|
|
|
|---|---|
|
Bilen startar alltid,men man får nöta lite väl länge på startmotorn,har gjort ren mängdmätaren,bytt tomgångsventil,bytt fördelarlock och rotor,stift. när den startar går den lite ojömt och luktar lite sur!!! förslag | |
|
Hej Niklas Med risk för att verka tjatig från mina tidigare inlägg inom liknande område, men jag ger mig inte. Prova att byta tomgångsmotorn (tomgångsstabiliseringsventil). men det är kanske den du syftar på med tomgångsventil. Tips 2. är temperatur sensorn, kostar inte så mycket. Mvh / Wallace |
|
|
Låter ganska logiskt,jag menade tomgångsstabiliseringsventilen( finns många namn) temperatur sensorn vad sitter den på sidan av toppen?? Det sitter väl nån avkännare i mängdmätarn åxå kanske?? |
|
|
Hejz Temperatursensorn sitter på termostathuset bredvid temperaturgivaren, det ska finnas en (lyftögla) som sitter vid sensorerna och kan vara lite ivägen när man ska lossa denna, vinklad ringnyckel brukar fungera. Du behöver inte vara orolig för förväxling av dessa 2 sensorer. De har nämligen olika sorlek på gängorna, har du bara köpt rätt så ger det sig, men jag har för mig att temperatursensorn sitter litet längre ner på termostathuset i förhållande till temperaturgivaren. Har för mig att denna kostar ca 200:- Lycka till / Wallace |
|
|
jag har samma problem,har hört efter och blivit tillsagd att kontrollera om det drar in tjuvluft nån stans, för just BMW är väldigt känliga för det problemet. Och för varje gång det händer så tycker jag mej se att det försvinner en del soppa oxå på mätarn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.