haft med bilen än så länge! Tyvärr väger negativa sidan mycket mer än just körglädjen! Men med hjälp av er alla kommer vi att lyckas att få bättre kvalité på våra bilar i framtiden! Gör vi inte detta nu så för vi räkna med att mycket av vår tid och pengar kommer gå åt fel underhållning! En fråga till alla som har köpt nya bilar, hur många av er har kommit undan att besöka verkstan innan första servicen (dvs 2500 mil service)? Sen en annan sak till, verkligheten inte behöver vara gott alltid! Men vi måste kunna bemöta den och kämpa tills det blir rätt! Slutligen tackar jag för er omtanke. Thunderbird |
|
|
Benn: Tänk igenom deras förslag ordentlig och kräv skriftligt papper på allt dem säger till dig. |
|
|
Jag har fått papper på förlängd garanti.....och imorrn ska de ringa och så får vi se hur bra det blir med allt som ska fixas......men jag e nog inne på att byta ut bilen ändå!! Nu kan de ju itne säga nej!! ska kolla lite på det imorrn! BMW for the man inside you! |
|
|
Benn: Bra! Vad menar du med att byta bil? Häva köpet eller sälja? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.