|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 316 -94 som är tillverkad 93-03 låter lite konstigt... måste ha blivit nått fel i registrerningen efter importen. Men iallafall så har jag ingen instruktionsbok och en lampa har börjat lysa på instrumentpanelen. Det är en cirkel med streckade parenteser på sidorna. Antar ju att det är nått med bromsarna men vet inte vad.. Bromsvätska har jag. Kan det vara bromsbeläggen som är dåliga och finns det nått bra sätt att få reda på om det är fram eller bak utan att ta lös hjulen? Jag har trummor bak och skivor fram. Tack på förhand / Robert | |
|
Bromsbeläggen börjar ta slut, det finnns bara givare på skivbromsar = fram i ditt fall. En ny svensk instruktionsbok kostar under 200 kr på BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för svaret. Då blir till att byta bromsbelägg till veckan då. Och är instruktionsboken så billig så får man ta å köpa en sån också. Nån som kan rekomendera några billiga och BRA bromsbelägg? Har det lite knapert med pengar just nu och antar att BMW tar bra betalt för original. / Robert |
|
|
Köp på BMW, då får du bäst kvalitet till bra pris. Piratbelägg brukar ha en förmåga att damma och skrika. Köp även en ny slitagegivare, den gamla är förbrukad när lampan tänds. BMM är i många fall billigare på delar än t ex Mekonomnen, ännu billigare blir det om man är medlem i BMWCS: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
dumdum |
Remsa:s belägg funkar väldigt bra. Lite billigare än BMW-original. Min 316 börjar bli rolig på vintern :) |
|
Faktikst håller mig med Erik-just d här med bromsarna så e d bäst att fixa dem på bmw - att byta alla bromsar på deras verkstad kostar runt 5500 och det e billigt. Jag har gjort det på egen hand och det har kostat mig nästan lika mkt:((( |
|
|
Bytte fram på min 328:a i sommar och BMW tog ca 700kr för alla fyra klotsar, slitagevarnaren kostade 120:- ungefär så det är inte så farligt. Kan ju vara lite billigare till en 316 till och med. Enkelt att byta själv också. Men det är ju en säkerhetsdetalj så vet man inte vad man gör så bör man väl låta nån göra det åt en. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.