|
|
|
|---|---|
|
Vilken bil tror ni är värd mest om 3 år och ca 6000 mil? En ganska klent utrustad 120dA ,2005. (249' + aut 21' + komfortpaket. 20' + övrigt 10' - rabatt 18' =282') Eller en rabatterad 320iA Touring E46, 2005 med komfortpaket och lifestylepaket + metallic för 290' (ord pris ca 334') | |
|
Den största ekonomiska förlusten, både i kronor och i procent lär du göra på 320:n. Det är en gammal modell som snart ersätts, medan 1-serien är ny och 120d är den i särklass mest attraktiva modellen. Extrautrustningen brukar göra en bil mer lättsåld men i realiteten får man inte mycket för den när det är dags att byta. Om du står i valet mellan dessa bilar; köp den du helst vill ha. Själv hade jag tagit 120:n. Vridmomentet är magnifikt. |
|
|
Nu har jag ju tjänstebil, så andrahandsvärdet bekymrar mig inte nämvärt... men jag tror som Tretretti, att 1:an kommer att hålla sitt värde något bättre. Brasklapp dock för att kundkretsen för begagnade dieslar traditionellt varit ganska begränsad, men som det ser ut börjar äntligen statsmakterna begripa att det är korkat att 'straffbeskatta' dieslar. Som sagt, köp den du vill ha, ekonomiskt kan ingen veta vilken som blir bäst! /// Gunnar E. ...med bara lite mer än en veckas väntan kvar på 120d... |
|
andha45 |
Jag håller inte med om det med utrustningen. Jag tror det har ändrats. Man får helt enkelt tillbaka ganska mycket av de extrapengar som utrustning kostar. Utrustning faller nog kanske något snabbare än bilen i värde om man håller sig till allmänt uppskattade options såsom navi, skinn, xenonljus, metallic. Mer förstås för dragkrok, 18"-hjul, bensinvärmare och soltak. En felspecad, naken bil är svårsåld och därför prutas det mer helt enkelt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.