|
|
|
|---|---|
|
Tja. Gäller en 750 IAL 88a Någon annan som har problem med att batteriet l drar ut efter ca 2 veckor? Är det normalt????? | |
|
Om det går bra att laddas med laddare är det ju genratorn som inte laddar ordentligt, kolla remspänningen eller kolen. mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
|
Mät upp viloströmmen med en multimeter.. Gör en sökning på t ex krypström, så hittar du lite tips. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Lustigt de där....min bror hade samma problem med sin 330CI 04a. När han lämnade in den på service så talade han om för dom vad som var fel. När han hämtade bilen hade dom tydligen uppdaterar nån mjukvara. de sa att problemet var vanligt på just E46. Fact or fiction? Inte vet jag, men det verkar röra sig om samma problem... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Börja med att kolla laddningen. Starta motorn och mät spänningen. Du kan göra på två sätt. 1. Mät med en multimeter direkt på batteriet eller på den stora + anslutningen i motorutrymmet. 2. Använd färddatorns testläge, då kan man mäta med den. Närmare beskrivning av hur man gör hittar du här: Länk Det är test 9 du är ute efter. När du nu mäter spänningen med motorn igång bör du få 13,8-14,4 Volt. Får du mindre så byt regulatorn i generatorn innan du gör nått annat. Kostar inte många kronor men det är säkert trångt som f*n på en 750. Så här gör man iaf på min 735: Länk (servern kan vara lite knepig ibland..) //Magnus |
|
|
Tillägg, hela operationen på 750 finns ju här: Länk man ska inte gå över ån efter vatten... //Magnus |
|
|
Ok, jag ska testa och mäta osv. Undrar bara om detta kan ha en koppling till att EML tänds, den gör det när jag gasar ordentligt. Kör jag lungt så är det inga problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.