AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.358

LCM byte på USA import 325i -02

Sa
30
Saxpy
325i Sedan -02
Undrar om någon kan bekräfta att ett byte av Light Control Module i en USA importerade 325i -02 fixar belysningsskillnaderna(blinkers som parkeringsljus) så att jag inte behöver bygga om själv för att få den godkänd vid inregistreringsbesiktningen?

Om det är så har någon koll på vad en ny LCM kostar?

Är på väg att flytta hem från USA nu så det vore bra att kunna förbereda bilens ankomst så allt går smidigt... I wish... :-)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Får man inte dispens för detta, om bilen tas in som flyttgods?

Jeppe?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
En ny LCM kostar 2200 kr och skall fixa alla dina problem. Mycket är programmeringsbart via DIS idag angående de kontinent beroende belysningsförfaranden.

Precis som Erik skriver så har jag dock för mig att på flyttgodsbilar så finns det dispans för dessa "avvikelser" från svensk standard. Jag har iaf sett några corvetter som blinkar rött från bakljuset i form av blinkers Osv.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Positionsljus framåt får aldrig lysa orange som det gör på US-bilarna det gäller även flyttgods, så frågan är Saxpy har din E46:a några andra parkeringsljus framåt än lysande framblinkers?
för har den inte det betyder det ombyggdnad precis som Johans X5:a Länk om det är samma på E46 är det enklast att byta till vita framblinkers med ständig lysfunktion som Tobias M3 Dinan har Länk

Mvh Stephan
Sa
30
Saxpy
325i Sedan -02
Eftersom det så vitt jag vet inte är någon skillnad på själva strålkastarmodulen på E46 mellan europa och USA så borde ett byte av LCM fixa parkeringsljusen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.