|
|
|
|---|---|
|
Jag är kraftigt sugen på en 750 E38 och eftersom marknaden för E38:an verkar oroligare än på länge vill jag ha åsiker från fler personer. En 750ia 1/-95 Orientblå Fulläder nappa grått komfortstol dubbelglas stort ljudpacket navi/tv PDC DSC elgardin -00:and bakljus vita blinksers mm. org alu fälgar mm. mm 24500 mil, 3ägare varav den senaste ha körd de sista 20.000 milen. Bilen står i Tyskland. Gott skick, mycket fin innuti, ej rost, mycket blästrad front, mindre skada vä fram stötfångare, en st givare PDC kass, skada hö sida bucklor dörrar under list (ej djupa, ej lackskador), repa hö framskärm. Nya skivor+klossar runt om, ny TUV. Bilen blir i 100% toppskick om man åtgärdar karosskadorna. Vad tror panelen om värdet? Priserna på mobile varierar häftigt från ca 6000 euro och uppåt, vad är rimligt att ge för denna bil. (som trots nämnda skador ger ett mycket fräscht intryck och går perfekt)? Vad är den värd i Sverige? BMW CS #5139 | |
| Det är inte LÄTT att sälja en E38 vintertid. Särskilt inte med V12:a. Dessutom tycker jag mig se tendenser att folk i större utsträckning numera vill ha facelift och 16:9-navin. Plus dock för bra historik och fin (och lite ovanlig) färgkombination. 70-75.000 tror jag är rimligt att förvänta sig att man får för bilen enligt den beskrivning du gett. | |
|
I Tyskland skulle jag betala runt 70 000 kr eller strax över. Sedan är frågan vad det kostar att fixa allting om man har bra kontakter/är händig osv. Att det är en 750 som blir dyrare att äga än en men mindre motor gynnar knappast priserna, men är man som dig J.L. besatt av tolvor så får man lida pin :) Min slutsats är i alla fall att den knappast är vinstgivande vid vidareförsäljning på svensk mark, köper man den för att behålla så varför inte, svårt att avgöra utan att ha sett bilen. Miltalet är väl högt också, för bara några lappar till får man en med betydligt färre mil. Som den står nu, sisådär 80 000 kr i Sverige. Lycka till :) E38 är en underbar droska! MVH, E38B12 |
|
|
J.L: Hur mycket är den till salu för? |
|
|
En bekant äger bilen, den den är inte ute på annons eller liknande så det är inte satt något pris på den ännu. Vill gärna ha fler åsikter om denna vagn! BMW CS #5139 |
|
|
70´-75´ tycker jag låter som ett välavvägt pris för det skicket/miltalet/utrustningen. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.