AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
509

Byte till elvärmda ytterbackspeglar e36 ?

Tux Thunderbird
Hej på er!

Jag har nyligen köpt en 328i -96 importerad från tyskland med den egenartade (och nu på vintern rätt irriterande har jag upptäckt) kombinationen elvärmda spolarmunstycken, men inte ytterbackspeglar. Är det någon som har koll på ifall kablage är fördraget (vissa modeller har tydligen kablarna fördragna i A-stolparna) så att man bara kan byta ut glaset i speglarna ? Eller måste man byta hela paketen och sedan sno ström någonstans ifrån ? Är väl någon tempgivare som ska signalera ifall temperaturen är så låg att de ska gå igång också ?

Tacksam för svar

/Uppgraderingssugen pingvin.

"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Lättast är nog att lossa glasen och kolla, det brukar vara fördraget.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Lyfter denna, är det någon som vet hur man tar loss glaset för att kolla för att se om man har fördragna kablar till speglarna?

------
BMW CS #04839

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
kör emot en stolpe eller sparka på den. det var så mitt lossnade två gånger förra året. men då höll ju inte glaset. jag misstänker att det bara är att dra tillräckligt hårt.men jag har en pdf någonstans som beskriver hur man monterar isär bakspegeln.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
skicka din e-postadress i en powerpost så kan jag maila pdf-en. såg nu att den inte beskriver hur man monterar bort den lackade kåpan. det var det jag behöver göra så om någon vet hur man gör så är det fritt fram att upplysa mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.