|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag är på jakt efter en E30 325:a. Men till min förvåning så finns det ju inga till salu. Är alla skrotade?. | |
|
Finns en hel del på Blocket, ex Länk och Länk |
|
|
Just iM är det väl alltid strykande åtgång på. Jag tröttnade i veckan och åkte ner till tyskland och tog hem en. Fick precis det jag letade efter, så jag är nöjd. Men jag hade faktiskt inte tänkt att åka till kontinenten och köpa denna gång, hoppades på att hitta ett fint ex här hemma för vettiga pengar. Men inte då! Och när de väl dyker upp för rätt pengar går de iväg på en dag. Nu har jag iaf. äntilgen fått tag i en blivande klenod. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
BTW: På blocket finns så vitt jag vet två st 90:or till salu för runt 40 lök. Har varit ute ett tag, kanske lite prutmån nu?? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Tjenare! Jag har sett dom på blocket. Den i Östergötland är såld. Och den anndra är det för långt att åka och kolla på. |
|
|
Jens Ek. Hur hittade du din bil som du köpte i Tyskland?. |
|
|
Jag hitta en för 2 månader sen så j*vla bra skick har inte varit nåt strul den e så fin ska aldrig sälja den!!! Nu till de roliga jag betala 20 K för den ;) jag fattar det inte än idag... de fans ingen dokumentation om den eller så, så de var en risk när jag köpte den men jag chansa och lyckades så nöjd... 325mannen |
|
|
Johan L: Den bilen finns numera i min ägo och jag är mycket nöjd =) |
|
|
Jag har eventuellt en till salu! En 325 87, dock avställd och obesiktigad just nu då det finns lite rost att svetsa på den... Hör av dig vid intresse till min mail. |
|
|
Kolla på Mobile.de och Autoscout24.de, där finns just nu ett 15-tal 325iM till salu med VÄLDIGT varierande skick. Tänk på att du får lägga på 7-8 tusen på priset då importkostnaden ligger däromkring. (Bensin, färja/bro, skyltar/försäkring, regbes. mm) Min är en 4-dörrars diamantsvart som är jävlig fin i plåt (ingen rost) och lack samt inredning. En mindre parkeringsskada bak som jag lätt kan fixa. Enda riktiga felet med min bil var att den låter skit från diffen, samt att växelspaken är jävligt glapp. Men det är inget bekymmer för mig då jag ska byta motor till en 2,7 liters jag bygger nu. Då ska jag ändå byta diff till en med annan utväxling, och se över resten. Så det var gyllene läge för mig att klanka ner på diffen. Prutade ner den från 2300 till 1800 euro. Totalt reggat och klart kommer den att ha kostat mig 23 loppor. Betänk då att den som sagt har vissa fel. För en riktigt fin får man nog ge bortåt 30 hemma och klart. Man tjänar inte så mycke på att köpa en så här pass gammal bil i Tyskland, men utbudet därnere är betydligt större. Myckt lättare att hitta det man vill ha... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Varför måste du ha en im köp en vanlig och släng ditt plats skiten sen om du måste ha det. tex. denna Länk eller köp min som är likadan fast i delphingråmetallic????????? |
|
|
Är man ute efter en 325 med komplett m-paket blir det lite jobbigt... Typ byta all plast sedan mycket av inredningen (bla. innertaket) "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
vevarsel, Grattis! Vilken av dom? |
|
| Jens Ek klart det är mer jobb men har man tur sitter det kanske redan sportsstolar mm. i bilen. Tycket dock det är viktigast att hitta en fin bil. Sålde själv min gamla im p.g.a rosten nu har jag en bil av samma årsmodell 100% i org. skick men fel fri isället. Ibland får man kanske kompromissa lite det är trots allt gamla bilar vi pratar om. | |
|
Jovisst, rosten tycker jag också är bland det viktigaste att se upp med. Du har ju helt rätt i att man inte ska nöja sig med ett dåligt ex bara för att det inte finns något annat för tillfället. Och dessutom kan man lätt bli mindre objektiv när köpsuget ligger i... Bättre att vänta i så fall eller leta alternativ. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Johan L: Den svarta 4:dörrars, fick tyvärr inte med fälgarna som är på bilden eftersom vi bara kastbytte bilar :( Det blir att inhandla sig ett par 17" till våren! |
|
| håll ut alla som är på jakt! inom kort kommer en 2-dörrars 325iM diamantsvart -90 ut på börsen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.