|
Sida 10 av 28
|
|
|---|---|
|
Hej Anders S. De handlar inte tur eller otur egentligen! De ska inte finnas otur bilar på marknaden alls tycker jag. Men vi alla har olika öde i livet! Detta är kanske mitt öde, vad vet jag? Med mitt fall jag vet inte faktiskt varför de har gått åt fel håll! Vem vill ha de så egentligen? Jag krävde en ny bil efter 5 månader men BMW säger till mig fortfarande att de finns garanti kvar och vi kan fortfarande limma och tejpa ihop din bil:-( Har två andra bekymmer som jag bör boka en tid och under nästa vecka. De rullar på, tyvärr. |
|
svintoleffe |
325, gick igenom bes utan att ens få en bra att veta på sig. Killen som kollade bilen, tog inte ens fram hammren o knackade på underedet. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Fy fan vilken jävla historia.. Beklagar verkligen. Kan inte förstå hur en så pass ny bil kan krångla så mycket. Tycker inte det handlar om otur (finns ingen otur) alltingen så fungerar det eller inte. That´s it! handlar ju bara om ren mekanik och el. Har en polare som har en 17 år gammal sierra som gick igenom SBP utan anmärkningen 160" mil på mätaren.. För 2 år sen totalrenoverades motorn och diverse detaljer. Snacka driftsäker. Även min 325:a strulade aldrig i närheten av din 330:s strul. Har ägt E36 under 2 år och har inte ens haft en tionde del av dina problem. Gick i tankar på att byta upp mig till E46, men nu tvekar jag starkt! Känns som att BMW:s kvalitet har försämrats kraftigt. Tycker detta fallet är riktigt pinsamt för ett så stort företag med så många kunder och med ett rykte som tysk kvalitetsbil. Mitt råd till dig är att tala med din advokat och se till att få en ny bil, ALLA pengarna tillbaka + skadestånd för sveda och värk! Trodde man köpte ny bil för att slippa alla småfel som drabbar begagnade bilar. Men tydligen så trodde jag fel. Lycka till! |
|
|
Grabbar jag håller på att koka över! Helt plötslig ringde en kille från BMW Sverige och säger till mig att jag ska ringa till kundrelationen! Undrade varför (oohhhps undrade jag vad har hänt nu)? Varför kan inte dem ringa till mig, dem har mitt nummer. De tog inte mer några minuter så ringde kundrelationen ansvarige upp mig och i 20 minuter försökte han säga till mig samma grejer samma vissa som jag har hört 1 000 000 ggr att lämna bilen till oss så fixar vi alla fel!! Men den här gången ville dem ha bilen färdig kört till BMW Sveriges egna labb center. De ända han kunde säga de var att deras super mekaniker eller tekniker skulle gå igenom bilen. Han kunde inte svara på hur länge de skulle ta, ingen ersättning, inget plåster på såret, inga garantier mm.. Jag sa att ja visst jag kan köra ditt men ni har försökt med denna lösning i snart två år och de har inte hjälpt mig ett dugg. Sen begärde jag att ville veta exakt vad är nästa steg efter detta (vad deras policy säger). Vill ha alla punkter ner skrivna och skickas med en FAX till mig. Men fick svaret nej!! Han nämnde på slut av samtalet igen att jag skulle tänka över deras generösa förslag och åter komma till dem! Suck suck!!! Jag håller just på att gå upp i taket när jag skriva ner detta:-( Men hallååååååååå, vad är frågan om? Är dem verkligen seriösa eller? Förstå dem inte verkligen eller? Var ska jag ta mig till, några förslag??? Tack på förhand, |
|
|
Jag förstår helt hur du känner det och lider med dig! Jag skulle helt klart köra dit bilen, för då har du gjort som BMW vill och om bilen krånglar ännu mer efter det så har du ju ännu mer argument för att få köpet hävt. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Hämtade min bil från verkstan igår.......de har bytt klädseln fram och handen på hjärtat så var det snyggt gjort...hittade faktiskt inget att slå ner på.....belysningen till regplåten var ej bytt......stötfångaren bak hade de tittat på och inte gjort nåt åt.......sex veckor utan att man ens plockar ner den och fixar den utan jag skulle återkomma och de hade inte pratat med bmw sverige............ Thunderbird: maila ditt nummer till mig så får vi stämma dem, nu skiter jag i det här! BMW for the man inside you! |
|
| Fattar inte hur ni kan bli så missförstådda! Får man inte en arbetsorder när man lämnar in bilen? | |
|
jaymz: Det var ett slag under bältet det där........i min frustration så skrev jag inte med stor bokstav.......och det är lätt hänt nät man har lagt ut 324000 och fått en mardröm.......och har du en bil som funkar klockrent så byt med min.........jag kan lägga pengar emellan!! Eftersom det inte verkar va sant det som står på nätet........precis som folk som klagade på mrecedez bromsar men inget var sant ända fram tills de återkalla ALLA bilar de byggt..........min poäng e att jag älskar bmw.........känslan, utseendet allt......och när jag har sparat ihop pengar i flera år för att kunna köpa en helt ny.....och vid 22 års ålder gör det så får man en bil som inte funkar.....det är inte den bilden jag har av bmw......har aldrig hört att en bil gått sönder så här mycket! Fan ska jag göra, blunda och låtsas som ingenting?? BMW for the man inside you! |
|
|
Slag under bältet, du kritiserar ju andras förmåga att kommunicera på svenska (Stor bokstav gäller även namn & Mercedes heter det väl föresten ;) )? Tack för erbjudandet men jag är inte intresserad av en 320. Ser med spänning fram emot er stämning, och vad den kommer att ge. :) Faktum är att missnöjda BMW-ägare utgör någon promille (gissning från min sida) av alla skribenter på Autopower …hur kan det komma sig att det oftast är den lilla gruppen med problem som drabbas av ”allt”? Med allt som thunderbird och Benn påpekar så borde det finnas underlag för ett nytt forum, ”Besiktningsproblem”. Min generella uppfattning här i livet är att om beter sig hyfsat mot folk och har ett sakligt bemötande så brukar man få bra respons tillbaka. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
Jaymz: Fattar du inte vad du skriver......"Faktum är att missnöjda BMW-ägare utgör någon promille" ja det är ju det vi säger...därför skiter de i det...svårt att göra det om hälften av alla bilar man bygger drabbas av fel eller hur!! Ingen av oss har kritiserat märket......utan bemötandet man har fått från de som sköter det.......klart att en bil kan gå sönder...och det finns problem bilar.....byt in dem och ge kunden en ny!! Jag har full förståelse att ingen kan bygga en problemfri bil, men ett märke som BMW trodde jag skulle ställa upp för sina kunder på ett bättre sätt!! BMW for the man inside you! |
|
|
thunderbird, jag hade i ditt ställe accepterat erbjudandet om att besöka BMW Sveriges egna labb center. Som jag ser det så är din enda chans i nuläget. Det gäller att vinna över personalen hos "labbcentret" och vinna deras sympati. Om dom sen kommer fram till att dom inte kan lösa problemet på ett betryggande sätt så har du en stor chans att få bilen inlöst/utbytt eller liknande. Det är i alla fall min bedömning. Jag tror att i ditt läge så kommer du längre på sympati än konflikt. Ibland så hjälper det inte att dunka skallen blodig mot en vägg bara för at man har RÄTT i frågan. Det gäller att hitta en godtagbar väg runt problemet. Hoppas mitt inlägg tillför något. |
|
|
Powermac: ville bara säga att tack för att du inte kommer med en dum kommentar som bara är till för att reta upp den som har blivit utsatt för nåt! BMW for the man inside you! |
|
|
k1mzo: Jag pratade med min advokat för 2 dagar sedan, ska träffa han under nästa vecka. Vi för se vad vi kommer fram till! |
|
|
Abbe: Tack för din sympati, detta är inte så speciellt kul att syssla med. Men men de för ta sin tid innan vi kan återställa allt. Som sagt jag har inget mot de 20 andra personer har tittat på bilen, dem för gärna också göra de, men jag vill ha klara besked från dem dvs. dem för beskriva exakt vad dem vill göra, hur lång tid de tar och vad är konsekvensen där efter mm. Så länge dem inte kan svara på dessa frågor så är det inte så lätt att samarbeta med! Sen ska självklart advokaten säga sin mening också under nästa vecka! En rolig kommentar jag fick höra igår de var när jag ställde frågan, kan du själv tänka dig att äga en sådan bil? Fick höra att han inte körde bil körde bara MC! Vill se när han kör MC under vinterperioden??? |
|
|
Jaymz: När var du sist på en BMW verkstad? Personligen har jag själv sett nästan varje gång att en eller flera personer som står diskuterar högröstad med personalen! Om de var länge sen du var där så ta en åktur ditt så för du höra själv, du för kanske helt annan bild! Vet att du kommer att säga du är inte intresserad men de är bra för din statistik samling! Angående din generella uppfattning så håller jag med dig faktiskt, jag har den inställningen också! Men tyvärr måste man ändra färg som en kameleont för att smälta in omgivningen! |
|
|
Anders S. Ärligt talat jag vet inte heller, om de är tids krävande för dem att skriva in eller missköter dem sig eller helt enkelt dem tycker att de är garanti jobb! |
|
|
PowerMac: Personligen tror jag inte på deras lösning egentligen för att jag tror dem vill undan röja bevis bara! Jag tror inte heller på att dem tycker synd om mig eller oss som har bekymmer. Dem tycker synd om sig själva efter att journalisterna har fått ögonen på dem! Även tror jag inte på att deras betyg höjs så pass mycket efter två år med all elände och bekymmer som dem har skapat för mig och utsätt mig för diverse problem! De är vad jag känner idag, men som sagt jag är flexibel människa och kan tänka mig att ändra på min åsikt. Men så länge dem inte kan bevisa i verkligheten att dem vill reparera skadan med rimliga förslag, så faktiskt de är lite tufft att diskutera med dem just nu! |
|
|
Det man generellt kan säga angående nya bilar kontra verkstäder och garantier är tyvärr(!) följande: 1. mekanikerna har blivit frånåkta av sin tillverkare när det gäller bilens uppbyggnad och avancerade teknik. 2. dom är väldigt hårt hållna från tillverkaren när det handlar om felsökning och kostnader Jag kör en hel del taxi, m.a.o bilar som servas och felsöks i princip varje månad. Jag var själv in med en åkares V70 till verkstad för dryga 2 veckor sedan med problemet att bilen inte går helt rent vid vissa hastigheter, som svar fick man: "kom in med bilen så ska vi koppla upp den mot datorn". Jag sa åt dom att det inte hade visats några felmeddelanden i bilen och att dom förmodligen inte skulle få några heller. Mycket riktigt, när jag hämtade bilen på eftermiddagen fick jag svaret: "vi har inte hittat något, det är inget fel" Jag blev irriterad och sa: "har ni KÖRT bilen eller har ni bara dryckit kaffe under felsökningen?" Det sistnämda var kanske onödigt, men poängen kvarstår...mekanikerna KAN inte felsöka dagens nya bilar utan att byta ut delar i t.ex växellådan eller motor. Det kostar pengar, vilket inte tillverkaren tycker om. Det är tråkigt och dåligt på samma gång... |
|
| Ska det vara så jävla svårt att ge dig en ny bil, så som du har blivit behandlad är helt jävla oacceptabelt... jag lider med dig varje sekund.. | |
|
Benn: Ber dig läsa mina inlägg igen om du har svårigheter att uppfatta min åsikt. Skiter BMW i att deras kunder? Nej, inte om man bemödat sig att läsa ett par inlägg här på forumet angående goodwill från BMW. Som jag tolkar ditt inlägg så menar du att en bil med några problem skall bytas ut mot en ny. Med det i bakhuvudet och det allmänna intryck jag fått av dig har jag skapat mig en personlig uppfattning om vad som ligger bakom konflikten mellan dig och BMW. thunderbird: Jag var senast på ”min” BMW-verkstad för ett par veckor sedan då de gjorde en service på min kärra. Helt utan påpekan från mig bytte de till och med torkargummit åt mig gratis. Faktum är att jag skall hämta ut min bil idag igen då den varit på lackering, och jag förväntar mig att få samma trevliga bemötande och höga service som jag alltid fått. De gånger (ett 30-tal, då de har trevliga bilar att titta på) jag varit inne hos BMW har jag aldrig vittnat någon högröstad diskussion som du beskriver. Vad kan bero på? Är vissa handlare mer drabbade än andra eller är det endast en viss typ av kunder som uppfattar situationen som Benn/thunderbird? Personligen tror jag det hela är en klassisk fråga om Locus of Control. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.